TWINDECO, afacerea cu perne și accesorii care face viața mai ușoară gravidelor

Alexandra Lipai a venit cu ideea brandului de perne pentru femei gravide pe vremea când era însărcinată și nu găsea un produs potrivit. Așa a creat brandul TWINDECO care produce perne de gravide cu reglare de puf, alături de fratele său geamăn, de aici și numele afacerii. Business-ul s-a dezvoltat și s-a dublat de la an la an.

TWINDECO a început ca un brand pentru perne de gravide în Oradea, produsul care rămâne cel mai popular și astăzi, dar s-a extins și spre alte produse specifice, cum ar fi trusouri, prosoape, pături, decorațiuni și multe altele. În 2021 Alexandra Lipai a participat și la emisiunea Imperiul Leilor, unde primea o propunere de investiții de 100.000 de euro pentru 40% din afacere de la Cristina Bâtlan, creatoarea Musette și Dragoș Petrescu.

Astăzi TWINDECO își dublează cifra de afaceri de la an la an, conform Alexandrei, dar planurile includ o extindere cât mai amplă în România și în afară.

De la multinațională la o afacere pentru părinți prin TWINDECO

Alexandra a lucrat 10 ani într-o multinațională de telecomunicații. "A fost o perioadă intensă, am învățat proceduri, munca în echipă și grija pentru clienți. Primul meu mentor de acolo mi-a insuflat dorința de a da mereu tot ce am mai bun", spune Alexandra Lipai.

Experiența de corporație a ajutat-o să se ducă spre design și antreprenoriat, prin ceea ce face astăzi.

A început prin a face chiar ea prima pernă pentru gravide și și-a dat seama că există o oportunitate pe piață. A lansat un site de ecommerce și își amintește și azi prima comandă. "Eram la birou, în mijlocul unei ședințe. Am ieșit de acolo atât de fericită, bucuroasă că mica mea afacere începea să prindă viață", povestește Alexandra Lipai.

A trecut de la producția proprie la un mic atelier în Oradea unde să poată produce perne pentru gravide, dar afacerea s-a extins și spre alte produse.

Atelierul TWINDECO din Oradea și visul unei fabrici

TWINDECO s-a extins în ultimii ani, s-au adăugat fotolii pentru copii, trusouri de botez, păturici de muselină și au reușit să aibă un grup de clienți care revin.

"Mămicile au fost receptive la produsele noastre. Social media a jucat un rol esențial în constrirea unei comunități active în jurul brandului, iar feedback-ul lor a fost important pentru noi produse. De multe ori ne-au ajutat cu alegerea stofelor sau combinațiilor de culori la anumite produse", spune Alexandra.

Activează pe o piață competitivă, cu multe produse importate. Dar spune că avantajul de a fi producător local e că poate să îmbunătățească produsele mult mai rapid, în funcție de feedback. Pentru a crește Alexandra dorește să aibă propria fabrică, pentru a crește și echipa și portofoliul de produse, mai ales că deși acum se concentrează doar pe România, se gândesc serios să se extindă și pe piața internațională.

"Pe piață lipsesc produse de calitate la prețuri accesibile care să concureze cu opțiunile produse în masă. Mulți consumatori aleg variante mai ieftine fără a lua în considerare impactul asupra sănătății copiilor și durabilitatea lor", explică antreprenoarea.

"TWINDECO luptă cu această mentalitate. Folosim materiale importate din Olanda, certificate OEKO-TEX STANDARD 100 și GOTS (n.r. - standarde privind textilele și materialele dăunătoare pe care acestea le pot conține)", explică Alexandra.

Finanțare pentru creștere

Alexandra Lipai a făcut parte și din programul factory by Raiffeisen Bank, un punct de cotitură așa cum spune ea.

"A fost un sprijin important, atât financiar, cât și din punct de vedere al consultanței. Ne-a oferit resursele necesare pentru a ne extinde și a aduce îmbunătățiri produselor noastre", explică Alexandra.

Finanțarea a venit în momentul când Alexandra era pregătită să treacă la un nou nivel cu afacerea, fiind și singura pe care a obținut-o. Dar nivelul de astăzi este doar un pas intermediar.

"Ne concentrăm acum pe obținerea unei finanțări din fonduri europene. Lucrăm intens pentru a ne califica la une dintre finanțări, ceea ce ne-ar oferi posibilitatea să creștem producția, să dezvoltăm noi produse și să extindem afacerea la nivel internațional", explică Alexandra pentru start-up.ro.



Citeste si