Arta Tradiției creează tricouri și produse cu motive tradiționale

Alina Ieremciuc, Mariana Solonari, Mirela Irindea au lansat Arta Tradiției în 2018, deși au început să vorbească despre provocarea de a construi un brand tradițional românesc de haine și produse cadou încă de anul trecut.

”Am interacționat cu mai multe persoane ce ocupau poziții de management și ne ziceau că n-au ce oferi cadou când merg în vizite oficiale, ceva tradițional românesc, produs în România. Atunci am zis că noi trebuie să fim cele care vor începe să acopere aceste nevoi, mai ales că ne este drag acest domeniu”, afirmă fondatoarele Arta Tradiției.

Au strâns 40.000 de euro și au cumpărat utilajele necesare pentru a pune pe picioare afacerea: o imprimantă de tricouri foarte performantă, imprimantă pentru obiecte solide, gravator de lemn, imprimantă pentru sublimare, prese termice, dar și multe alte mici aparate care le ajută la finisarea produselor. Tinerele spun că, în momentul în care au achiziționat echipamentele au urmărit să aibă mai multe beneficii: rapiditate de lucru, o calitate sporită a produsului final, dar și costuri reduse pentru producție. ”Am gândit totul pe termen lung”, afirmă fondatoarele Arta Tradiției.

”În plus, dacă un client nu găsește la noi ce ar putea dărui, noi putem crea împreună cu el cadoul ideal. Deci mai avem un serviciu pe care-l oferim: consultanță și grafică”, adaugă ele.

Tricouri și produse gravate

În acest moment sunt disponibile 6 colecții de tricouri, dar și produse din lemn gravate și imprimate ce pot fi personalizate și oferite cadou. Pe lângă cele 6 colecții: „Țara mea”, „Sunt o femeie”, „Calendar”, „Nașii”, „Vara colorată”, „Copilărie - dulce melodie”, tinerele își propun să mai lanseze două colecții până în septembrie. ”Acum gândim conceptul. Iar produse din lemn creăm ocazional în dependență de solicitările clienților și inspirația noastră de moment. Avem create lămpi, cutii stilizate, insigne personalizate, semne de carte, suporturi de cană”, completează fondatoarele Arta Tradiției.

În afara business-ului, tinerele se ocupă și de designul produselor, însă găsesc inspirație pentru a realiza produse tradițional românești și din colaborările cu diverși artiști de la noi (mai ales pictori) care ”vin cu ceva nou și aduc acea plus valoare”, după cum spun ele.

Colaborarea cu artiști vizuali

În plus, Arta Tradiției funcționează pe două componente. Pe de o parte tinerele folosesc partea creativă pentru lansarea propriilor colecții, iar pe cealaltă parte își oferă serviciile de personalizare atât marilor firme cât și micilor business-uri până la instituții. ”Designerii noștri analizează atent cerințele clienților oferind și o proprie viziune, cu scopul de a îmbunătăți constant brandul partenerului”, declară fondatoarele acestei afaceri.

În acest moment, produsele Arta Tradiției pot fi achiziționate prin canalele de social media, dar și de la târguri și evenimente specifice zonei de design.

Online-ul te ajută să cucerești lumea

”Luna aceasta ne ocupăm de lansarea site-ului www.artatraditiei.ro, unde oferim o gamă largă de servicii de personalizare, de la imprimări pe textile și obiecte, gravură laser până la servicii de grafică și branding, cât și un magazin online www.fortatradiției.ro, unde pot fi vizionate și achiziționate colecțiile și produsele Arta Tradiției”, adaugă acestea.

Tinerele nu neglijează nici piața din străinătate, o parte dintre produse ajungând deja la clienți de peste hotare. Și, pe lângă prezența pe eMAG, acolo unde cele 6 colecții de tricouri se vând deja, fondatoarele Arta Tradiției vizează un retailer mult mai mare, care le-ar putea aduce clienți din toată lumea: Amazon.

”Avem în plan să extindem afacerea și în străinătate, mai ales că una dintre fondatoare și-a petrecut ultimii zece ani în afara țării și a avenit deja cu un portofoliu de clienți. Până acum am colaborat cu două firme, una din Italia și alta din Germania care s-a extins și în România, iar o parte din produsele noastre au ajuns la Londra și Roma prin românii stabiliți acolo. În momentul de față negociem ca produsele noastre să ajungă pe Amazon, astfel să ne extindem și în afara Europei”, afirmă Alina, Mariana și Mirela.

Pentru a pregăti extinderea în afara granițelor dar și lansarea propriului site pentru a fi mai aproape de românii dornici de tradițional și artă, fondatoarele Arta Tradiției au planuri mari în următoarea jumătate de an. ”Ne propunem să acoperim mai multe nișe prin lansarea de noi game de produse, a cel puțin două colecții de tricouri și obiecte personalizate targetate pe familii, evenimente cum ar fi nunți, botezuri, evenimente corporate, cât și colaborări cu tineri artiști plastici, arhitecți”.