Încrederea consumatorilor este o modalitate prin care brandurile își pot asigura longevitatea afacerii. Agenția de marketing Sagefrog a realizat un studiu cu brandurile B2B care se bucură de cea mai mare încredere din partea consumatorilor și scoate în evidență motivul pentru care încrederea este atât de importantă pentru acest segment de business.

Brandurile B2B cu cea mai mare încredere

În raport se spune că atunci când un consumator are încredere într-un brand, cel mai adesea, aceasta se transformă în loialitate, iar clientul devine cel mai bun promotor al afacerii.

În ceea ce privește afacerile mici din segmentul B2B, Sagefrog afirmă că există 3 factori majori care pot genera încrederea în brand. Acestea sunt brand awareness, interacțiunea și satisfacția clienților și desfășurarea activității într-o industrie care se bucură de încredere.

„Pentru ca brandurile B2B să fie recunoscute ca fiind cele mai de încredere, este esențial să exceleze la aceste trei categorii. Depășirea așteptărilor consumatorilor este doar o categorie, în timp ce performanța mediocră la celelalte 2 capitole este în detrimentul brandurilor în actualul peisaj de afaceri centrat pe cumpărători”, se explică în raport.

Cei trei factori ai încrederii

Sagefrog afirmă că brand awareness-ul este cel mai important factor privind modul în care afectează nivelul de încredere în companii. Acest lucru se explică prin faptul că este greu pentru consumatori să le cunoască și să aibă încredere dacă brandurile nu sunt cunoscute. Compania recomandă ca acestea din urmă să folosească mai multe canale de marketing pentru a genera brand awareness.

Interacțiunea și satisfacția clienților este următorul, iar companiile tech sunt înclinate mai mult spre a realiza asta. Sagefrog atribuie succesul companiilor caracterului interactiv al produselor și timpului pe care consumatorii îl petrec folosindu-le, creându-se, astfel, o conexiune cu utilizatorii.

Potrivit Sagefrog, se consideră că unele industrii sunt privite cu mai multă încredere. Pentru companii, asta înseamnă că trebuie să se diferențieze și să pună mai mult accent pe primele două recomandări și să depășească mereu așteptările consumatorilor.