Tendințe apărute în 2020 în marketing digital

Trendurile din mediul digital se află în continuă schimbare de la an la an, pe măsură ce competiția devine tot mai strânsă între toate companiile ce doresc să capteze atenția unui număr tot mai mare de vizitatori. Astfel, antreprenorii și companiile trebuie să fie mereu cu un pas înainte atunci când se promovează în mediul online, pentru că interesul publicului să fie menținut sau să crească.

Astfel, în anul 2020 odată și cu contextul pandemiei de COVID-19, au avut loc mai multe schimbări în marketing-ul digital.  Pentru a putea rămâne în pas cu competiția, multe companii oferă cursuri de marketing online prin care să informeze companiile de noile trenduri de care trebuie să țînă cont pentru afacerea lor.

Cele mai importante trenduri în digital marketing apărute în 2020 pe care ar trebui să le implementezi:

Chatbots – utilizat în serviciul pentru clienți

Un chatbot este un program ce simulează o conversație cu o persoană reală, astfel clienții sau vizitatorii site-ului pot comunica mai ușor la orice ora și pot primi răspunsuri la întrebările pe care le au. Este un fel de asistent ce poate comunica în locul tău și se poate integra cu diferite aplicații de mesagerie. Pe lângă faptul că răspunde celor mai frecvente întrebări, aduce trafic pe site, poate programa întâlniri și să direcționeze oamenii spre serviciile sau produsele de interes.

În funcție de bugetul pe care îl poți alocă, poți alege chatbots cu funcții limitate sau numeroase. Există și variante free, însă nu foarte dezvoltate și cu opțiuni foarte limitate. Este însă un instrument care merită investiția pe termen lung.

Conținut mult mai creativ și mai personalizat

Un instrument eficient rămâne în continuare conținutul de calitate și relevant. Un trend care se menține și în anul 2020 și care trebuie urmat pentru că site-ul tău și afacerea ta să aibă de câștigat.  Conținutul specializat și cu informații corecte și clare aduce un plus pentru Google și oferă experiențe personalizate și complete pentru utilizatori. Aici poate fi vorba atât de conținutul de pe site, cât și de e-mailuri personalizate cu un conținut creativ, dar și diferite reclame.

Optimizare pentru căutările vocale

În ultima perioada tot mai mulți utilizatori folosesc comenzile vocale atunci când apelează la căutările pe Google, prin intermediul asistenților vocali precdum Alexa. Deși poate fi un pas destul de greu pentru a plasa site-ul în rezultatul din căutările vocale, în cazul în care reușești acest lucru, rată de conversie pentru site va fi mult mai mare. În cazul în care dorești să implementezi acest trend, poți să apelezi la o agenție de marketing online.

Conținutul video și live-urile pe social media

În ziua de azi, folosirea acestor elemente pentru promovarea afacerii tale nu reprezintă doar o simplă tendința, ci chiar o realitate. Multe companii au început să folosească în acest an materiale video că strategie în marketing digital pentru a atrage cât mai mulți vizitatori. Folosește acest trend pe Facebook Live, Instagram Live, YouTube Live, etc.

De ce să abordezi aceste tendințe apărute în marketing digital? Deoarece răspund adecvat nevoilor consumatorilor care doresc mai multă creativitate, calitate, autenticitate și rapiditate în interacțiune. Includerea acestora în strategia de marketing va duce la rezultate pozitive pe termen scurt, dar și pe termen lung. Pe scurt, interacțiunea cu publicul este deosebit de importantă și creează o imagine pozitivă a brandului.