Windows 11 ajunge pe toate dispozitivele eligibile în prima jumătate din 2022

Microsoft anunță că upgrade-ul la Windows 11 va deveni disponibil pentru toate dispozitivele eligibile, înaintea termenului planificat inițial (jumătatea anului 2022). Windows 11 generează o interacțiune sporită, oamenii petrecând cu 40% mai mult timp în fața computerelor pe care rulează acest sistem de operare decât în fața celor pe care rulează Windows 10.

Beneficiile în materie de multitasking și productivitate aduse de PC-urile care folosesc Windows sunt accesate mai mult ca niciodată, aproape jumătate dintre utilizatorii de Windows 11 folosind noile funcții Snap Layouts.

Totodată, Windows 11 contribuie la creșterea de 3 ori a traficului înregistrat în noul Microsoft Store. Pe baza platformei sale deschise, compania a anunțat, anul trecut, noi politici pentru Microsoft Store, cu scopul de a crea oportunități economice mai mari pentru creatorii de conținut și pentru dezvoltatori, permițând integrarea de noi aplicații, inclusiv prin intermediul colaborării cu Amazon și Epic Games.

Încercând să determine care sunt elementele care determină aceste schimbări în evoluția cererii și în ceea ce privește utilizarea PC-urilor, Microsoft a identificat trei tendințe durabile: o creștere a frecvenței muncii și învățării pe model hibrid, schimbări ale obiceiurilor oamenilor în materie de divertisment și schimbări ale obiceiurilor consumatorilor în ceea ce privește sarcinile și activitățile cotidiene.

Schimbări ale obiceiurilor oamenilor în materie de divertisment. Modul în care conținutul de diferite tipuri este produs, distribuit și consumat s-a schimbat dramatic. De la începutul pandemiei, numărul persoanelor care au făcut streaming pe platforme precum Hulu, Netflix și YouTube, utilizând Windows, a crescut cu 70%, iar numărul minutelor petrecute cu activități de gaming a crescut cu peste 35%. În prezent, numărul gamerilor este egal cu numărul oamenilor care se uită la televizor. Mai mult decât oricând, oamenii se așteaptă să dețină controlul asupra conținutului pe care îl accesează sau pe care îl fac public – și toate acestea se întâmplă tot mai mult de pe computer. 

Schimbări ale obiceiurilor consumatorilor în ceea ce privește sarcinile și activitățile cotidiene. Cumpărăturile, programările la medic, mersul la sală și chiar mesele în oraș au evoluat odată cu creșterea frecvenței comenzilor și livrărilor online și a programărilor și antrenamentelor virtuale. Față de acum doi ani, utilizarea soluțiilor de telemedicină a crescut de 3 ori, iar numărul de persoane care au făcut achiziții online, dar au ridicat produsele din magazin a crescut cu peste 500%. Cu Windows, de două ori mai mulți utilizatori  își folosesc computerul pentru a face cumpărături, petrecând cu 40% mai mult timp în magazine virtuale. Chiar dacă începem, din nou, să ne ocupăm de unele dintre aceste sarcini în persoană, fizic, tendințele arată că nu vom renunța complet la comoditatea pe care ne-o oferă mediul online.

Microsoft va îmbunătăți Windows în continuare astfel încât el să poată fi adaptat și să poată răspunde nevoilor și cerințelor în schimbare  ale utilizatorilor. Prin intermediul Windows 365, avantajele și funcțiile cloud-ului vin la îndemâna angajaților, care astfel pot lucra în siguranță de pe orice dispozitiv. Totodată, prin intermediul Windows 11 SE, școlile au la dispoziție un mediu simplu, fără elemente care să distragă atenția și care răspunde nevoilor unice ale elevilor. 

Luna viitoare vor apărea noi funcții care vor genera noi experiențe de utilizare a Windows și care includ o previzualizare publică a modului în care pot fi utilizate aplicațiile Android pe Windows 11, prin intermediul Microsoft Store și al parteneriatelor companiei cu Amazon și Intel, îmbunătățiri ale barei de activități, care vizează dezactivarea și activarea sunetului în timpul call-urilor, partajarea mai ușoară a ferestrelor și inserarea funcției de prognoză meteo în bara de activități, odată cu reproiectarea aplicațiilor Notepad și Media Player.

Windows va continua să fie o principală sursă pentru inovație și să reprezinte un mediu propice pentru dezvoltarea creativității, pentru explorare și pentru gaming, precum și o poartă către Metaverse.

Piața PC-urilor a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii zece ani. Livrările globale de PC-uri au depășit 340 de milioane (de unități) în 2021 și, potrivit Canalys, această creștere reprezintă un plus de 27% față de anul 2019. În prezent, sistemul de operare Windows se află pe mai mult de 1,4 miliarde de dispozitive active pe lună, timpul total petrecut în Windows crescând cu 10% față de nivelurile de dinainte de pandemie. Cercetările efectuate de Microsoft arată o creștere cu aproape 50% a numărului de persoane care intenționează să utilizeze computerul pentru a lucra, pentru gaming sau pentru a crea conținut. Pretutindeni, oamenii conștientizează beneficiile aduse de PC-uri, indiferent de scopul în care le folosesc. 

Pentru a aborda provocările de la nivelul lanțurilor de aprovizionare, în ceea ce privește lansarea Windows 11, Microsoft a mobilizat întreaga industrie, inclusiv producătorii de cipuri, producătorii de echipamente originale (OEMs), retailerii și alți parteneri, pentru a se asigura că tot mai mulți dintre cei care își doresc un nou PC pot cumpăra unul. 



Citeste si