Anunțul a fost făcut pe scena Techsylvania, eveniment dedicat comunității antreprenoriale și de tehnologie care a are loc între 11 și 12 iunie la Cluj, de Omer Tetik, CEO-ul băncii.

”În 2017 ne-am gândit să mergem la numele mari din tech ca să lansăm așa ceva cu ei. Nu au fost interesați, așa că ne-am pus întebarea cât ar dura să o facem singuri. A fost și o chestiune de ambiție, să vedem că putem să o facem”, a spus Tetik.

BT Pay este primul wallet din România care permite plăţi contactless, bazat pe tehnologie inteligentă de plată Visa Token Service şi MasterCard Digital Enablement Service. Aplicația poate fi descărcată atât din Google Play cât și din App Store.

BT Pay înseamnă colecţia de accesorii de plată pe care Banca Transilvania le-a lansat până acum - stickerul (un minicard care se lipește de telefonul cu iOS, ceasul şi brăţara contactless -, iar începând din luna ianuarie, şi aplicaţia wallet. Cu ajutorul BT Pay, clienţii BT pot realiza următoarele:

  • Consultarea detaliilor despre tranzacţiile realizate cu cardul BT, soldul şi, în cazul cardurilor de credit, sumele lunare de plată şi punctele de loialitate STAR acumulate.
  • Plăţi în ţară şi în străinătate, prin aproprierea smartphone-ului de terminelele contactless ale comerciantilor, funcţionalitate valabilă pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, sistemul iOS nepermiţând accesul NFC (Near Field Communication) pentru terţe aplicaţii.
  • Transfer de bani între cardurile proprii şi către alte persoane care au card BT.
  • Accesarea ofertelor băncii şi campaniilor partenerilor BT din programul STAR, dedicat celor care au carduri de cumpărături de la Banca Transilvania. Partenerii Băncii Transilvania pentru dezvoltarea BT Pay sunt: Visa; Mastercard; Endava, companie britanică de servicii şi soluţii IT cu o prezenţă puternică în România şi Inside Secure, lider global în securitatea dispozitivelor mobile.

”Vom continua investițiile în dezvoltarea BT Pay”, a mai spus oficialul Banca Transilvania, precizând că, pentru fiecare produs de succes, așa cum este cazul BT Pay, există și în cadrul băncii 2-3 altele care dau greș. ”Ideea e că învățăm din ele și că trecem rapid, schimbăm direcția. Nu petrecem foarte mult timp pe produse sau servicii care vedem că nu merg”, a adăugat Omer Tetik.

Banca antreprenorilor

În ceea ce privește ecosistemul antreprenorial din țara noastră, CEO-ul Banca Transilvania a adăugat faptul că, în acest moment, 30-40% din companiile nou înființate lucrează cu instituția sa. ”O vedem în fiecare an. Ecosistemul antreprenorial românesc crește tot mai mult. Nu vedem doar startup-uri de tehnologie, vedem valoare și în alte companii, de servicii, de producție”, a precizat acesta.

Banca Transilvania are peste un sfert de milion de clienți antreprenori pentru care pune la dispoziție diverse metode de finanțare. Astfel, în portofoliul băncii sunt produse precum BTMic, dedicat finanțării afacerilor mici și foarte mici prin credite de până la 200.000 de lei pentru afaceri cu un minim de 3 luni de activitate financiară, precum și diverse credite pentru IMM-uri.