Este vorba despre Complice, un business fondat de Oana Pascu, care mizează pe cadouri inedite care variază de la experiențe care stimulează adrenalina, simțul vizual sau olfactiv, până la activități în compania unor celebrități, fie ei sportivi sau vedete TV.

După 15 ani de corporație – fostă absolventă de Relații Internaționale și Științe Politice –, timp în care a lucrat pentru Connex și, ulterior, Vodafone, Oana a simțit nevoia unei schimbări în carieră și viață. A refuzat câteva oferte de a da viața de corporatist din România pe una în străinătate, și a luat o decizie crucială: de a începe un proiect antreprenorial pe cont propriu. Avea 35 de ani și era luna decembrie 2014.

”Am decis să rămân aici și să construiesc ceva care să mă reprezinte, care să mă încarce pozitiv și care să îmi aducă satisfacțiile dorite”, povestește ea.

Atracția cadourilor

Avea de ales între un business în domeniul home & deco și ceea ce avea să devină complice.ro. Nu a stat prea mult pe gânduri înainte de a alege să dezvolte acest proiect, mai ales că a identificat câteva motive extrem de puternice pentru care Complice trebuia să fie afacerea care urma să prindă contur: undeva, în subconștient, existase mereu această atracție spre zona cadourilor, iar acum putea să le transforme într-o experiență creativă care să te ajute să-ți descoperi noi pasiuni și să trăiești experiențe unice.

Totdeauna mi-a plăcut să fac cadouri inedite și creative. În facultate chiar m-am gândit la un moment dat cum ar fi ca persoanele care nu au timp, nu au inspirație, nu le place, să mă plătească pe mine să cumpăr cadouri in numele lor”, spune ea zâmbind. ”Apoi, chiar și cercetările arată că noi, oamenii, avem un “atașament personal” mult mai mare față de ceea ce experimentăm și trăim, decât față de obiecte și lucruri pe care le deținem “în proprietate”. Iar zona de cadouri experiențiale este încă destul de puțin dezvoltată în România”, precizează Oana.

Experiența din corporație

Iar omul cu o lungă carieră în corporație din ea și-a dat seama că, din punct de vedere al cashflow-ului, ceea ce face Complice este un business de preferat pentru un startup pentru că nu există stocuri, așa că banii nu sunt blocați și nu există nici probleme cauzate de neaplată.

Majoritatea lucrurilor pe care le știu astăzi în business se datorează experienței mele în cadrul unei corporații. De la noțiuni de business, până la abilitați de comunicare, de organizare, de abordare și rezolvare a unor situații neprevăzute - toate le-am dobândit în acel mediu și de la oamenii cu care am avut șansa să colaborez în diferite proiecte. Eu cred că experiența din corporație este o bază solidă pe care poți începe să îți construiești propriul imperiu (mai mic sau mai mare, după aspirațiile și posibilitățile fiecăruia)”, afirmă Oana Pascu.

Majoritatea lucrurilor pe care le știu astăzi în business se datorează experienței mele în cadrul unei corporații

Firma a fost înființată în vara lui 2015, după câteva luni în care Oana a vrut să-și valideze ideea și a participat la evenimente și târguri pentru a vedea ofertele de acolo și a se asigura că poate porni un business pe această nișă, iar site-ul a fost gata în luna decembrie 2015.

”Investiția inițială a fost de 5.000 de euro în care eu includ cheltuielile dinainte de lansare: dezvoltarea site-ului, identitatea vizuală, echiparea biroului. Ulterior, însă, am investit în mod constant mai ales în promovarea business-ului (principala provocare fiind cum să afle de noi clientul final) dar și în continua eficientizare sau dezvoltare a site-ului”, spune fondatoarea complice.ro.

Complice.ro - cadouri și experiențe

În acest moment, pe site-ul Complice găsiți cadouri care variază de la experiențe în doi, de explorare și ieșire din rutină, escapade și provocări exclusiviste, în compania unor celebrități (Andrei Roșu, Victor Hănescu, Marian Drăgulescu, Alex Ciocan, Alex Filip), daruri care cresc pulsul și stimulează adrenalina (salt cu parașuta sau parăpantă, survol cu elicopterul, zbor cu balonul), provocări olfactive și vizuale, situații extreme sau răsfăț personal.

”Dorim să acoperim zona culturală (teatru, opera & film), dorim să includem noi parteneriate în zona de adrenalină (experiențe în simulatoare, de karting), dar și în zona de copii și familie (parcuri de distracții, ateliere de pictură)”, povestește Oana despre planurile de dezvoltare ale business-ului său pentru acest an.

