Viziunea unui investitor și cât de important e să cunoști oameni

Am cunoscut-o pe Videesha Kunkulagunta, un partener in cadrul unui VC din Berlin, Redstone Digital. Nu ai zice, atunci cand o vezi, ca are la dispoziție un fond de peste 100 de milioane de euro.

Dincolo de faptul că este o femeie care decide în cadrul unui fond de investiții, Videesha are o poveste impresionantă în spate. Este de origine indiană, venită dintr-un mediu foarte sărac dar a reușit prin ambiție și, aș pune eu, o abordare inovativă în domeniul fondurilor de investiții, să ajungă unde este astăzi. Primul ei job a fost la o firmă care a fost achiziționată de Lehman Brothers și era acolo când s-a produs crash-ul. Curând după această experiență, nu tocmai fericită, a ajuns în Marea Britanie la un fond de investiții, iar apoi în Germania. A făcut acest pas deși nu știa limba, nu știa ecosistemul și era o femeie din India. Nu erau tocmai ingredientele pentru o poveste de succes, dar și-a creat propria formulă și a știut cum să “agate” clienții. 

Ca strategie de intrare într-un astfel de ecosistem s-a folosit de faptul că poate intermedia între start-up-urile germane și piața de investiții din marea Britanie. Și a funcționat pentru primii doi-trei ani, când au început să vină tot mai mulți investitori în Germania. Moment în care a început să gandească o nouă strategie.

Un lucru mi-a rămas intipărit în minte vorbind cu ea: #itsallaboutnetworking. Insă ea, a dus networking-ul la un alt nivel: făcut profesional, folosind date și într-o manieră profesională. Nu doar participă la evenimente și vorbește cu lumea, ci și-a făcut un sistem personal de identificare oamenilor de care este interesată.

Majoritatea antreprenorilor știu că au nevoie să își creeze o rețea de persoane cunoscute, dar Videesha folosește pentru asta instrumente ca Sociolab și Contact.ly și analizează foarte bine pe cine include în rețeaua de relații pe LinkedIn de exemplu. Așa se asigură că nu este într-o “bulă”.

Un lucru mi-a rămas intipărit în minte vorbind cu ea: #itsallaboutnetworking. Insă ea, a dus networking-ul la un alt nivel: făcut profesional, folosind date și într-o manieră profesională. Nu doar participă la evenimente și vorbește cu lumea, ci și-a făcut un sistem personal de identificare oamenilor de care este interesată

Dincolo de această strategie, discuția cu ea mi-a oferit și o altă perspectivă pe care nu o aveam până acum: cea a investitorului. Am înțeles că Partenerii din cadrul VC-urilor sunt de fapt fundraiseri, că și ei, ca și antreprenorii, trebuie să fie productivi. De fapt ceea ce face este un fel de management al banilor altora. Și că este foarte multă presiune pe ei, de aceea și ei trebuie să aibă strategii bine puse la punct cu privire la firmele în care investesc și le aleg pe cele care prezintă un risc cât mai mișcau au tehnologii care scad șansele că start-up-urile respective să cunoască un eșec.

Când înțelegi problema din această perspectivă înțelegi modul în care gândesc, de ce au nevoie să aibă date relevante privind clienții și piața viitoare pentru produsele pe care start-up-ul le oferă. Pentru Videesha, eșecul investițiilor sale ar inseamnă că iese din joc, nimeni nu ar mai angaja-o după așa ceva în domeniu. Așa că, și pentru partenerii din fondurile de investiții presiunea e destul de mare și trebuie, la rândul lor, ca și antreprenorii, să inoveze.

Photo by Carlos Muza on Unsplash



Citeste si