- 16 Noiembrie 2019
Statistici de Black Friday în România: eMAG încheie campania cu venituri de 499 mil. lei
UPDATE:
eMAG Black Friday 2019 la final: comenzi în valoare de 499 milioane de lei
- 42% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online
- Ridicări din easybox începând cu aceeași zi
- Peste 1,3 de milioane de produse comandate din 1.800 de categorii
Ziua de Black Friday, eveniment organizat de eMAG pe 15 noiembrie 2019, a adus un record de peste 10,8 de milioane de vizite și produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei. De asemenea, Black Friday a marcat două premiere pentru comerțul online din România: peste 42% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul, în creștere spectaculoasă de la 34% comparativ cu anul precedent; traficul a trecut în premieră pragul de 10 milioane vizite, cu aproape 1 milion mai multe comparativ cu 2018. De asemenea, peste 76% dintre vizite au fost de pe dispozitivele mobile.
„În Black Friday 2019 am marcat mai multe premiere: livrări în peste 250 de lockere easybox, creșterea plăților online la peste 42% din total și un trafic de peste 10 milioane de vizite într-o singură zi. Aceste lucruri ne arată că evenimentul a ajuns la maturitate, iar numărul impresionant de oameni care au fost alături de noi arată o încredere crescută și orientarea către cumpărăturile făcute din confortul casei”, a spus Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Peste 56.000 de clienți au comandat de Black Friday pentru prima dată de la eMAG. Mai mult de 42% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar confirmând încrederea tot mai mare pe care românii o au în această metodă de plată simplă, sigură și rapidă, iar procentul se află pe un trend ascendent.
În coșul de cumpărături de Black Friday clienții au adăugat atât produse de uz personal precum telefoane, laptopuri, produse de îngrijire personală, cât și articole de uz casnic, precum electrocasnice, televizoare și produse pentru îngrijirea casei.
O varietate de opțiuni, produse comandate:
- 147.000 de produse pentru casă
- 100.000 de electrocasnice mici
- 79.000 de produse pentru îngrijirea personală
- 67.000 de articole de fashion
- 60.000 de televizoare
- 49.000 de jucării
- 48.000 de telefoane
- 39.000 de anvelope
- 24.000 de laptopuri
- 14.000 de aparate frigorifice
Topul localităților reședință de județ după numărul de produse comandate:
- Cluj-Napoca
- București
- Iași
- Alba Iulia
- Miercurea Ciuc
- Sibiu
- Brașov
- Zalău
- Timișoara
- Târgu-Mureș
Comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 53 de articole. Comanda cea mai complexă a fost plătită tot online, prin card, și a conținut produse din 31 de categorii diferite, printre care articole de îngrijire locuință, electrocasnice mici, ustensile pentru bucătărie și articole de voiaj.
Produsele comandate cel mai rapid la deschiderea ofertei:
- Telefon mobil Samsung Galaxy A10, Dual Sim, 32GB – 1.000 de bucăți în 28 de secunde
- Televizor LED Smart Samsung, 108 cm, 43RU7172, 4K Ultra HD – 1.000 de produse în 42 de secunde
- Laptop Lenovo Ideapad S145-15AST cu procesor AMD® A4 9125 pana la 2.60 GHz, 15.6", HD, 4GB, 128GB – 527 de produse în 45 secunde
- Anvelopa de iarna Tigar WINTER 185/65R15 88T – 1.000 de produse în 55 secunde
- Televizor OLED Smart LG, 139 cm, 4K Ultra HD – 251 produse în 62 secunde
-----
UPDATE:
Rezultate parțiale Black Friday 2019 la Vegis.ro: Creștere de peste 40% în numărul de comenzi față de 2018
Black Friday a demarat la Vegis.ro (magazin online de produse bio și naturiste) joi seară la ora 20.00. Până vineri, la ora 12.00, s-au înregistrat 1.200 de comenzi. Creșterea este de peste 40% față de campania similară de Black Friday la Vegis din 2018, când Vegis.ro a înregistrat în total peste 1.500 de comenzi.
