Produsele cele mai căutate de clienții din piața B2B au fost cele electrice, într-o medie de 30% din cifra totală de afaceri a companiei, iar în cazul B2C, cablurile și produsele de conectică au fost cel mai bine vândute, urmate de produsele electrice. Pentru ambele categorii de clienți au fost în top, în 2019, acumulatorii și bateriile, produsele IT&C și cele audio-video. Popularitatea acestora s-a menținut și în preferințele celor care au ales să facă achiziții online.

Anumite categorii de produse au cunoscut însă, în 2019, o creștere semnificativă. Clienții au manifestat un interes deosebit pentru produse de îngrijire personală (vânzări cu 35% mai mari) și produse pentru casă (creștere de 10%).

Află aici cum este văzut de la Cluj, de către Vasile Vita, fondatorul Vitacom Electronics, mediul de afaceri românesc

Orașele unde au fost înregistrate cele mai mari vânzări din magazinele Vitacom sunt Cluj-Napoca, unde cumulat au fost 25% din totalul comenzilor, urmat de Timișoara cu 20%, pentru piața B2C. O surpriză pentru 2019 a fost Bacău, unde a fost înregistrată cea mai mare creștere a comenzilor, alături de Timișoara. Cluj-Napoca este pe primul loc și în topul vânzărilor online, urmat de București, Timișoara, Iași și Bistrița-Năsăud. În 2019, Vitacom Electronics a înregistrat comenzi din toate județele României.

Parteneriate în Europa

În afara granițelor României, Vitacom Electronics are relații puternice cu parteneri din Grecia, Cipru, Portugalia și Ungaria. În 2019, s-a alăturat portofoliului de colaboratori și Albania. În ceea ce privește furnizorii, compania a continuat colaborările cu aceiași producători tradiționali la care s-au alăturat alții noi, pentru produsele de smart living sau din sfera electrocasnicelor și produselor de îngrijire personală din țări precum Austria, Olanda sau Italia.

Antreprenor cu vechime în România - drumul lui Vasile Vita spre afaceri de aproape 10 milioane de euro

Sectorul B2B s-a menținut drept principalul segment de clienți, ocupând 85% din totalul cifrei de afaceri de 56 de milioane de lei pentru 2019.

Strategia Vitacom Electronics pentru 2020

Compania are aproape 100 de angajați, atât la sediul central din Cluj, cât și în celelalte puncte din țară și plănuiește pentru 2020 extinderea echipei și creșterea productivității per angajat.

În ceea ce privește cifra de afaceri, pentru 2020 compania estimează o creștere de 5-7%. Mai mult, pentru creșterea atractivității și a valorii coșului de cumpărături, compania va derula numeroase campanii de reduceri destinate exclusiv site-ului vitacom.ro. Odată cu dezvoltarea pilonului de comerț online, Vitacom Electronics preconizează o prezență și mai bună în toate județele din România.

”Piața comerțului cu electronice este una imensă, chiar și în România, și, din fericire, în creștere față de anii precedenți (6% în 2019). Ce observăm, în mod particular, e că produsele din zona smart sunt tot mai căutate. Dacă tendința se menține, funcțiile smart vor fi o necesitate în cazul oricărui tip de produs și va deveni o obișnuință datorită cererii clienților, dar și a inovării marilor producători. Astfel, e posibil ca 2020 să fie primul an despre care putem spune că electronicele cu capabilități smart au avut tracțiune și la marea masă a consumatorilor, nu doar la cei din categoria early adopters”, a declarat Aviva Vita, PR și Marketing Manager în cadrul Vitacom Electronics.

Vitacom Electronics a fost înființată în anul 1991 și este una dintre cele mai mari companii din domeniul produselor și accesoriilor electronice. Compania a fost fondată de Vasile Andrei Vita.