Startup-ul românesc care face „ce ție nu-ți place” în casă

Să ștergi praful, să dai cu aspiratorul sau să speli vasele sunt sarcini obositoare și de care ne-am putea lipsi într-o lume ideală. Însă trăim în lumea reală și de multe ori avem nevoie de ajutor. La asta s-au gândit și antreprenorii români care au lansat serviciul Helppy.

Dragoș și Ofelia Moisa, acționari ai Exclusive Facility Management Services (EFMS), au lansat recent, chiar în pragul declanșării stării de urgență, businessul Helppy, serviciul prin care poți să ceri ajutor în ducerea la capăt a sarcinilor din casă, fie că este vorba de curățenie, reparații, montaje, amenajări sau grădinărit.

Dragoș și Ofelia Moisa conduc compania EFMS ce oferă servicii profesionale de curățenie, curățenie industrială, deratizare, dezinfecție și altele pentru segmentul business, iar Helppy a apărut după ce cei doi au primit constant cereri să presteze asemenea servicii și B2C (business2consumer). „Pentru cei care nu mai au ajutor la curățenie, cei care nu se descurcă cu reparații diverse prin casă, etc. Așa a apărut Helppy, gata să dea o mână de ajutor acolo unde e nevoie”.

Cei doi soți sunt în spatele afacerii, iar directorul general al Helppy Home FM este Ioan Dumitrache, care lucrează pentru EFMS de cinci ani de zile. Din păcate pentru antreprenorii români, lansarea Helppy a avut loc pe 15 martie, perioadă în care a fost anunțată starea de urgență în România din cauza coronavirusului. Totuși, asta nu a împiedicat ca platforma să primească câțiva zeci de clienți, potrivit antreprenorilor.

„Noi ne considerăm încă în faza de lansare. Suntem încă în momentul în care anunțăm oamenii că a apărut în sfârșit ajutorul lor pentru acasă și că pot lăsa lucrurile neplăcute pentru ei în seama noastră – de la curățenie, la montaje și reparații. Ne imaginam o lansare mai zgomotoasă, dar pandemia și toate implicațiile ei ne-au schimbat puțin planurile”, spune Ioan Dumitrache. 

Ce servicii ai pe platforma Helppy

Așadar, în acest moment pe platformă se găsesc mai multe servicii pentru cei care vor ajutor la curățenie sau pentru cei care au nevoie de reparații în locuințe. Pentru început este folosit personal propriu pentru prestarea acestor servicii deoarece „în felul acesta ne putem asigura calitate”. De asemenea, prestarea serviciilor de curățenie se face cu echipamentele companiei, iar personalul va fi echipat corespunzător activității.

Această etapă s-ar întinde pe doi ani, apoi ar urma o etapă de francizare. „În momentul acesta nu luăm în considerare prestarea serviciului cu colaboratori”, explică Dumitrache. Prețurile pentru diferitele activități diferă în funcție de complexitate, însă o curățenie de întreținere pentru un apartament pentru trei camere ajunge la 220 de lei, în timp ce una generală la 500 de lei. Pentru serviciile de reparații înlocuirea unei prize este 150 lei.

După cum spuneam, lansarea Helppy a coincis cu instaurarea stării de urgență, o situație puțin ideală, însă Ioan Dumitrache spune că  au tratat această situație neprevăzută într-un mod pozitiv și că s-au concentrat pe creșterea popularității Helppy.

Finanțarea serviciului a fost făcută din servicii proprii și se ridică la 150.000 de euro, potrivit lui Dumitrache, iar deocamdată nu caută alte surse de investiție.

În ceea ce privește veniturile Helppy, Ioan Dumitrache susține că veniturile lunare ajung la 30.000 de lei, și estimează că până la finalul anului acestea să ajungă la 500.000 de lei. „Planurile noastre pentru anul acesta sunt concentrate pe a crește frumos și prietenos acest business”



Citeste si