Comanda medie a fost de 11 produse, iar valoarea medie a comenzii – 150 de lei, similar cu cea de anul trecut. Cele mai multe comenzi conțin produse care au o reducere de 30-40%.
Cea mai mare comandă înregistrată până la ora 12.00, ca volum, a conținut 54 de produse, printre care alimente bio, miere de Manuka și suplimente din plante și a venit din București. Ca valoare, cea mai mare comandă înregistrată a fost de 1.805 lei, iar aceasta a fost plasată din Bistrița. Cele mai multe comenzi au fost făcute de femei(75%).
”Remarcăm o mai mare dinamică față de anul trecut, în această campanie înregistrându-se multe comenzi în intervalul 1.00 – 5.00 dimineața, iar peste 50% dintre comenzi vin de pe dispositive mobile. Produsele cu reducere de 90% s-au epuizat în primele minute, însă în continuare există disponibilitate pe stoc pentru produse cu până la 80% reducere. Chiar și în aceste condiții, cele mai multe comenzi conțin produse cu 30-40% reducere ”, spune Mihai Bucuroiu, fondator și director de devoltare Vegis.ro.
Campania de reduceri se va încheia pe 16 noiembrie la ora 23.59.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Black Friday EduClass.ro – Cea mai mare comandă: jucării de 15.000 de lei
EduClass.ro, magazin de jucării educative, a înregistrat 950 de comenzi până la ora 12.00, în creștere cu 20% față de campania de Black Friday de anul trecut. Acestea au însumat peste 4.500 de produse comandate.
Cea mai mare comandă, ca volum, a cuprins 120 de jocuri, jucării și alte produse, iar cea mai mare valoare a unei comenzi a fost de 15.000 de lei. Cele mai multe comenzi s-au făcut de pe dispozitive mobile (76%), iar femeile au fost cele care au făcut cele mai multe comenzi (80%).
”Dinamica pozitivă vine și din faptul că oferta de Black Friday cuprinde 1.200 de produse, o creștere seminificativă față de anul trecut. Ne-am pregătit de altfel destul de bine, cu stocuri suficiente, astfel încât nu avem până la această ore produse care să fie epuizate”, spune Anca Leibovici, director de vânzări EduClass.ro.
Printre produsele incluse în campanie se regăsesc gamele BigJigs, cu jucării educative din lemn, Chalk&Chuckles, jucării de creativitate și educative, Learning Resources, jucării STEM, de creativitate și explorare, precum și jucării de exterior: biciclete, căsuțe de copii, mașinuțe electrice. De asemenea, EduClass.ro are reduceri și pentru gama de produse de puericultură (pompe de sân, sterilizatoare UV, etc) și accesorii pentru bebeluși.
Campania de reduceri se va încheia duminică, la ora 23:59.
----
UPDATE:
La ora 16:27 valoarea totală a vânzărilor făcute de eMAG în campania de Black Friday 2019 a ajuns la 400 de milioane de lei. Au fost vândute peste 1 milion de produse, peste 43% dintre ele fiind plătite cu cardul. Clienții eMAG au vizitat de Black Friday peste 150 de milioane de pagini și au petrecut în total peste 171 de ani pe site. În topul categoriilor de produse preferate se numără televizoarele, laptopurile și telefoanele mobile, cele mai mari 3 comenzi de Black Friday la eMAG fiind făcute din București. Vizitele de pe dispozitivele mobile au ajuns la 75%.
Aproape 64% dintre clienți au ales ca produsele comandate să fie aduse de curieri, 24% au ales showroom-urile și easybox-urile eMAG, restul dorind să-și ridice comnezile din oficiile poștale.
Din categoria produse speciale s-au comandat 16 mașini, 140 de ceasuri și bijuterii, 2,1 kg de aur, peste 2.800 de nopți de cazare, și peste 290 de bilete la diverse evenimente. În plus, au fost aproape 590 de comenzi pentru servicii medicale.
Vezi toată oferta de Black Friday 2019 a eMAG aici.---
UPDATE: La ora 15:45, evoMAG: anunță faptul că o treime dintre produsele comandate de Black Friday au fost cu ridicare din showroom.
– 35% din numărul total de produsele comandate de Black Friday au fost cu ridicare din showroom. Ponderea este mai mare cu 10 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.
