- 8 Iunie 2022
Studiu Google: care sunt tendințele în turismul post-pandemie și destinațiile de top căutate de români
Vara lui 2022 coincide și cu mult așteptata revenire la normal, acel moment în care oamenii vor reîncepe să călătorească așa cum o făceau înainte de pandemie. Google a făcut o analiză a căutărilor legate de călătorii, un studiu pe ultimii 3 ani, care arată că românii și-au reluat intențiile de călătorie în străinătate, odată cu ridicarea restricțiilor anti-COVID. Analiza Google pe turismul post-pandemie arată că românii se orientează către destinațiile tradiționale pentru vacanța de vară: Grecia, Turcia, Bulgaria. Opțiunile de cazare care sunt la mare căutare acum: camping-uri, vile private și opțiunile de cazare cu risc redus de îmbolnăvire.
Românii plănuiesc să călătorească mai multPotrivit datelor Google, intenția românilor de a călători în 2022 este mai mare decât în 2019: volumul căutărilor legate de călătorii (destinații, cazare, transport) în mai 2022 a fost cu 35% mai mare decât în aceeași lună a lui 2019.
Cea mai mare creștere în căutări de cazare a fost pentru destinațiile internaționale: +32% perioada martie - mai 2022 față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, căutările de cazări în țară au scăzut cu 2% în același interval.
Cele mai căutate destinații de vacanță din străinătate ale românilor sunt Grecia, Turcia și Bulgaria, conform căutărilor pentru cazare. Căutările românilor după zboruri internaționale au crescut și ele semnificativ anul acesta: +46% în ultimele 3 luni față de 2019. Cele mai populare destinații pentru zboruri, potrivit căutărilor pe Google, sunt Italia, Spania și Marea Britanie.
Unde plănuiesc să călătorească româniiTop destinații în străinătate ale românilor, conform căutărilor pe Google în martie - mai 2022:
Top cazare 2022 vs 2019
- Egipt 125%
- Turcia 46%
- Grecia 44%
- Bulgaria 33%
- Italia 33%
- Franța 31%
- Spania 27%
- Ungaria 22%
Top zboruri 2022 vs 2019
- Turcia 94%
- Grecia 77%
- Olanda 60%
- Franța 53%
- Spania 44%
- Italia 36%
- Germania 15%
- UK -1%
Revenirea la normal a însemnat și o creștere a interesului din străinătate pentru călătorii și vacanțe în România. Datele Google arată că Germania, Marea Britanie și Italia sunt țările din care se fac cele mai multe căutări legate de cazări în România. Tot acestea sunt și țările din care se caută cel mai mult zboruri către țara noastră - ordinea lor în top este diferită.
Top țări cu cel mai mare interes pentru România, conform căutărilor pe Google martie - mai 2022:
Top cazare 2022 vs 2019
- SUA 20%
- UK 9%
- Italia 5%
- Germania 5%
- Spania 2%
- Ungaria -13%
- Franța -18%
- Israel -26%
Top zboruri 2022 vs 2019
- Belgia 42%
- Israel 23%
- Germania 21%
- SUA 9%
- UK 5%
- Franța -12%
- Spania -3%
- Italia -10%
Date din căutările pe Google ne arată că interesul românilor pentru vacanțe și călătorii a revenit în 2022, odată cu ridicare restricțiilor anti-COVID. Românii se orientează din nou către destinații din străinătate, cele mai căutate țări fiind cele deja tradiționale pentru petrecerea concediului de vară: Grecia și Turcia. În primăvara acestui an, românii au căutat cazări în destinații internaționale chiar mai mult decât în 2019. Căutările pe destinații și cazări din România rămân majoritare, însă eliminarea restricțiilor de călătorie internaționale a adus o scădere a lor față de 2019”, a arătat Oana Dumitrescu, industry manager Google România.
O serie de tendințe care au crescut în pandemie continuă să-și păstreze popularitatea și în normalul post-pandemic. Este vorba despre cazările care oferă un grad mai ridicat de intimitate și risc mai redus de contagiune. Datele Google arată că cele mai mari creșteri între tipuri de cazare se înregistrează pentru campinguri și închirieri de vile - peste 60% în ultimele 3 luni ale acestui an față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, cererea pentru opțiuni tradiționale de cazare - precum hoteluri sau stațiuni - este în creștere solidă, de 33%.
Informații despre trendurile de călătorie din toată lumea, inclusiv România, sunt oferite de Destination Insights. Acesta este un instrument cu date despre destinațiile pe care oamenii dintr-o țară le caută, în interiorul sau în afara ei, precum și date despre zonele unde sunt persoane interesate să călătorească în țara selectată. Trendurile de căutare pot fi filtrate după țara de origine sau de destinație, tipul de călătorie (locală, internațională), categoria căutată (cazare, zbor) și perioada țintă.