În plus, încă din 2017 Oana și-a îndreptat atenția și spre zona de clienți corporate, oferind servicii personalizate pentru angajați (de exemplu, programe de tip high potențial, reward & recognition, cadouri pentru teambuilding-uri sau zile de naștere), pentru parteneri și clienți (cadouri speciale, personalizate, pentru Crăciun sau Paște), dar și pentru evenimente speciale (wellbeing workshops, management meetings, teambuildings).

Teambuilding cu rulota

”În acest an vom contura mai bine zona de activități de mini team-buildinguri pentru clienții corporate, pe care orice manager să le poată face cu echipa lui pentru a crește coeziunea, colaborarea și, implicit, rezultatele de business. De la meetinguri creative într-un escape room, la o experiență de echipă într-un simulator de golf, ateliere de cooking, până la mini-teambuilding-uri în mijlocul naturii cu auto-rulota sau activități sportive chiar cu celebrități, vom dezvolta din ce în ce mai multe soluții”, adăugă Oana Pascu.

Nu în ultimul rând, dezvoltarea afacerii Complice va merge și spre zona de petreceri pentru copii. ”Poate fi vorba de pool party sau de un party la un club de squash sau la unul de escaladă, ori într-un escape room etc - aici trebuie să avem soluții pe placul copiilor, care să îi țină (pre)ocupați și să le consume energia”.

Reacția românilor la oferta Complice a fost pe măsura gradului de noutate pe care îl aduce acest concept – anul trecut pachetele de experiențe au fost cumpărate de peste 120 de persoane, un sfert dintre aceștia cheltuind peste 225 de euro pe achiziție.

Un cadou memorabil

Clienții Complice sunt în general oameni ocupați, cu multe responsabilități împărțite între business și viața personală, dar care își doresc foarte mult să să se diferențieze atunci când oferă un cadou, să marcheze într-un mod memorabil un moment important din viața celor din jur. Și atunci apelează la un complice pentru inspirație și / sau pentru organizare / implementare. ”De obicei vorbim de antreprenori sau oameni cu poziții importante în companii multinaționale, cu venituri peste medie”, completează Oana Pascu.

De altfel, potrivit Oanei, survolul cu elicopterul a fost o experiență foarte căutată anul trecut, fiind oferită în situații extrem de diferite: cadou oferit de părinți adolescenților cu ocazia zilei de naștere, cadou pentru partener cu ocazia aniversării căsătoriei, cadou către șef de ziua lui de naștere, sau ca dar de nuntă. În același timp, atelierele private (de la degustările de ciocolată sau cafea până la cele de cooking) au reprezentat un alt cadou foarte căutat de clienții Complice – a fost oferit atât între partenerii de viață, cât și între partenerii de business sau între rude cu ocazia zilelor de naștere, la aniversarea căsătoriei (sau chiar că dar de nuntă) sau de Crăciun.

Vrem să ne creăm piață prin promovarea ideii de cadou experiențial

Însă cel mai scump cadou vândut vreodată pe complice.ro, a constat într-o experiență completă pentru un pasionat și foarte bun jucător amator de tenis - un meci amical cu Victor Hănescu care a costat aproape 1.000 euro.

Meciul de tenis sau plimbarea cu elicopterul nu sunt singurele experiențe inedite care pot fi oferite cadou.

Stimularea simțurilor

De exemplu, Oana a lansat de curând un cadou care vă va da peste cap toate simțurile: un pachet ce conține două experiențe de care foarte puțini dintre noi au avut posibilitatea să se bucure. Este vorba despre prezența într-un simulator de zbor, dar nu unul comercial, ci simulatorul de zbor de la Sofia folosit non-stop pentru antrenamentul și testarea piloților marilor companii aeriene, care reproduce în mod perfect situația reală de la bordul unei aeronave A360, precum și situații critice în care un pilot se poate afla; precum și un survol cu elicopterul în jurul Bucureștiului. Costul acestei experiențe este una pe măsură: peste 1.600 de euro.

Având în vedere apetitul tot mai mare al românilor pentru cadouri care trec de bariera banalelor haine, a cosmeticelor din rețelele de retail sau a bijuteriilor, Oana se așteaptă ca în acest an veniturile Complice să ajungă la 200.000 de lei, dublu față de anul trecut. Mai ales că tot mai mulți români au început să își ofere cadouri memorabile cu ocazia zilelor de naștere (în special la praguri importante – 14 ani, 18 ani, 25 de ani, 30 de ani, 40 de ani, etc.), de Crăciun sau la aniversări.

Vrem să ne creăm piață prin promovarea ideii de cadou experiențial, să afle cât mai mulți oameni de faptul că pot dărui și altceva decât cadourile tradiționale de care, de multe ori, nici nu avem nevoie, nici nu aduc ceva în plus în viața noastră și foarte rar sunt memorabile. Pe această zonă “sky is the limit” și noi o să inovăm continuu, transformând în complici cele mai creative business-uri, care oferă servicii cu adevărat deosebite”, concluzionează fondatoarea Complice.