- Pentru a veni în sprijinul clienților, evoMAG a modificat programul de lucru în perioada 15 – 17 noiembrie: comenzile vor fi procesate non-stop, iar showroom-ul evoMAG din Splaiul Unirii, nr. 257 – 259 va fi deschis în perioada 15 - 16 noiembrie între orele 08:00 – 20:00, iar duminica, 17 noiembrie, între orele 08:00 – 16:00.
Top vânzări evoMAG în Black Friday (unități vândute)
De la începutul campaniei de Black Friday și până în prezent, românii au cumpărat cu precădere televizoare, telefoane mobile, electrocasnice, imprimante și laptopuri. O categorie aparte care s-a evidențiat anul acesta a fost cea de Sport & Fitness, tot mai mulți români apreciind gadgeturile și echipamentele care îi ajută să ducă un stil de viață mai sănătos.
- TV & multimedia – 4.200
- Soluții mobile – 2.700
- Componente PC – 2.320
- Electrocasnice – 1.350
- Imprimante – 1.100
- Laptopuri – 1.000
---
UPDATE: La ora 14, Fashion Days a anunțat că estimează că va încheia Black Friday 2019 cu o creștere de aproximativ 50%.
- Peste 120.000 de produse au fost expediate până la finalul zilei de joi, 14 noiembrie
- Valoarea medie a coșului de cumpărături – aproximativ 460 de lei
- Fashion Days va înregistra o valoare a comenzilor de aproape 70 de milioane de lei
Promisiunea livrărilor rapide către clienți este motivul pentru care evenimentul a început încă de miercuri, iar rezultatele confirmă succesul deciziei: aproape 120.000 de produse au fost deja expediate către destinatari până în seara zilei de joi, 14 noiembrie, în grafic cu planificarea realizată de către Fashion Days.
Numărul de comenzi estimat până la finalul zilei și, implicit, al campaniei de Black Friday este de 150.000, iar prețul mediu al unui produs achiziționat ajunge la 225 lei, o creștere remarcabilă în ultimii 2 ani, cu aproape 100 de lei/produs, ceea ce confirmă interesul clienților pentru produse de calitate la un deal bun, respectiv pentru produse premium la cele mai bune prețuri din an.
Valoarea coșului mediu de cumpărături se menține, pe parcursul evenimentului, la 460 lei, iar categoriile de produse cele mai achiziționate rămân cizmele și pantofii sport pentru femei, urmate de genți și pantofi sport pentru bărbați. Gecile de iarnă au fost, de asemenea, unele dintre cele mai căutate produse pe parcursul întregului eveniment.
Cele mai căutate produse de Black Friday 2019 la Fashion Days:
- Cizme femei
- Pantofi sport femei
- Pantofi sport bărbați
- Genți
- Geci & jachete femei
Cele mai achiziționate branduri:
- UGG
- Nike
- Guess
- Puma
- Trespass
----
UPDATE:
Black Friday 2019 continuă la eMAG iar retailerul a suplimentat oferta de vouchere de avion la Blue Air și a introdus noi oferte. Detalii, aici.
---
UPDATE evoMAG.ro după dimineața de Black Friday unde au avut noi oferte la produse:
Peste 50% din totalul comenzilor plasate în Black Friday provin din București. Capitala este urmată, la mare distanță de Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov. Potrivit statisticilor evoMAG, bucureștenii cumpără cu 30% mai mult față de tot restul țării la un loc.
Cea mai mare comandă de Black Friday la evoMAG – 570 de blendere, in valoare de 71.000 de lei
Până în prezent, în runda a treia de Black Friday, 30% din stoc a fost deja epuizat, iar 10.000 de produse au fost deja procesate, urmând să ajungă la clienți în următoarele 48 de ore.
Față de o perioadă obișnuită din an, valoarea medie a comenzilor înregistrate în campania de Black Friday s-a dublat, urcând la aproape 1.000 de lei.
În runda a treia de Black Friday, până în prezent, cel mai bine s-au vândut laptopurile și televizoarele.
