- 22 Mai 2017
Tinerii care deschid ușile companiilor către generația "millennials"
Ce e CV30? E o companie care creează profilele de brand ale companiilor mari, cu ajutorul clipurilor video și a prezentării atmosferei din interiorul unei companii, mai puțin să listeze pur și simplu joburi. Practic, o firmă mare, cum ar fi Orange România, de exemplu, îi angajează pe Lavinia și pe Radu să le creeze un profil. Se vor face video-uri cu atmosfera internă, interviuri cu angajații, totul ca o poveste. Pentru că un loc de muncă nu mai e doar un birou la care stai, ci, cu adevărat, un stil de viață, un loc unde petreci peste 8 ore pe zi de multe ori, chiar mai mult decât acasă.
Un profil de companie costă pe CV30 1.200 de dolari pe an, ceea ce cuprinde un profil de angajator pe care-l poți prezenta ca firmă pe internet, pe pagina de Facebook, pe Instagram sau YouTube. De asemenea, CV30 oferă și consultanță, două ședințe video, o ședință foto și un articol scris despre acea companie. Pentru firmele care vor să-și întărească brandul în fața așa-numiților millennials, există tarife speciale pentru astfel de campanii: 3.500 de dolari pe trei luni, 6.500 de dolari pe șase luni și 12.000 de dolari pe un an întreg. Pentru startup-uri, CV30 spune că poate să le ajute gratuit, dacă au nevoie de un video de prezentare a companiei în caz că e nevoie să recruteze.
Povestea CV30"Stăteam în birou și voiam să găsim oameni ca să-i angajăm în agenția noastră de marketing. Am zis să scoatem telefonul și să facem video. Am pus un link și am văzut că vin un alt tip de oameni. Am pornit de la ideea că atunci când ieși în oraș cu cineva te împrietenești cu el și-l vezi. Dacă cineva s-ar uita la job description și ar putea să ne vadă, am putea să angajăm?", povestește Radu Daniel, unul dintre cofondatorii CV30.
El e completat de cofondatoarea sa, Lavinia Vladu, care spune că trebuie să te întrebi când îți alegi un job "dacă vei putea sta opt ore acolo? Avem nevoie de oameni pe aceeași lungime de undă, nu 400 de CV-uri de șoferi de taxi sau alte meserii fără nicio legătură".
Mulți ne spun că scrisoarea de intenție e complicată. Ei sunt obișnuiți cu WhatsApp, cu Messenger. Acolo nu ai introducere, nu ai structură. Oamenii scriu pur și simplu. Mulți îi acuză, dar trebuie să ne adaptăm noi
Experimentul CV30 a început atunci când au făcut video de prezentare pentru firma lor de marketing. Dacă de obicei le veneau 300 de CV-uri, în acel moment au primit doar 20 de CV-uri, dar din care au angajat, "la sigur", doi tineri. La început era un link. Apoi a fost tema de Wordpress. Apoi a apărut serviciul: cum ar fi să replice lucrul făcut pentru ei, într-un mod mai profesionist, pentru alte companii?
Au venit rapid companii mari, cum ar fi KPMG sau Microsoft, care le-au devenit clienți. "Noi vrem ca cei care ar dori să se angajeze să vadă dincolo de spatele birourilor. Speech-ul general valabil e că fiecare companie cea mai mare și cea mai inovatoare, ceea ce e fals. Vrem să găsim acel avantaj al fiecărui client ca să-l scoatem în față", explica Lavinia. Primii clienți au venit rapid, după lansarea din aprilie 2016: Microsoft, KMPG, Valoris, G2 Travel.
Astăzi CV30 a ajuns la aproape 25 de profile de companii, profesionist făcute, și încă pe atât în pregătire. Până la finalul anului, CV30 vrea să ajungă la aproximativ 60 de profile create și puse pe site.
Descoperirea branduluiCompaniile care apelează la CV30 se descoperă pe sine în momentul când firma tinerilor realizează brandingul și filmările. Lavinia și Radu spun că, deși unele companii consideră că se cunosc, angajații au mereu surpriza de a se descoperi diferit în fața camerei.
"Procesul prin care ei se descoperă pe ei când sunt în fața camerei este un moment de wow. După ce le dăm filmele, brandurile le distribuie pe Facebook și e un tool de comunicare internă, mai ales pentru cei care au o rețea și în alte țări. Se cunosc pe sine și îi atrage. Noi nu vrem să ne plasăm ca o platformă de joburi", spune Lavinia Vladu.
Cei de la CV30 vor ca filmele lor să fie cât mai autentice, deși ei sunt oameni pozitivi și nu le place să transmită lucruri negative, ci avantajele unui loc de muncă. Pentru autenticitate, le recomandă angajaților să nu se pregătească și chiar, spun cei doi, 10% din angajați se "antrenează" pentru filmări.
"Mulți dintre ei au o cultură a companiei, dar nu sunt obișnuiți să o scoată într-un mediu multimedia. Când te vezi pe video e cu totul altceva. Scopul nostru e să prezentăm unicitatea companiei și echipei", spune Radu.
Se spune multe despre generația tânără. Ba că sunt leneși, ba că stau prea mult pe internet, ba că nu citesc. Și majoritatea acestor lucruri sunt preconcepții. De asta s-a lovit și Radu Daniel. "Mulți ne spun că scrisoarea de intenție e complicată. Ei sunt obișnuiți cu WhatsApp, cu Messenger. Acolo nu ai introducere, nu ai structură. Oamenii scriu pur și simplu. Mulți îi acuză, dar trebuie să ne adaptăm noi", spune Radu.
Nu mai pun accentul pe salariu fix. Perks-urile, lucrurile suplimentare sunt importante: fructe proaspete, relaxare, sală. Sunt interesați de partea dezvoltării, prin training-uri, cursuri sau conferințe în străinătate
Au adăugat o secțiune de joburi la fiecare angajator pentru că a fost o cerință a acestora, atunci când recrutau, dar nu vor să o transforme într-un feature esențial al site-ului. "Avem mai puțini aplicanți, dar procentul de acceptare e mai mare. Oamenii au început să înțeleagă ce înseamnă foto și video din punct de vedere al prezentării de business", spune Radu.
De altfel, platforma vrea să fie una pentru millennials creată de millennials. Radu mărturisește că nu-i plac CV-urile, pentru că nu spun destul despre personalitatea unui om.
În viitorul apropiat, cei de la CV30 vor să lanseze o aplicație prin care să prezinte viața în companii, iar la final de 2017 vor să ajungă la un break even operațional. Momentan activitatea CV30 e susținută de cea a agenției de marketing.
La final, i-am întrebat pe cei doi cum ar arăta generația tânără, cum sunt millennials la locul de muncă? "Nu mai pun accentul pe salariu fix. Perks-urile, lucrurile suplimentare sunt importante: fructe proaspete, relaxare, sală. Sunt interesați de partea dezvoltării, prin training-uri, cursuri sau conferințe în străinătate", a spus Lavinia.
Povestea cv30 from cv30 on Vimeo.