Urby, aplicația pentru orașe, primește investiție de 300.000 de euro. Extindere și în Olanda

Finanțare de 300.000 de euro din partea unui angel investor pentru Urby, aplicația care te conectează la pulsul celor mai active orașe din România.

Produsul este dezvoltat de startup-ul sibian Eventya Co si, după participarea la MVP Academy (program de accelerare pentru startup-urile în tehnologie), a reușit să ridice investiție. Aplicația are la bază un set de algoritmi de recomandare prin care utilizatorii generează automat diverse clasamente cu cele mai în vogă localuri sau evenimente din oraș. Urby surprinde zilnic utilizatorii cu cele mai importante noutăți din viața orașului și urmează să se lanseze în mai multe țări din Europa.

Olanda, Germania, Franța, Marea Britanie, Austria, Irlanda și Polonia sunt doar câteva dintre țările în care startup-ul Urby plănuiește să se extindă după ce a primit o finanțare de 300.000 de euro din partea unui investitor de tip angel.

În prezent, aplicația este activă în București, Cluj, Timișoara, Iași, Brașov și Sibiu și urmează să se lanseze în alte 15 orașe din România în luna Septembrie.

Urby este o aplicație pentru oamenii spontani, care vor să se conecteze la pulsul orașului în care trăiesc sau pe care îl vizitează și care aleg să își consume timpul în mod inteligent. Practic, aplicația oferă utilizatorilor, simplu și rapid, recomandări, evenimente organizate în funcție de preferințe, locații și atracții, oferte și știri locale. Clasamentele sunt generate pe baza unor algoritmi prin care utilizatorii generează automat diverse recomandări cu cele mai în vogă localuri sau evenimente din oraș.

Primele orașe mari din Europa pe care Urby le testează, în prezent, din punctul de vedere al scalabilității tehnice sunt Amsterdamul și Berlinul. Principala provocare a echipei de ingineri software din spatele produsului este structurarea, organizarea și livrarea volumului foarte mare de informație digitală rulată în țările Central-Vestice ale Europei. Aceștia trebuie să traducă toate informațiile în recomandări simple, rapide și pe gustul utilizatorului.

De ce Urby?

”Urby s-a născut pentru că procesăm zilnic un volum imens de informație, care amestecă în același ‘feed’ entertainmentul cu politica, probleme sociale cu mesajele de la prieteni, evenimentele cu pozele din vacanța cuiva pe care nu-l știm prea bine. Ne-am imaginat un sistem care să reducă acest volum de informație doar la ceea ce contează pentru utilizator, după interesele pe care le manifestă, după locurile pe care le vizitează, după evenimentele la care participă, astfel încât ”o ieșire în oraș” să fie cât mai simplă, fără o planificare complicată, ca cea pentru vacanță.”, spune Ionuț Munteanu, co-fondator Urby.

Urby este a treia generație din categoria de aplicații mobile, dezvoltate din 2013 de către startup-ul sibian Eventya Co. Compania a fost demarată inițial cu banii proprii și o investiție de 10.000 de euro de la prieteni.

Business Model

Aplicația este gratuită pentru orice utilizator de iOS sau Android. Afacerile locale, organizațiile sau instituțiile din fiecare oraș pot folosi Urby în varianta freemium pentru a comunica cu audiența lor. Prin activarea unui cont premium se deblochează instrumente specifice de marketing mobil, pentru clienții plătitori. Astfel, Urby oferă facilități contra cost menite să le scutească acestor utilizatori munca de sincronizare a conținutului între diversele platforme web-mobile sau de fidelizare a consumatorilor proprii.

Planuri de viitor

Obiectivul principal al antreprenorilor în acest moment este pătrunderea în alte orașse mari din Europa. În luna octombrie, startup-ul pregătește lansarea aplicației în Olanda, o piață extrem de competitivă care va valida eficiența produsului în cultura vest europeană.

Aplicația Urby poate fi descărcată pentru sistemele de operare Android http://bit.ly/Urby-adroid și iOS http://bit.ly/Urbyapp.



Citeste si