Startup-ul GloriaFood care digitalizeză restaurantele, achiziționat de Oracle

Gigantul american Oracle a cumpărat startup-ul GloriaFood cu sediul în București, companie fondată de Oliver Auerbach și Mihai Anghel. GloriaFood lucrează cu clienți din toată lumea și le oferă softuri pentru comenzi online.

Oracle a anunțat în mod oficial pe 25 iunie tranzacția prin care a finalizat achiziția GloriaFood. Achiziția va folosi Oracle pentru a extinde ecosistemul de POS-uri de comenzi de HoReCa MICROS Simphony Cloud POS cu un sistem global de comenzi și marketing. Practic, Oracle vrea să ofere restaurantelor o soluție completă pentru digitalizare și pentru a ajunge la clienți prin web, mobile sau aplicații.

Sistemul GloriaFood este un SaaS pentru comenzi online care le permite proprietarilor de restaurante să-și creeze aplicații mobile proprii, meniuri de comenzi și să primească și comenzi online. GloriaFood va fi integrat în divizia Oracle Food and Beverage Global Business Unit.

La finalul lui 2020 GloriaFood, startup care a fost finanțat mereu din resurse proprii, avea 22.000 de clienți activi și 15.000 de clienți plătitori. Conform datelor din decembrie, GloriaFood procesa comenzi în valoare de 100 de milioane de dolari pe lună. 

GloriaFood a fost dezvoltat de Oliver Auerbach și Mihai Anghel la București și e dezvoltat de o echipă de români. Investiția inițială pentru crearea produsului a fost de 150.000 de euro, iar acesta a crescut mult de-a lungul timpului. GloriaFood are experiență de 7 ani pe piață și are 22.000 de restaurante active care folosesc soluția în peste 150 de țări.

Înainte de a lansa GloriaFood Oliver Auerbach a lucrat la Avira ca researcher pe zona de antiviruși. Au fost printre primii care au lansat pe piață o platformă freemium pentru comenzi online care putea fi folosită de proprietarii de restaurante pentru a se digitaliza și a deschide noi piețe.

Înainte de pandemie 26% din clienții restaurantelor comandau cu ridicare sau cu livrare măcar o dată pe săptămână. În 2020 lucrurile au explodat și aproape 60% din clienți comandau acasă pe măsură ce restaurantele s-au închis. Avantajul GloriaFood față de concurenții din piață e că poate să fie lansată în doar 20 de minute. Practic, dacă un restaurant se hotărășete să o folosească poate să accepte comenzi în aceeași zi.



Citeste si