Tendințe de influencer marketing în 2022 pe care trebuie să le urmărești

MOCAPP a realizat o analiză a principalelor 7 tendințe care vor marca piața în anul 2022. Trendurile selectate iau în considerare comportamentul consumatorilor și al profesioniștilor din industria de marketing la nivel global, inovațiile tehnologice și politicile marilor jucători din Social Media, respectiv analiza statisticilor platformei MOCAPP din ultimele 18 luni.

„Monitorizăm constant 8 rețele sociale și lucrăm cu peste 1000 de influenceri din 9 țări - iar numărul campaniilor derulate de branduri crește semnificativ de la an la an. Ne-am propus să ieșim constant cu analize care să ajute specialiștii din industria de marketing și să le aducem în atenție trendurile în momente-cheie. Fenomenele care câștigă teren precum cele 7 tendințe identificate în această analiză sunt oportunități pentru branduri, care își pot fundamenta mai bine strategiile de conectare cu consumatorii, dar și pentru creatorii de conținut, pentru fidelizarea comunităților cu care relaționează”, precizează Florin Grozea, fondator și manager MOCAPP.

  • Anul creatorilor. Din nou
  • În comunicarea online a anului 2022, poveștile autentice cântăresc greu în decizia publicului de a urmări un brand sau un Influencer. Studiile arată că publicul migrează de pe o platformă pe alta pentru a-i urmări pe creatorii de conținut preferați. În plus, rețelele sociale fac eforturi din ce în ce mai mari pentru a pune la dispoziția creatorilor tool-uri care să îi ajute să aducă în fața publicului conținut de calitate.

    Recomandare pentru branduri: Asigurați-vă că baza este sănătoasă - găsiți acei creatori care împărtășesc valorile voastre, lucrați împreună cu ei, țineți aproape liderii de opinie din nișa/industria voastră.

  • Autentici și Responsabili
  • În 2022 vor fi foarte vizibili acei influenceri care vor vorbi onest publicului lor, fără prea multe filtre și exagerări. Oamenii nu mai caută neapărat frumusețe ideală în online (filtre, studiouri aranjate, montaje ca de „reclamă”)... ei vor viață reală, vor să vadă un om care se confruntă cu aceleași probleme ca ei: trec prin perioade de burnout, nu mai știu cum să împace viața profesională cu cea familială, își caută un nou echilibru și stil de viață în contextul pandemiei etc.

    Sfat pentru influenceri: atenție la numărul postărilor sponsorizate, la folosirea exprimărilor cu stereotipuri și la fotografiile mult prea editate. Oamenii sunt tot mai selectivi, iar lipsa de naturalețe îi face să devină sceptici și să caute noi zone în care se regăsesc. 

  • Creatori, dar și Proprietari
  • Creatorii încep să caute soluții pentru a fi stăpâni pe conținut, pe datele generate și pe comunități, folosind ca soluții platforme și aplicații mobile proprii, newslettere pe servere proprii, NFT-uri pentru a-și monetiza munca. La început ilustratorii și designerii au îmbrățișat acest trend, au urmat vedete din muzică și sport – și e doar începutul. Reacții Big Tech? TikTok, de exemplu, a lansat recent proiectul „Own the Moment”, unul care permite fanilor să dețină momente virale de la creatori de top.

    Sfat pentru influenceri: Atenție la schimbările de politică și strategie ale platformelor și oportunitățile pe care le aduc. 2022 este anul în care va crește potențialul de a derula activități comerciale pe aceste platforme și vom vedea noi modele sustenabile de plată ce vor continua să fie dezvoltate pentru a recompensa creativitatea. 

  • Parteneri, nu doar Furnizori
  • 2022 este anul în care brandurile vor angaja creatori in-house sau outsourcing pentru a comunica mai bine, pentru a spune o poveste de brand mai puternică și, în final, pentru a deține ceea ce aceștia creează - adică drepturile de autor pentru conținutul co-branded.

    Recomandare pentru branduri: Dacă intenționați să apelați la un influencer care să administreze și crească comunitățile online ale brandului, criteriile esențiale sunt performanța în a-și gestiona propriile comunități (onestitate, stabilitate, engagement) și în egală măsură empatia pe care o are față de consumatorii brandului vostru (cu accent pe valori).

  • De la una la trei dimensiuni
  • O întreagă generație a crescut practic cu YouTube și, mai nou, cu TikTok. Iar acești oameni ajung acum în piața muncii, iar pentru a fi competitiv pe piață trebuie să comunici pe limba lor: podcast-uri, vloguri și stories. Dar video 2D este o experiență mai „săracă" decât cea 3D! Explorarea de noi teritorii, cum ar fi realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR) este o idee demnă de reținut pentru anul 2022.

    Recomandare pentru branduri: Fără audio și video nu exiști! Ne-am obișnuit cu fotografiile și textul în Social Media, dar din ce în ce mai mulți oameni consumă conținut video și audio, fie că e vorba de reels, vlogs sau podcasts. Anul acesta e timpul să vă construiți din ce în ce mai multe campanii în jurul influencerilor care dețin podcasturi - fenomen care a explodat în România ultimilor ani. 

  • Multichannel și Omnichannel
  • Sfatul pe care îl dăm cel mai des clienților? "Don't hit and run." Rezultatele colaborării cu influencerii nu se văd a doua zi. Și în niciun caz nu vine primăvara cu o floare... postată pe Instagram. În 2022, influencerii sunt parte dintr-o strategie de marketing gândită pe mai multe canale de comunicare (multichannel) și pe întreaga călătorie a consumatorului (omnichannel). 

    Recomandare pentru branduri: Social Media nu are un singur câștigător și nu e un joc cu sumă zero (TikTok crește. YouTube crește. Linkedin crește), ci dimpotrivă, cu fiecare inovație, universul de oportunități e potențat. Linkedin, de exemplu, s-a poziționat ca un fel de „Facebook pentru antreprenori și manageri", iar secțiunii dedicate job-urilor i s-au adăugat tool-uri pentru crearea și promovare conținut relevant, mai ales în zona B2B.

  • Micro & Social & Live
  • Dacă ne uităm la strategiile preferate ale brandurilor din diferite industrii și verticale, observăm cum e-Commerce-ul este deja lider al bugetelor de Influencer Marketing: în lume, 51% din companiile care au derulat în 2021 campanii cu influenceri dețin un magazin online, iar peste 90% din magazinele online au bugete lunare de marketing cu influenceri. Dintre toate categoriile de creatori digitali, din 2021 marketerii investesc prioritar în campanii cu micro-influenceri (10.000-100.000 followers), care au autenticitate, engagement, acces la nișe, scalabilitate, încredere.

    Pe lângă micro-influenceri, un concept cheie este Social Commerce (produse vândute direct prin intermediul canalelor Social Media) și se întrevede o nouă revoluție: Live Shopping - procesul interactiv de cumpărare prin care cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, făcută de un influencer direct în magazinul online al brandului, pun întrebări, schimbă impresii și cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

     



    Citeste si