Top 5 startup-uri românești de urmărit, alegerile Netopia Ventures

În incursiunea de a mapa ecosistemul startup-urilor românești, a tendințelor pe domenii și a preferințelor în rândul companiilor, am vrut să aflăm și cum arată alegerile unui corporate venture capital, cum ar fi Netopia Ventures, ramificația a grupului Netopia. Avem alegerile lor mai jos.

 

NETOPIA Ventures este un CVC (Corporate Venture Capital) early-stage, cu interes să investească în afaceri cu o componentă tech, atât din România, cât și din alte țări din CEE. Fondul de investiții alege să se ducă spre ecosisteme bazate pe platforme, care sunt centrate pe e-tail și fintech și pot genera comunități și scalabilitate la nivel regional.

Netopia Ventures este un fond de investiții ce face parte din grupul de firme NETOPIA. Motto-ul lor acoperă pasiunea, inovația și munca, prin care să ajungă să facă investiții smart. 

Ca tendință în ecosistemul startup-urilor, Netopia Ventures menționează fără doar și poate inteligența artificială: 

”De la lansarea GPT3/ChatGPT în noiembrie 2022, s-a simțit o accelerare puternică a investițiilor în soluții bazate, în măsură mai mare sau mai mică, pe AI. Această tendință a luat cu asalt fiecare discuție, iar prezența sa se simte în orice colț al lumii. În prezent, nu există pitch la care să fi asistat în ultimele 6 luni în care să nu fi fost menționat AI-ul ca feature enabler.”

 

Top 5 startup-uri românești de urmărit, alegerile Netopia Ventures: 

 

”Fiecare dintre startup-urile alese ne-a atras atenția deoarece reușește să rezolve, în mod autentic, nevoile pe care le au fie consumatorii finali, fie afacerile. După cum se vede, nu am investit doar în startups de tehnologie, ci și în idei; iar aici ajungem la faptul că ceea ce face un startup să fie atractiv și interesant este modul în care gândește afacerea și dorința de a reuși. De altfel, motto-ul nostru este: We follow passion, we value innovation and hardwork. We believe in creators, game changers, disruptors and dreamers.”

Froopt

Obiectivul pe care Froopt și-l propune este să adune în jurul său mici fermieri români care produc responsabil și sustenabil și împreună cu aceștia să le ofere clienților care apelează la serviciile sale posibilitatea de a-și achiziționa produse alimentare sănătoase, din surse controlabile.

Una dintre cele mai importante direcții strategice în activitatea Froopt este sustenabilitatea. Promovează agricultura ecologică, benefică în primul rând pentru mediu și care contribuie la menținerea ecosistemului pământului. De asemenea, prin lanțul scurt de aprovizionare pe care îl oferă Froopt, micii fermieri cu care colaborează pentru furnizarea produselor se pot dezvolta organic, alături de ei. 

Ronin

Platforma Rōnin a adus democratizarea investițiilor: toți cei care cred într-o idee de afaceri pot investi în ea sume începând de la pragul minim de 100 de euro. 

În primele 12 luni de la lansare, Rōnin a sprijinit 7 echipe de fondatori cu acces la mentorat, consultanță și creșterea nivelului de profesionalism pentru atragerea finanțării. Folosind în modelul lor de afaceri tehnologia, ca numitor comun, startup-urile listate pe Rōnin nu au accesul la finanțare condiționat de apartenența la o anumită industrie. Ca urmare, în primele 12 luni de la lansare, startup-uri cu modele de business dintre cele mai variate au demarat campanii de crowdfunding pe platformă.

iFactor

iFactor este un serviciu de credit intelligence, ce accelerează performanțele analiștilor din bănci, de la vânzări până la analiza și monitorizarea creditelor de business, având potențialul de a transforma industria creditării prin tehnologie avansată de inteligență artificială (AI).

iFactor folosește surse alternative de date, precum rețelele sociale, profilarea psihometrică, amprentă digitală și comportamentul tranzacțional, pentru a îmbunătăți eficiența, a reduce riscurile de fraudă și neplată și a optimiza procesul de creditare.

iFactor oferă o astfel o soluție software robustă care ajută instituțiile financiare să efectueze o analiză mai rapidă și mai detaliată a IMM-urilor și a companiilor mari care solicită credit și să identifice oportunități de finanțare a acestora, dar și un marketplace dedicat antreprenorilor unde aceștia își pot transforma rapid în numerar facturile cu plată la termen în baza unei licitații care permite atât băncilor, IFN-urilor, cât și investitorilor să le oferteze facturile.

 

Milluu

Milluu este o platformă digitală end-to-end concepută pentru a simplifica experiența de închiriere a unei proprietăți, având în vedere fiecare etapă a procesului. Soluția este folosită de proprietari, aceștia bazându-se pe Milluu pe tot parcursul procesului de închiriere și de chiriași care pot găsi rapid un apartament potrivit. Odată ce se ajunge la un acord, ambele părți pot comunica, urmări facturile la utilități și plățile prin intermediul platformei Milluu.

În 2022, Milluu a strâns o rundă Late Seed de până la 1 milion de euro și este susținută de CoFounder Zone din Polonia, de un grup de fonduri de capital de risc românești (cum ar fi EGV, Roca X, Growceanu, Simple Capital, Netopia Ventures) și business angels. Startup-ul va folosi fondurile pentru a continua expansiunea în noi orașe din România și Polonia și pentru a dezvolta produsul.

Triplarea veniturilor recurente în 2022, cele peste 300 de apartamente în portofoliu și atragerea noilor investitori din Polonia validează modelul de business și le oferă resursele necesare pentru a începe scalarea regională.

Mocapp

Mocapp este puntea de legătură între branduri, influenceri și clienții finali. Prin platforma acestui startup, brandurile au acces la o bază de date de 43.430 de influenceri din 48 de țări. Prin expriența celor peste 1500 de campanii realizate cu această soluție, clienții reduc cu 61% timpul consumat în pregătirea și implementarea campaniilor și cu 90% - 98% costurile echipei. 

Startup-ul a fost gândit ca un produs internațional, conform standardelor de advertising mondial, mizând pe eficiența serviciului.

 

”Menționăm și 4 startup-uri care nu sunt în portofoliul nostru, dar pe care le apreciem pentru că au reușit să găsească niște rezolvări interesante ale unor pain point-uri, în special din industria de e-commerce. Acestea sunt: Soundfeed, RepsMate, Veridion și Aqurate.”



Citeste si