- 12 Iunie 2025
Polonezii de la Symfonia cumpără producătorul român de ERP și software de salarizare NextUp. Planurile lui Piotr Ciski (CEO Symfonia) și ale Roxanei Epure (CEO NextUp)
Grupul de software Symfonia din Polonia, concentrat pe oferirea de soluții pentru IMM-uri, a fost achiziționat în 2021 de fondul Mid Europa Partners. În 2023, fondul a vândut participația majoritară către Accel-KKR, un fond de investiții global. Pentru Symfonia, extinderea cu achiziția NextUp este a doua din România, considerată o piață strategică, după ce în 2023 au cumpărat compania Softeh Plus, care dezvoltă produse software pentru farmacii.
Symfonia Group are deja un portofoliu de peste 50.000 de companii, majoritatea IMM-urilor, la fel ca și NextUp, care se concentrează pe soluții ERP și de salarizare pentru IMM-urile din România.
NextUP Management Solutions SRL a avut o cifră de afaceri de 17,5 milioane de lei în 2024, în creștere cu 37% față de anul anterior și un profit de 3,5 milioane de lei, în creștere cu 243% anul anterior.
Symfonia este printre cele mai valoroase 100 de companii tech din Europa Centrală și de Est, iar în 2024 a ajuns în primele 50. După ce au pornit din Polonia, s-au uitat natural spre România.
„România e o piață naturală pentru noi. E a doua piață după Polonia. Ne-am decis să ne extindem aici, prima achiziție a fost Softeh care se concentrează pe farmacii, construcții și sănătate”, spune Piotr Ciski pentru start-up.ro. Achizițiile din România vin după 8 tranzacții similare pe piața din Polonia.
Pentru Symfonia NextUp a fost o companie remarcată pentru că are un produs general, ERP, extindere pe diferite verticale și o poziție solidă în zona de contabilitate.
„Roxana e un CEO excelent și e important pentru noi să nu avem doar companii bune în portofoliu, ci și manageri talentați”, explică Piotr.
În ceea ce privește NextUp, Roxana menționează nevoia de investiți în cercetare pentru a crește. De altfel, Symfonia are o rată de 30% de investiții în cercetare față de media industriei care este la 20%.
„Am crescut, am construit produse de la zero de 3 ori. Am ajuns la o anumită maturitate și am avut o creștere solidă în ultimii 4 ani, dar mai lentă decât aș fi vrut personal. Ne-am dat seama că putem face lucrurile mai rapid și mai bine, cu procese mai documentate și aveam nevoia de cineva care să ducă lucrurile la un nou nivel”, spune Roxana Epure. De asemenea, ea menționează că un argument pentru achiziție a fost sinergia produselor.
„Am crescut împreună cu clienții, prin feedback-ul lor. Toate lucrurile construite au fost pragmatice, pentru nevoile lor”, spune Roxana Epure.
Astăzi NextUp are 52 de angajați și vor crește numărul de angajați cu 10%. „Pentru a menține această creștere trebuie să investești în viitor și asta am apreciat la Symfonia, că investește în viitor”, explică managerul NextUp.
Strategia Symfonia pentru creșterea NextUpSymfonia va păstra echipa NextUp, dar și pe Roxana ca CEO, pentru că Piotri Ciski consideră că cele două companii sunt complementare. De asemenea, după o achiziție în domeniul digitalizării zonei medicale, NextUp face o treabă excelentă în zona de contabilitate și ERP pentru afaceri medii și mici.
„Pentru noi NextUp e o posibilitate de scalare, de a ajunge la noi clienți pe care altfel nu i-am fi atins cu software-ul pe care-l avem. NextUp e o companie puternică în zona de ERP, payroll și e un produs important pentru contabili, care sunt adevărați ambasadori ai prodsusului. Completează oferta noastră și din Polonia și strategia noastră pe cinci ani. Vrem să devenim unul dintre cei mai mari jucători de pe piața din România”, explică Piotr Ciski.
În domeniul software-ului de business achizițiile locale sunt importante, deoarece legislația locală e o barieră pentru softuri globale, nefiind adaptate schimbărilor permanente din România.
„Ai nevoie mereu să răspunzi rapid, mereu local. Așadar, avem nevoie de produse locale, deși poți face recrutare de experți în orice țară”, menționează Piotr.
Zona de software integrat de tip ERP este principalul motor de venituri pentru NextUp, dar care are avantajul de a avea clienți din verticale diverse. Cei mai mari clienți vin din zona de retail și retail online, iar cei mai profitabili sunt cei din zona de producție.
„Clienții noștri strategici sunt contabili. Nu produc direct cifră de afaceri, dar sunt strategici pentru că avem cel mai bun software de contabilitate din România și ei devin ambasadori ai produsului în companiile cu care colaborează”, explică Roxana Epure.
Symfonia și NextUp nu țintesc companii mari sau enterprise, ci clienți din zona de IMM cu care au crescut și până acum, mai ales pentru că aceștia sunt mai agili.
În ceea ce privește piața din România, Roxana vede o piață de soluții IT fragmentată. „De asemenea, văd antreprenori care înțeleg că tehnologia crește cu ei, dar și antreprenori care nu au încă educația de a măsura rezultatele de business, de a se digitaliza și se bazează pe intuiție”, explică Roxana Epure. Și deși schimbările legislative sunt frustrante, strategia NextUp a fost să se adapteze mereu și să ajute utilizatorii.
De altfel, cei mai mulți clienți ai NextUp sunt companii care vor să-și înlocuiască software-ul sau companii care au dezvoltat software în interiorul companiei, dar care nu poate fi modificat destul de rapid pentru nevoile lor de business.
În urma tranzacției Roxana Epure va continua ca CEO al NextUp, iar compania va deveni parte a grupului Symfonia. Pentru 2025 NextUp proiectează o creștere până la 4,5 milioane de euro cifră de afaceri, față de cei aproximativ 3,5 milioane de euro din 2024.
Secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro este susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România.
Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.