Trei din patru antreprenori români cred în șansă, ca factor al succesului în afaceri

Cei mai mulți antreprenori români își mențin optimismul cu privire la evoluția afacerii în următori ani și 76% dintre ei consideră că șansa joacă un rol important în business. Acestea sunt oncluziile unui sondaj realizat de Query Research pentru Raiffeisen Bank România.

76% dintre antreprenori consideră că șansa joacă un rol important în business.

Antreprenorii români sunt de părere că adaptabilitatea și flexibilitatea, alături de o viziune clară și o misiune bine definită, sunt esențiale pentru a reuși în afaceri. Pe lângă calități precum perseverenta si curajul, șansa este considerată de mulți un factor important.

De asemenea, 62% dintre respondenți evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil. Totuși, în ciuda acestui aspect, 61% rămân optimiști că firma pe care o conduc va avea o evoluție financiară semnificativă în următorii 2-3 ani.

Antreprenorii estimează că domeniile IT, Agricultură, Producție și Servicii vor avea cea mai mare creștere în următorii ani, iar factorii care ar putea impulsiona dezvoltarea acestor afaceri sunt stabilitatea economică și politică, disponibilitatea forței de muncă calificate și accesul la finanțare.

Majoritatea respondenților consideră că digitalizarea și/sau automatizarea proceselor și operațiunilor este importantă pentru dezvoltarea business-urilor lor, iar peste jumătate dintre cei chestionați (54%) intenționează să investească mai mult în tehnologie în următorii 2-3 ani.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 150 de antreprenori din companii cu cifră de afaceri între 1 și 50 de milioane de euro.

În contextul acestei cercetări, Raiffeisen Bank, împreună cu Asociația B-Leader, dă startul seriei de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!, dedicate antreprenorilor și liderilor de afaceri care vor să accelereze dezvoltarea business-urilor lor.

 


Secțiunea „Antreprenori” de pe start-up.ro este susținută de ING Bank, partener de dezvoltare pentru afacerile din România.

Într-un context dinamic și încă incert, ING sprijină business-urile locale prin banking online și simplu. Banca le oferă antreprenorilor curajoși soluții de finanțare personalizate pentru a-și transforma viziunea în realitate.



Citeste si