Speakerii Mind your Business despre wellbeing mintal | Dragoș Smeu, ”antreprenorul nu este o specie diferită”

Mind Your Business este un eveniment start-up.ro în care vom prezenta rezultatele studiului despre wellbeing-ul mintal al antreprenorilor și al echipelor lor, ediția cu numărul II. Înainte de întâlnirea de pe 30 septembrie, am vrut să aflăm de la Dragoș Smeu, unul dintre speakerii Mind your Business 2025, de ce e important să vorbim despre wellbeing mintal într-un context cât mai amplu.

La eveniment vom pune pe harta discuțiilor un subiect care a devenit vital în viața oamenilor, atât a antreprenorilor, cât și a liderilor și a angajaților: sănătatea mintală. Rezervă-ți și tu un loc în sală.

Cine e Dragoș Smeu

Dragoș Smeu are peste 15 ani de experiență în digital marketing și performance media. Acum aproape 10 ani a fondat agenția Mavericks, unde a adunat de-a lungul timpului peste 500 de clienți și a contribuit la campanii de promovare pentru brand-uri mari, precum Cărturești, Mobexpert, L'Oreal, Ceresit, Untold sau Farmacia Tei.

Pe lângă activitatea antreprenorială, Dragoș este implicat în diverse proiecte educaționale ce țin de digital marketing; este profesor la SNSPA, Facultatea de Comunicare și Relații Publice la licență și master, predă la Entrepreneurship Academy dar și la Școala IAA are un modul de performance media dedicat profesioniștilor în industria comunicării de marketing.

Cum vede el wellbeing-ul mintal la antreprenori?  1. De ce crezi că e important să vorbim despre wellbeing mintal în rândul antreprenorilor?

Cred că este importantă conștientizarea. Să conștientizăm că antreprenorul nu este o specie diferită, ci este și acesta tot un om cu sentimente, trăiri, cu ups and downs. Și că deși de multe ori atunci când spunem antreprenori, spunem leadership și decision makers, totuși deciziile luate nu rămân fără să lase urme.

Uneori aceste urme pot fi destul de adânci și de aceea este nevoie să vorbim despre wellbeing mintal în rândul antreprenorilor sau cel puțin despre conștientizarea urmărilor procesului decizional.

2. Care crezi că e aspectul în construirea unui business care poate aduce cea mai mare presiune în rândul antreprenorilor?

Nu aș vrea să vorbesc în general, ci poate despre experiența personală. Cel mai probabil presiunea cea mai mare este una financiară în care ai un anumit volum de cheltuieli lunare și trebuie să te asiguri că ai surse financiare și suficienți piloni financiari independenți unii de ceilalți, astfel încât să nu ajungi într-o zonă vulnerabilă financiară sau chiar mai grav, într-o incapacitate de plată a salariilor în primul rând, apoi a taxelor, furnizorilor, etc.

3. Cum ai defini motivația unui antreprenor și cum a fost la tine în traseul profesional: ce te-a ajutat să continui, ce unealtă legată de mindset și echilibru mintal?

Motivația poate avea surse interioare sau exterioare. Eu sunt genul de persoană care se motivează greu intern, dar foarte bine de o sursă externă.

Și cred că acest lucru m-a motivat cel mai mult: super echipa și mai ales oamenii din echipă, dar și clienții pe care i-am avut sau îi avem în portofoliu și dorința de a face lucruri cât mai grozave și de a livra în timp și cât mai bine.

Cât despre unelte exacte, nu cred că am avut așa ceva, ci mai degrabă am încercat să mă bucur cât mai mult de succesele pe care le-am înregistrat și evoluția agenției din t-zero până într-un prezent continuu.

4. Cum te simți când te gândești la business-ul fondat de tine. Definește ceea ce simți printr-o emoție/ o stare. 

Top of mind ar fi mândrie. Mândru de echipa pe care o am alături de echipa de manageri din agenție dar și de lucrurile pe care le-am obținut împreună: număr de clienți, campanii gestionate, bugete manageriate sau alți KPIs financiari. Totuși, a doua emoție ar fi de uimire. Sunt uimit că am reușit să realizez toate aceste lucruri în 9 ani de agenție. Dacă m-ai fi întrebat acum 9 ani dacă voi ajunge aici aș fi râs; tare. Și nu aș fi crezut că voi ajunge în acest punct cu agenția.

 

Dacă vrei să îl asculți pe Dragoș și să afli de la el cum și-a construit echipa, cum o motivează și cum își ține oamenii alături, te invităm la evenimentul Mind your business, de pe 30 septembrie, de la Apollo111. 

Fii parte din evenimentul care cartografiază sănătatea mintală în rândul antreprenorilor români și care propune soluții și direcții pentru a construi un ecosistem cât mai echilibrat pentru lideri și echipele lor.

 

Înscrie-te la Mind your Business 2025, eveniment cu participare gratuită, dar cu locuri limitate.


Evenimentul este realizat de start-up.ro, Main Partner BCR, Gold Partner SIGNAL IDUNA, Study Partner UNLOCK.

Grija pentru echipă înseamnă siguranță și sprijin zi de zi, pentru că doar atunci când sănătatea fizică, mintală și emoțională este în echilibru, angajații se pot simți bine și pot performa. La SIGNAL IDUNA, sprijinim antreprenorii prin soluții flexibile de asigurări private de sănătate adaptate oricărui tip de afacere, astfel încât echipa ta aibă acces rapid la servicii medicale de calitate și suport real prin serviciul wellbeing, atunci când au nevoie. Cu SIGNAL IDUNA, investiția în sănătatea echipei devine o decizie simplă și avantajoasă - pentru oameni mai motivați, mai loiali și o afacere care crește sustenabil.



Citeste si