De la începutul campaniei de Black Friday, cea mai mare comandă înregistrată de evoMAG a fost în valoare de 71.000 de lei, o companie din București cumpărând 570 de blendere. Pe locul al doilea ca valoare se află comanda în valoare de 65.000 de lei, plasată de un liceu teoretic din București, care a cumpărat 30 de calculatoare.
evoMAG a demarat astăzi, imediat după miezul nopții, a treia rundă de reduceri de Black Friday, şi cea mai importantă. Oferta de Black Friday va fi activă timp de trei zile, în perioada 15-17 noiembrie, în limita stocului disponibil, iar reducerile vor fi de până la 86% la aproape toate categoriile de produse existente pe evoMAG.ro.
UPDATE: Oficialii PayU au dat o serie de informații actualizate pentru ora 10 în ceea ce privește plățile realizate cu cardul de Black Friday.
Cât se cumpără online de Black Friday în România?
- Valoarea totală a volumelor tranzacționate online a ajuns la 75,09 milioane de lei
- Numărul de tranzacții a ajuns la 107.827
- Minutul de aur s-a schimbat față de cel de dimineață – cel nou a fost înregistrat la 07:28 cu 2.140 de tranzacții
- Valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut de la 738lei la 695lei
Ce se cumpără de Black Friday în România:
- IT&C – aproximativ 70% din totalul tranzacțiilor
- eTail – aproximativ 23% din totalul tranzacțiilor
- Servicii – aproximativ 7% din totalul tranzacțiilor
Black Friday în România: un eveniment de interes și pentru alte țări
- Valoarea totală a volumelor procesate din alte țări a ajuns la 3,59 milioane de lei, cu aproximativ 48% mai mult comparativ cu aceeași perioada a anului trecut
- Top 3 țări din afară granițelor de unde se cumpără în România:
- Marea Britanie: 5.234 tranzacții, aproximativ 5% din totalul tranzacțiilor
- Ungaria: 1.731 tranzacții, aproximativ 2% din totalul tranzacțiilor
- Bulgaria: 287 de tranzacții, aproximativ 0.3% din totalul tranzacțiilor
Cum cumpără românii de Black Friday:
- Până acum românii au cumpărat online în rate în valoare de aproximativ 33,61 milioane de lei (aproximativ 45% din valoarea totală a tranzacțiilor online)
- 48% din totalul tranzacțiilor au fost făcute cu un singur click
“Finalul de an, marcat de campaniile de Black Friday și de sărbătorile de iarnă, este în mod tradițional cea mai efervescentă perioadă, mai ales în privința cumpărăturilor online. Potrivit datelor publicate de Banca Națională, românii au făcut plăți online cu cardul în valoare de 7,7 miliarde de lei în trimestrul patru din 2018, cu 38% peste media celor trei trimestere anterioare”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager pentru România în cadrul Visa.
----
UPDATE:
La ora 10, valoarea totală a comenzilor de Black Friday 2019 înregistrate pe site-ul eMAG trecuse de 265 de milioane de lei. Au fost vândute peste 660.000 de produse, iar rata plăților cu cardul a ajuns la circa 41%, chiar dacă PayU a raportat probleme în finalizarea plăților. În total, până acum, de Black Friday pe eMAG au fost făcute peste 2.170.000 de vizite, au fost vizualizate peste 57 de milioane de pagini iar peste 84% dintre vizite au fost de pe dispozitive mobile. În total, în acest moment, vizitatorii eMAG au petrecut peste 48 de ani pe site.
Black Friday 2019 a început la eMAG la ora 7:25, iar clienții au plasat peste 100.000 de comenzi în primele 10 minute.
Datorită interesului major au fost suplimentate promoțiile, iar ofertele vor continua să fie actualizate de-a lungul întregii zile. În total mai sunt disponibile peste 2.750.000 de produse, din cele 3,5 de milioane de articole care au fost incluse în ofertă, din categorii precum: televizoare, telefoane, laptopuri, frigidere, mașini de spălat, electrocasnice mici, produse fashion, parfumuri, cosmetice, jocuri și jucării, anvelope, produse pentru casă și grădină, articole și echipament sportiv.
