Startup-ul de comerț predictiv OptiComm.ai, fondat de Cristi Movilă, 500.000 de euro de la Fil Rouge Capital și TechAngels România

OptiComm.ai, startup care folosește inteligența artificială pentru a prezice comportamentul clienților, primește 500.000 de euro investiție de la Fil Rouge Capital și TechAngels pentru creștere. Cristi Movilă, cu experiență îndelungată în comerțul online și tehnologie, este fondator al companiei și am discutat cu el pe tema investiției și drumului OptiComm.

OptiComm.ai.ai este o companie de tehnologie care dorește să ajute comercianții online să prezică următoarea comandă. Plecați la drum cu un model de business îndreptat spre magazinele online B2B, vor să se extindă pe piață cu ajutorul investiției. Startup-ul este fondat de Cristi Movilă, președinte al Asociației române a magazinelor online, dar și manager cu experiență în companii globale precum VTEX, ITGlobers, Otter sau Coty.

OptiComm.ai poate oferi în momentul de față comercianților predicții legate de următoarele comenzi, un dashboard pentru agenții de vânzări numit Sales Intelligence Platform, dar și funcții de cross-selling avansate, profilare de clienți și optimizare de inventar și logistică. OptiComm.ai are implementați și agenți AI de voce care pot asista clienții, dar și echipa de vânzări.

Produsul vrea să facă trecerea de la comerțul reactiv la cel proactiv. Platforma arată când și în ce cantități vor comanda clienții și transformă rezultatele în propuneri de comenzi, dar și în brief-uri către echipele de vânzări.

"Retailerii se îneacă în date, dar nu reușesc să le transforme în acțiuni concrete. Am văzut business-uri care investesc  masiv în infrastructură și în colectare de date, dar pierd în continuare mii de clienți din cauza vitezei mici de reacție a agenților de vânzări, a stocurilor prost gestionate și a neînțelegerii nevoilor individuale ale  clienților", explică Movilă argumentul pentru care e nevoie pe piață de OptiComm.ai.

Piața pe care activează are oportunități mari. 92% din companii plănuiesc să crească investițiile în AI în următorii 3 ani. "Oportunitatea majoră nu mai este în rapoarte și tabele, ci în sisteme care iau decizii și acționează automat", spune Movilă. El prezice 3 direcții pentru ecommerce: predicția inteligentă a nevoilor, automatizarea end-to-end și personalizarea la scară.

OptiComm.ai prezice nevoi, nu doar tranzacții

"Diferența esențială este că noi prezicem nevoi, nu doar tranzacții. Noi nu am vrut să creăm o altă platformă de analiză a trecutului și nici una care să poată prezice stocuri, precum soluțiile de demand forecasting. OptiComm.ai.AI combină datele interne cu informații externe (vreme, sezonalitate, sărbători, trenduri) și cu regulile de business interne fiecărei companii și prezice comanda la nivel de client, nu la nivel de produs, în general, așa cum fac soluțiile actuale", spune Movilă.

OptiComm.ai se folosește de inteligența artificială pentru a democratiza accesul la inteligență predictivă.

"Dacă înainte doar corporațiile își permiteau echipe dedicate de analiză și predicție, acum și companiile mid-market pot beneficia de avantajele unor astfel de platforme. În ce constă aceste avantaje? În principal, se pot recupera comenzile pierdute sau incomplete, se poate impulsiona și ghida forța de vânzări, se poate gestiona mai bine inventarul și în mod sigur se pot reduce pierderile. Mai mult, cu o soluție de predicție a nevoilor, se poate face upsell și cross-sell inteligent", spune fondatorul OptiComm.ai.

Astfel, companiile nu vor trebui să crească echipele proporțional cu echipele de date, pentru că AI-ul va procesa milioane de puncte de date și va identifica tipare.

Exemple de succes cu OptiComm.ai

Produsul funcționează și pentru clienți cu platforme B2B, dar și B2C. Inițial, OptiComm.ai s-a concentrat pe zona B2B unde relațiile sunt mai complexe, iar ciclurile de aprovizionare mai lungi, iar capacitatea de anticipare a nevoilor clientului face diferența.

"Practic, pentru ei, compania care le îndeplinește nevoile devine un partener strategic, nu doar un simplu furnizor”, spune Cristi Movilă.

"Primul client din sectorul b2b a fost Macromex, cel mai mare distribuitor de produse congelate din România, pentru care am construit sistemul "Magico AI" integrat în platforma Bocado.ro. Clienții primesc predicția de comandă, pe care o pot plasa cu doar două click-uri, iar echipa de vânzări Macromex identifică oportunități mai greu de observat, crescând valoarea medie a comenzii, dar și frecvența", spune antreprenorul.

OptiComm.ai se integrează cu mai multe platforme de ecommerce și automatizare. Odată ce colaborează cu un client, extind oferta și spre clienții sau furnizorii unei companii, pentru a crea un efect de val.

"Colaborarea cu VTEX, de exemplu, ne deschide acces direct la clienții lor din toată lumea, iar lor le oferă posibilitatea de a oferi mai mult clienților existenți și de a-i ajuta să crească vânzările ori eficiența, integrarea fiind nativă și imediată", arată Movilă.

"Arhitectura noastră este API-first și cloud-agnostic. Putem implementa pe structurile de cloud consacrate, alese de client (avem parteneriate cu Microsoft, AWS și Google Cloud) sau într-un cloud privat. Datele sunt procesate, îmbogățite cu informații externe, trecute prin workflow-ul nostru AI, validate prin reguli de business, iar apoi sunt gata pentru integrare directă cu ERP-uri,  CRM-uri, platforme de email marketing, sisteme de management al inventarului, sau cu propriii noștri agenți AI de voce", adaugă expertul în ecommerce.

Către ce se va duce investiția Fil Rouge Capital și TechAngels

"Investiția se va distribui strategic pe trei direcții principale care ne vor transforma din startup cu tracțiune locală într-unul cu prezența regională și accelerare mult mai mare. Mai mult de jumătate din investiție va merge în expansiunea de piață: creșterea pe canalele pe care le-am construit, extinderea prin parteneri și afiliați în Polonia și Germania, dezvoltarea parteneriatelor strategice cu platforme precum VTEX, FREYA sau Shopify (cu toate avem deja integrări), și consolidarea prezenței brandului nostru", spune Cristi Movilă pentru start-up.ro.

De asemenea, OptiComm.ai va extinde echipa tehnică de AI și machine learning de la 5 ingineri la 7-8. O parte mai mică din investiție va merge în operațiuni, infrastructură și capital de lucru pentru următoarele 12-18 luni.

În momentul acesta OptiComm.ai se concentrează pe 12 companii mari din România și Europa. Astfel, startup-ul deja lucrează cu unele, altele sunt în fază de proof of concept sau în faza de structurare a datelor.

"Pipeline-ul potențial este uriaș și ajunge la cele peste 40 000 de companii din Europa care activează în aceste sectoare de frecvență, dar au și infrastructura și datele necesare pentru ca o soluție de predicție a nevoilor să aducă valoare", spune Cristi Movilă.

Printre prioritățile comerciale sunt și implementarea și intrarea în Polonia și Germania printr-o rețea de parteneri.



Citeste si