Tendințe ecommerce România: 30% creștere și bugete de marketing mai mari cu 20%

Conform raportului GPeC despre piața de ecommerce la final de 2020, valoarea acesteia a ajuns la 5,6 miliarde de EUR, iar numărul total de cumpărători online a crescut și el, ajungându-se la 45% din totalul utilizatorilor de internet din România.
  • Vânzările clienților au crescut, în medie, cu peste 30% în 2020. S-a observat și o creștere a numărului de clienți noi pentru magazinele online.

În acest context, MTH Digital, agenția care se poziționează ca departament de marketing online externalizat specializat pe categoria ecommerce, a observat că vânzările magazinelor online au crescut în medie cu peste 30% în anul 2020.

Tendințe ecommerce - canalele de marketing în creștere

Totuși, cel mai interesant indicator observat a fost acela al numărului de clienți noi, care a fost și el în creștere.

  • Canalele de marketing online care au adus creșteri în 2020 au fost Google Ads și Facebook Ads, completate de această dată de Instagram Ads, Youtube Ads și LinkedIn Ads.

“În medie, bugetele de marketing alocate au crescut cu 20%, ceea ce arată tendința tot mai mare a afacerilor de a se orienta spre mediul online. În același timp, analizele făcute pentru anul 2020 ne-au arătat creșterea, în medie, cu peste 30% a vânzărilor generate.” declară Robert Dumitru, Head of Digital MTH Digital.

Cele mai mari creșteri, înregistrate pentru supermarket-uri online, industriile Beauty & Fashion, Casă și Grădină și produsele Bio.

“Clienții MTH Digital fac parte din domenii variate, iar în prezent gestionăm promovarea în mediul digital a peste 60 de magazine online. Pentru fiecare afacere creăm un plan de marketing în concordanță cu specificul, obiectivele și publicul business-ului pentru a ajunge la cele mai bune rezultate. Antreprenorii trebuie să știe că nicio afacere nu este imposibil de adaptat mediului online într-o formă sau alta, iar asta o dovedim în fiecare zi prin gestionarea afacerilor din industrii ca Retail, Beauty, Home & Deco, Fashion, Imobiliare și multe altele”, adaugă Robert Dumitru.

Ecommerce în România - schimbările în comportamentul clienților

Anumite canale, cum este motorul de căutare Google Ads, îi pot găsi pe clienți căutând activ produsele pe care le oferi, în timp ce platforme precum Facebook sau Instagram sunt un mijloc minunat de a preîntâmpina nevoia sau dorințele publicului prin expunerea brandului.

Anul 2020 a adus schimbări în obiceiurile publicului referitor la platformele online cele mai vizitate și, urmărind noile obiceiuri, echipa MTH Digital a reușit să aducă clienții din portofoliu în atenția publicului în cadrul noilor platforme preferate.

Conform lui Robert Dumitru, Head of Digital MTH Digital, “Schimbările din acest an atipic au făcut ca tot mai mulți utilizatori să petreacă mai mult timp pe platforme ca Youtube și Instagram, în căutare de inspirație sau entertainment. Noi am observat aceste modificări de comportament și am decis, alături de diverși clienți din portofoliu, să creștem prezența pe aceste canale prin reclamele derulate. Așa cum ne așteptam, creșterile de buget alocat acestor platforme au fost cele mai mari, rezultând în creșteri din punct de vedere al numărului de useri și al gradului de engagement pentru clienții MTH Digital.”

Multe business-uri au ales deja să investească tot mai mult în marketing online, datorită creșterii accelerate a acestui segment de piață, dar și rezultatelor care fac favorabile astfel de investiții. Astfel, asistăm la o schimbare de strategie comercială la nivelul țării și nu numai, cu mult mai mult focus pe mediul online, pe reinventare și pe inovație.

“Deși a fost un an cu multe încercări, încrederea pe care clienții au avut-o în echipa MTH ne-a dus la finalul acestuia la investiții de peste 10 milioane de Euro în acțiuni de marketing online”, completează Robert Dumitru.

 

 



Citeste si