În deschiderea conferinţei, Andreas Elsner, Chief Commercial Officer Telekom Romania, a prezentat o serie de date statistice despre universul social media şi a sugerat câteva tendinţe şi perspective pentru întreaga societate, ca urmare a adoptării noii tehnologii 5G.

„Toate platformele de social media şi comportamentul consumatorilor se vor schimba atunci când 5G va ajunge la maturitate. În 20 de ani vom vorbi despre de o mie de ori mai multe dispozitive conectate şi o acoperire crescută pentru conceptul maşină-maşină. Va exista un răspuns ultra-rapid în maximum o milisecundă ca latenţă în această comunicare de la maşină la maşină, şi multe altele. Atunci probabil că vom realiza că acum suntem la acelaşi nivel la care era publicația Universul cu 100 de ani în urmă”, a spus Andreas Elsner pe scena Connections, în cadrul sesiunii „Living in the digital era”.

Etica în social media

Au discutat despre etica în social media Victor Kapra, Petrișor Obae, Alexandru Negrea, Vlad Eftenie, Marian Ionescu, Octavian Palade, Bogdan Nicolai şi Adrian Popescu. În cea de-a treia sesiune a zilei, „Digital Artisans”, vorbitorii au creat aproape o academie de social media şi comunicate digitală, cu teme inspirate şi recomandări folositoare.

Pe de altă parte, întrebat despre eventuala dispariţie a celei mai importante platforme social media din lume, Alexandru Negrea a spus că „influența nu ține de platforma folosită, ci de autoritatea influențatorului într-un anumit domeniu de activitate, iar autoritatea aceasta se obține în cadrul unui proces de poziționare pe termen lung. (...) Mai mult de atât, mi se pare greșit să rămâi legat de o anumită platformă.”

La rândul său, colegul nostru de la start-up.ro, Octavian Palade, a spus deschis că „fiind jurnalist, titlul de influențator vine la pachet. Mereu am încercat să profit de vizibilitatea pe care mi-o oferă cariera în presă și mereu am fost conștient de puterea pe care o au cuvintele.”

Şi cum social media este prin excelenţă un domeniu în care lucrurilor li se spune pe nume, speakerii au dezvăluit şi care au fost cele mai folositoare lecţii învăţate în 2018. De exemplu, Victor Kapra a constatat că „s-au înmulțit epidemic agențiile, antreprenorii, organizațiile care cer cu dezinvoltură să le faci promovare 100% gratis pe proiecte cu buget. Interesant este că simulează uimirea când le tai entuziasmul și le spui hotărât nu”.

Iar când vine vorba de bugete, speakerii au insistat pe crearea de conţinut şi training: „Aş investi bugetul în poveşti frumoase care să implice şi brandul meu, cu focus pe YouTube, Instagram şi Facebook”, a declarat Marian Ionescu. „Aş trimite toţi angajaţii, timp de 3 luni, să îşi facă jobul din locurile care îi atrag cel mai mult, de oriunde din lume, şi i-aş invita să ţină un jurnal cu poveştile lor, pe canalul de social media al companiei”, a menționat Vlad Eftenie. Aş investi o parte în training pentru management și angajați, cu scopul pregătirii pentru autopromovare în social media pe baza unei strategii și a unor proceduri. Aș transforma compania într-un publisher talentat, pentru că acum majoritatea managerilor își promovează tare prost propriile produse”, a concluzionat Victor Kapra.

Connections, powered by Telekom, are loc la Palatul Universul din București, o clădire plină de istorie, care a fost sediul unuia dintre cele mai citite ziare din prima jumătate a secolului trecut.