Studiu limbi europene: românii vorbesc cel mai mult despre tehnologie

Un studiu realizat de experții lingvistici Preply concluzionează că românii vorbesc despre tehnologie mai mult decât orice altceva. Românii sunt catalogați drept a 2-a naționalitate europeană de tech boffins, persoane care sunt profund interesate de subiectul tehnologie și care îl dezbat adesea sau lucreaă în domeniu.

Românii caută pe google cel mai mult subiectul ”tehnologie” dintre cele 16 limbi europene.


Studiul a fost realizat de Preply, un marketplace de învățare a limbilor străine, care conectează 140.000 de tutori cu zeci de mii de studenți din întreaga lume, și a analizat dicționarele din 16 limbi europene diferite și a comparat vocabularele cu căutările Google și tweet-urile pentru a evidenția „personalitățile” diferitelor limbi.

Română este clasată pe primul loc în studiu pentru interesul manifestat pentru subiectul ”tehnologie”. Subiectele cu cele mai slabe performanțe au fost călătoriile, educația și modă.Un alt subiect popular în rândul românilor este și sportul, așa cum reiese din studiu, subiectul având un scor bun pentru căutările pe Google, cu locul 5 pentru subiect în Europa.

Subiectul unde românii nu prezintă așa mare interes este cel privind călătoriile, petrecând cel mai puțin timp vorbind despre acestea, iar pe Twitter ocupă ultimul loc dintre toate limbile din studiu când vine vorba de travel.



Luând în considerare doar căutările pe Google, Românii caută despre mâncare mai mult decât orice altceva, subiect urmat de sport și sănătate. Cele mai puțin căutate subiecte au fost educația și istoria.


Fun facts din studiu: 


- portugheza este limba iubirii a Europei și are mai mult de 277 de moduri de a-și exprima afecțiunea. Doar germanul are mai mult, 289 de cuvinte, doar că ei au mai puține tweet-uri și căutări Google pe subiectul iubirii.  
- daneza este cea mai sportivă limbă, franceza cea mai înclinată spre natură și engleza este limba cea mai expresivă în jurul temelor de sănătate, educație, călătorii și
istorie. 

Studiul a avut 3 metrici: diversitatea cuvintelor din fiecare limbă pe subiect, numărul de tweet-uri pe subiect în fiecare limbă și volumul de căutări pe Google subiect în fiecare limbă. 

Dacă vreți să explorați personalitatea mai multor țări europene, puteți folosi tool-ul interactiv de aici.



Citeste si