Câteva branduri de smartphone-uri au încercat să adreseze nevoia consumatorilor de a avea telefoane mobile rezistente la apă și la praf încă de acum vreo 2-3 ani. Altele, par să nu fi descoperit încă tehnologia care permite asigurarea acestui feature destul de important în contextul în care petrecem atât de multe ore cu telefoanele în mâini (anul trecut, se pare că românii petreceau, în fiecare zi, cam 119 minute pe smartphone-uri).

kyocera rafre smartphone water-resistant telefon apa sapun

Se pare, totuși, că există și firme care au dus totul la extrem. Intră în scenă Kyocera, o companie din Japonia, care a lansat un nou telefon ce nu doar că nu se strică atunci când este udat, ci poate fi, de-a dreptul, spălat cu apă și săpun.

Noul model, rafre KYV40, este succesorul modelului Digno (lansat prin iarna lui 2015), primul telefon din lume total impermeabil.

Compania japoneză va lansa telefonul – cu variantele de carcasă roz pal, alb și albastru deschis – în luna martie a acestui an și este special produs pentru a fi folosit cu abonamentele operatorului telecom KDDI Corporation.

Smartphone-ul este chiar interesant, și sincer, mi-aș dori să îl vedem și pe la noi prin magazine. Are o cameră principală de 13 megapixeli (cea frontală este de 5 megapixeli), cu Auto HDR și focusare rapidă, este echipat cu o baterie de 3.000 miliamperi, are display HD de 5 inci, memorie internă de 2 GB și funcționează pe baza sistemului de operare Android 7.0 (Nougat).

În plus, telefonul lansat de Kyocera dipune de tehnologia Smart Sonic Receiver, care folosește vibrațiile pentru a transmite sunetele. Așa că nu are un speaker sau difuzor, în sensul tradițional. De aici și rezistența la lichide și praf.

Dacă specificațiile nu v-au convins, atunci ar trebui să vă convingă faptul că principalul său avantaj, dată fiind impermeabilitatea sa, este că poate fi spălat cu apă și săpun (sau gel de duș, în fine, orice produs face spumă) dacă îl scăpați pe jos prin noroi. Sau dacă îl folosiți pentru a vă relaxa într-o cadă plină cu spumă de baie.

Japonia – și țările asiatice – au o tradiție în a scoate pe piață dispozitive mai ciudate, realizate special pentru consumatorii de acolo ( de exemplu, smartphone-uri cu clapetă), însă acest device ar avea toate șansele să fie preferat de o mulțime de utiliatori dacă Kyocera va decide să treacă granița. Voi ce părere aveți?