Startup-ul românesc Creatopy la prima investiție din istorie: 10 milioane de $ într-o rundă condusă de 3VC și Point Nine

Creatopy anunță o rundă de investiție de $10 milioane condusă de 3VC și Point Nine. Compania a fost bootstrapped până acum, prin urmare e cea mai mare investiție ca primă rundă pentru un start-up pornit din România. Peste 5.000 de branduri globale și agenții folosesc deja platforma pentru a crea, customiza, automatiza și scala producția de reclame și conținut vizual.

Creatopy este o platformă de automatizare a producției de reclame și conținut vizual cu tehnologie AI care ajută companiile și agențiile să creeze, să personalizeze, să scaleze reclame eficiente. Ea simplifică procesul de producție și livrare a reclamelor, ajutând designerii și marketerii să maximizeze eficiența și să obțină rezultate de impact în campaniile lor publicitare.

Compania (localizată în SUA cu R&D în România) a fost fondată în 2021 de antreprenorul român Gabriel Ciordas alături de o echipă de profesioniști experimentați alături de care a dezvoltat o serie de produse digitale, și are mai mult de 5,000 de branduri și agenții printre clienții săi, printre care se numără Salesforce, Autodesk, Zeiss și mulți alții.

Industria de advertising a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar cererea de conținut a crescut exponențial, companiile fiind nevoite să producă un număr tot mai mare de reclame și conținut vizual personalizat în formate multicanal, având grijă să nu se abată de la brand și calitate.

Multe companii nu dispun de resursele necesare (timp, buget și cunoștințe) pentru a gestiona toate aceste provocări de creație, astfel că pierd oportunități de vânzare din cauza incapacității de a dezvolta eficient reclame personalizate.

„Venim în întâmpinarea nevoilor din industria creativă cu o soluție ce ajută brandurile și agențiile să creeze, să personalizeze și să scaleze producția de reclame și conținut vizual. Inteligența artificială (AI) vine să îmbunătățească platforma, simplificând modul de lucru și sporind capacitatea utilizatorilor de a gestiona materialele creative în toate formatele, pentru toate canalele și piețele.”, a spus Dan Oros, CEO Creatopy.

Creatopy oferă o experiență completă de lucru creativ adaptată nevoilor companiilor, prin colaborare și control al brandului. Caracteristicile principale includ posibilitatea de a crea reclame de înaltă calitate, de a le personaliza și adapta pentru eficacitate, precum și de a le difuza și optimiza pe canalele digitale.

Investiția va fi folosită pentru a atrage și mai mulți clienți, dar și pentru a aduce noi funcționalități dezvoltate cu ajutorul inteligenței artificiale în domenii precum copywriting, editarea de imagini și optimizarea modului de lucru.

„Designerii și oamenii de marketing petrec prea multe ore făcând muncă repetitivă, având de pregătit bannere și imagini pentru a fi folosite în campanii pe canale diverse. Ce ne-a convins pe noi a fost pasiunea cu care clienții folosesc Creatopy pentru a-și ușura munca —de la ore salvate în fiecare săptămână, la un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, și abilitatea de a răspunde nevoilor organizațiilor sau clienților cu resurse.”, a declarat Eva Arh, Managing Partner 3VC.

“Echipa Creatopy a construit o platformă colaborativă excelentă de automatizare a activității de design, ce răspunde nevoilor designerilor și specialiștilor în marketing atât din companiile mari, cât și din agenții. Sunt entuziasmat să lucrez cu Dan în misiunea lor de a crește o companie definitorie pentru industria de advertising și creație, ce folosește AI pentru a revoluționa automatizarea producției de reclame.”, a spus Christoph Janz, Managing Partner Point Nine.

Piața globală pentru servicii și instrumente de publicitate este evaluată la 140 de miliarde de dolari pe an și se așteaptă să aibă o creștere accelerată. 74% din managerii de marketing consideră că echipele creative petrec prea mult timp pe sarcini repetitive care pot fi automatizate, iar „automatizarea sarcinilor de marketing” este văzută ca unul dintre cele mai importante elemente ale afacerilor lor, conform raportului “Google’s Open Creative Project”.

 



Citeste si