- 27 Ianuarie 2023
Undelucrăm caută un milion de euro pentru a cuceri piețele din Europa. Cât de importantă e această rundă de finanțare
Undelucrăm este o platformă operațională în momentul de față în 14 țări și modelul de monetizare este unul B2B. Venitul lunar mediu a ajuns la peste 70.000 de euro în noiembrie 2022.
Undelucrăm îmbină mai multe elemente utile pe piața muncii: posibilitatea postării de joburi, transparentizarea salariilor, discuții despre interviuri la companii și posibilitatea urcării de CV-uri de către angajații care-și caută un loc de muncă. Funcționează ca o comunitate online dedicată angajaților din România, dar și companiilor.
Runda actuală de investiții este de minimum 800.000 de euro, dintre care investitorii SeedBlink au acces la 100.000 de euro. Principalul investitor în această rundă este Sofia Angels Ventures, împreună cu GapMinder Investment Fund. În momentul de față, investitorii de pe SeedBlink pot ajunge la o sumă suprasubscrisă de 300.000 de euro, adică o investiție totală de 1 milion de euro.
Cu ajutorul platformei candidații pot să ofere rating-uri companiilor, să posteze salariile, beneficiile, dar să-și îmbunătățească și CV-urile. De asemenea, angajatorii pot avea acces la astfel de date, dar și la postarea de joburi și beneficii de employer branding.
Undelucrăm vizează așadar o investiție maximă de 1 milion de euro care să ducă la o creștere de 10X la nivelul veniturilor anuale. Asta pe o piață complicată, iar Undelucrăm vrea să crească în acele geografii care nu sunt acoperite de jucători mari.
„Vizăm această creștere la doi ani după închiderea rundei curente de finanțare și ne bazăm așteptările pe maturitatea produselor pe care le avem, dar și pe capacitatea de a dezvolta rapid servicii adaptate trendurilor pieței de recrutare. Așadar, creșterea accelerată este datorată atât dezvoltării pe orizontală, prin consolidarea piețelor în care suntem prezenți, respectiv intrarea în piețe noi, dar și a dezvoltării pe verticală prin lansarea de produse și serviciii noi”, spune Costin Tudor.
Undelucrăm are peste 1 milion de utilizatori înregistrați pe platformele lor și 850.000 de recenzi și informații despre salarii venite direct de la angajați. În ceea ce privește parteneriatele, Undelucrăm are peste 300 de clienți în România și regiune.
De la simple review-uri, la o platformă completăUndelucrăm a început ca un concurent direct pentru Glassdoor, un loc unde angajații să poată da review-uri despre angajatori și să posteze informații despre salarii și beneficii. Dar a crescut la mai mult.
„Prin funcționalitățile pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului, considerăm că suntem o platformă one-stop-shop pentru candidații care sunt în căutare de oportunități de carieră. Un utilizator va găsi pe Undelucram toate informațiile de care are nevoie pentru a lua o decizie informată. Pe lângă locuri de muncă, candidații pot găsi recenzii de la alți angajați, informații despre interviurile de angajare, informații despre salarii și beneficii, dar și conținut specific dezvoltării educaționale și profesionale”, spune Costin Tudor.
„În aceeași măsură, angajatorii pot răspunde la recenzii și pot accesa o serie largă de funcționalități pentru a-și îmbunătăți procesele de recrutare și menținere de angajați. Din datele pe care le avem, angajatorii care utilizează Undelucram, își înțeleg mult mai bine angajații și candidații, astfel își eficientizează atât costurile de retenție a personalului, cât și pe cele de atragere de candidați”, mai expilcă acesta.
Dificultatea creșteriiUndelucrăm vrea să crească și mai mult în următorii ani. Până în 2025 ambiția e să ajungă în 15 țări și să aibă birouri de vânzări în șapte dintre acestea. La nivel de cifre, asta s-ar traduce în venituri anuale de 13 milioane de euro, 4,5 milioane de clienți și 1.000 de companii partenere. De aici și nevoia de investiție.
„Indiferent de dimensiunea companiei, provocarea gestionării echipei rămâne unul dintre cele mai importante preocupări. Creștea accelerată a Undelucram s-a întâmplat preponderent înainte și în timpul perioadei pandemice, ceea ce a schimbat dinamica modului de lucru și pentru noi, astfel încât am depus eforturi suplimentare pentru a asigura managementul performanței și timpului, dar cu resurse limitate”, spune Costin Tudor.
„Investiția este importantă pentru a accelera dezvoltarea platformelor în țările în care suntem prezenți și capacitatea de a adresa serviciile noastre în aceste țări. Practic avem nevoie de colegi noi pentru marketing și vânzări. În paralel, continuăm să dezvoltăm tehnologia din spatele platformelor Undelucram, iar pentru acest lucru avem nevoie programatori”, mai explică fondatorul Undelucrăm.
Platforma s-a extins în Europa și în nordul Africii, încercând să nu se ducă pe piețe unde Glassdoor sau Kununu sunt lideri.
„Într-adevăr, pentru noi este important să acoperim regiunea Europei centrale și de est, țările dezvoltate din nordul Africii și Orientul Mijlociu și vizăm și o extindere în alte piețe din Asia. Din punct de vedere strategic și adaptat la bugetele de care dispunem, considerăm că putem accelera mai ușor în aceste piețe”, explică antreprenorul.
Costin spune că principalul diferențiator pentru Undelucrăm e faptul că oferă angajaților și angajatorilor un spațiu comun de dialog.
„Angajații își pot evalua companiile la care lucrează, respectiv pot furniza informații despre salarii, în timp ce angajatorii pot răspunde feedback-ului primit. Aceste lucruri ajută ambele părți să câștige timp în procesul de recrutare și să își calibreze așteptările înaintea luării unei decizii de carieră. Practic, un angajator care se implică în comunitatea Undelucram și care comunică transparent poate să atragă mai ușor candidați din piața muncii și să îi și mențină mai mult în companie în momentul în care ei au devenit angajați”, spune el.
Instabilitate economică în 2023 și planuri de exit2023 și 2024 se anunță ani tulburi. Costin spune că acest context economic va avea impact asupra bugetelor clienților și a cheltuielilor pentru branding și recrutare.
„Cu toate acestea, ne desfășurăm activitatea într-o industrie perpetuă, în care ne-am adaptat produsele (segmentate eficient în ceea ce privește serviciile și prețurile) pentru a se potrivi pieței, indiferent de climatul economic. Afacerea noastră are ca piloni candidatul și angajatul, astfel că industria în sine ne oferă avantajul unei creșteri continue”, spune acesta.
Crede, astfel, că nu situația economică e un risc, ci mai degrabă cel legat de momentul implementării strategiei de dezvoltare în regiune.
„Cu cât întârziem mai mult punerea în aplicare a strategiei de dezvoltare regională, pentru care avem nevoie de finanțare, cu atât mai mult pierdem oportunitatea de creștere”, încheie Costin.
De asemenea, un alt plan pentru ei poate fi o strategie de exit către un jucător mai mare din piață.
„Pentru următorii 4-5 ani cu siguranță focusul principal rămâne acela de a ne dezvolta cât mai mult internațional și de a avea un impact major în piața muncii. Strategia noastră de creștere este aliniată strategiei investitorilor din spatele Undelucram și putem vorbi de un exit (sau un exit parțial pentru anumiți acționari) în momentul în care business-ul își consolidează prezența în regiune”, spune Costin.