AI, AI, AI, AI, AI - 5 startup-uri finaliste la Startup Spotlight la How to Web. Ce face FigVision din România, câștigătorii investiției

Compeția Spotlight care are loc în cadrul How to Web, unul dintre cele mai mari evenimente pentru startup-uri și tehnologie din Europa de Est, și-a desemnat câștigătorul. Premiul-investiție din acest an a fost în valoare de 350.000 de euro și se va duce spre compania numită FigVision din România.
Startup-urile finaliste la Startup Spotlight Arkensight - AI pentru drone (Croația)

Simplu spus: Arkensight e o soluție de inteligență artificială care analizează datele colectate de drone și le interpretează.

Arkensight este un startup care permite operatorilor de drone să analizeze datele colectate cu ajutorul inteligenței artificial. Arkensight descriu soluția ca un ChatGPT pentru operatorii de drone - aceștia pot descoperi modele, aspecte repetitive, indiferent de industrie.

Arkensight a lucrat deja cu Ministerul de Interne din Croația care le este și primul lor client plătitor. Arkensight caută o investiție de 500.000 de euro.

Bytehide - securitate pentru aplicații dezvoltate de companii (Spania)

Simplus spus: ByteHide permite programatorilor să se ocupe de securitatea aplicațiilor printr-un singur produs, nu prin 25 de aplicații pe care le folosesc astăzi.

ByteHide este o aplicație cloud pentru managementul aplicațiilor companiilor într-un mediu sigur. Practic, e un startup de infrastructură Cloud care oferă protecție și automatizare pentru marile companii.

ByteHide pleacă de la problema că firmele folosesc până la 25 de aplicații pentru a face managementul securității produselor lor digitale.

Ethermind - dezvoltare profesională pentru angajații companiilor prin AI (Bulgaria)

Simplu spus: o soluție pe bază de inteligență artificială care permite companiilor să dezvolte cursuri de dezvoltare profesională companiilor. 

Ethermind a pornit de la problema soluțiilor de educație dnin companii. Astfel, au dezvoltat o soluție prin care să creeze rezultate pe bază de AI. Ajută companiile să facă antrenamentul noilor angajați mai bine și mai eficient, promit ei. 

Ethermind dezvoltă un Copilot cu inteligență artificială pentru a susține trainerii și pentru companii care vor să-și antreneze mai bine. E o platformă gândită pentru upskilling, procesul de a învăța noi skill-uri și de a crește profesional.

FigVision - prototipare de design pornind de la o simplă imagine (România)

Simplu spus: o soluție pentru a crea nenumărate designuri de folosit pornind de la o singură imagine. 

FigVision este un produs care construiește componente pentru platforma Figma în câteva secunde, pornind de la o imagine. Folosește inteligența artificială pentru a face asta. Practic, de la o imagine, se pot crea nenumărate designuri care să fie folosite în Figma.

În 37 de zile FigVision a ajuns la peste 1.000 de utilizatori. V7 Capital dorește să investească 250.000 de euro în companie. Pe lângă FigVision, compania vrea să lanseze DesignVerse, o platformă de AI generativ care va permite crearea unui website pornind de la un simplu screenshot. Pentru a construi această soluție, FigVision caută 800.000 de euro investiție. 

Neural Factory - mai ușor pentru companii să dezvolte soluții AI (Serbia)

Simplu spus: o platformă care ajută companiile mari să construiască modele de inteligență artificială de tip large language models fără programare. 

Neural Factory este o platformă no-code care permite companiilor mari să construiască soluții de tip Large Language Model. Ei simplifică organizarea datelor, lansarea aplicației. Costurile de dezvoltare pentru soluții AI ale companiilor pot scădea astfel cu 90%.

Neural Factory a pornit de la problema că 90% din companii nu reușesc să ducă un prototip până la un produs final. Compania vrea să primească o investiție de 1 milion de euro. 

Investiție la Startup Spotlight din cadrul How to Web 

Premiul-investiție de anul acesta este sindicalizat de fondurile Underline Ventures, Startup Wise Guys și GapMinder VC. 

Spotlight 2024 reprezintă o oportunitate pentru fondatorii de startup-uri early-stage din Europa de Est de a-și prezenta afacerile în fața fondurilor de capital de risc de top, de a obține finanțarea necesară pentru a-și accelera creșterea afacerii, și cel mai important, de a se conecta direct cu unii dintre cei mai importanți investitori din regiune - un proces care, în mod obișnuit, ar dura luni de zile.

Competiția Spotlight este dedicată celor mai ambițioși fondatori de startup-uri de tip early-stage. În acest an, pe parcursul How to Web, eveniment care are loc pe 2 și 3 octombrie, fondatorii din Europa de Est sunt conectați cu lideri din industrie și investitori care controlează fonduri de peste 6 miliarde de euro.

De ce participă startup-urile la Startup Spotlight din cadrul How to Web

Startup-urile selectate în cadrul Spotlight au avut ocazia își prezinte ideile pe Startup Stage, una dintre scenele amenajate în cadrul How to Web 2024, în fața unui public format din investitori și lideri din industrie.

Cele mai bune cinci startup-uri au urcat pe scena principală, unde câștigătorii au fost anunțați chiar în prima zi a conferinței. How to Web 2024 continuă și pe 3 octombrie.

Participarea la Spotlight 2024 nu înseamnă doar intrarea într-o competiție, ci și un pas esențial în parcursul de creștere al unui startup.

Pentru startup-urile early-stage, în special cele din Europa de Est, obținerea de capital poate fi o provocare.

Fondurile de capital de risc recunosc adesea potențialul în produsele tech, dar pot ezita să aloce sume semnificative din cauza perioadelor mai lungi de incubare și a cerințelor pentru a realiza venituri încă de la început.

Spotlight abordează această provocare oferind o platformă care nu doar că expune startup-urile unui public larg, ci și facilitează interacțiuni directe cu investitori care caută activ afaceri promițătoare în care să investească.

Investitori de la firme de top precum Seedcamp, SMOK Ventures, Credo Ventures, 3VC, Inovo Venture Partners, Techangels România, Venture Friends, Wayra UK, LauncHub Ventures, Early Game Ventures și multe altele s-au alăturat programului și sunt în cadrul How to Web pe parcursul celor 2 zile ale evenimentului.

Termenul limită pentru a aplica la Spotlight 2024 a fost 1 septembrie, cele 40 de startup-uri selectate fiind anunțate pe data de 16 septembrie.  Pe 2 octombrie, toate startup-urile selectate au susținut un pitch pe scena Startup Stage. Cele mai bune cinci au continuat pe scena principală, unde câștigătorii premiilor de investiție au fost anunțați la finalul primei zile a How to Web 2024. 

Pe 3 octombrie, startup-urile vor participa la întâlniri exclusive 1:1, oferindu-le posibilitatea de a interacționa direct cu cei mai recunoscuți investitori din Europa. 



Citeste si