Încrederea în plata cu cardul a crescut la cel mai ridicat nivel din instoria evenimentului, ponderea ajungând la peste 41% din total în primele 3 ore de la startul Black Friday.
eMAG și Mastercard vor oferi prin tragere la sorți o mașină BMW i3 celor care în ziua de Black Friday, vor plăti comenzile cu un card Mastercard sau Maestro salvat în contul eMAG.
Clienții eMAG au la dispoziție soluții flexibile de plată, care se pliază pe nevoile lor. Aceștia pot achita produsele în până la 40 de rate fără dobândă cu cardul eMAG Raiffeisen și cu toate cardurile de emise de băncile și instituțiile partenere. Mai mult, cei care solicită emiterea unui card eMAG-Raiffeisen în ziua de Black Friday vor beneficia instant de 200 de puncte de fidelitate.
Recorduri la start de Black Friday la eMAG
- Secunda de aur 7:26:04 – 250 de produse vândute pe secundă
- Minutul de aur 7:25 - 7.500 de comenzi
- 100 milioane lei în 23 de minute
- Comenzi din peste 86 de țări
Au fost plasate comenzi din 86 de țări, iar cele mai multe vin din țări precum:
- UK
- Germania
- Franța
- Italia
- Olanda
- Belgia
- Statele Unite ale Americii
- Austria
- Spania
- Ungaria
Produsele comandate cel mai rapid:
- Telefon mobil Samsung Galaxy A10, Dual Sim, 32GB – 1.000 de produse în 28 de secunde
- Televizor LED Smart Samsung, 108 cm, 43RU7172, 4K Ultra HD – 1.000 de produse în 42 de secunde
- Laptop Lenovo Ideapad S145-15AST cu procesor AMD A4 9125 până la 2.60 GHz, 15.6", HD, 4GB, 128GB – 527 de produse în 45 de secunde
- Anvelopa de iarnă Tigar WINTER 185/65R15 88T – 1.000 de produse în 55 de secunde
- Televizor OLED Smart LG, 139 cm, 4K Ultra HD – 251 de produse în 62 de secunde
Produse speciale vândute
- 10 de tone de Cafea Boabe Lavazza Gusto Forte, 1 Kg
- BMW 840d xDrive Cabrio, 320 CP, Gri Dravit preț de vânzare 110.447 euro, redus cu 21.000 de euro
- 13 mașini
- Peste 1.900 de nopți de cazare
Număr produse vândute după 3 ore de la startul Black Friday
- Peste 37.000 de televizoare
- Peste 23.000 de smartphone-uri
- Peste 15.000 de laptopuri
- Peste 8.900 de frigidere
- Peste 56.000 de electrocasnice mici
- Peste 30.000 de articole fashion
- Peste 22.000 de jocuri și jucării
- Peste 25.000 de anvelope
- Peste 72.000 de produse pentru casă și grădină
- Ceasuri și bijuterii de lux
- Pachete turistice în România și în străinătate
----
Cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, Black Friday 2019, ajuns la ediția cu numărul nouă, a început la eMAG în această dimineață, la ora 7:25. Interesul pentru eveniment este în creștere și în prima jumătate de oră de la start eMAG a înregistrat comenzi de peste 115 milioane lei. Sunt disponibile peste 3.500.000 de produse cu reduceri mari, iar oferta se va suplimenta de-a lungul întregii zile.
La momentul începerii campaniei, pe platformă erau peste 220.000 de oameni, care au plasat peste 100.000 de comenzi în primele 10 minute.
Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Sibiu, Iași, Slatina. Plata cu cardul are o pondere de 39% din totalul comenzilor.
- 115 milioane lei după 30 de minute
- 100 milioane lei în 23 de minute
- Peste 100.000 de comenzi in primele 10 minute
- Volvo XC 90 de 59.000 euro în primele minute
- 16 comenzi de automobile
- 957 de grame de aur
- 372 de comenzi de carburant redus cu 10%
25.000 de produse au fost comandate cu livrare în puncte de ridicare easybox
Vom reveni pe parcursul zilei cu statistici care să vorbească despre apetitul românilor pentru oferte de Black Friday și oportunitățile pentru comercianți.