Aplicațiile mobile urmăresc și vând informații despre localizarea noastră mai des decât majoritatea oamenilor își poate imagina, potrivit WSJ. De fiecare dată când deschizi o aplicație și îi permiți să îți acceseze locația, există probabilitatea ca aceste informații să fie divulgate sau folosite în mod abuziv.

Deși informațiile de localizare sunt utile pentru indicații de orientare și previziunile meteo, există și un aspect negativ al modului în care acestea sunt utilizate.

Foarte multe companii profită de faptul că le oferi aceste informații fără să protestezi, iar în momentul în care treci pe lângă afacerea lor, acestea îți depistează locația și trimit reclame pe telefon.

Ceea ce este alarmant este că agențiile de publicitate vor „un raport complet al tuturor locurilor în care oamenii își petrec timpul, pentru a putea clasifica istoricul în segmente de piață, pe care, ulterior, le vând către marketerii din corporații”, susține WSJ.

În cifre, asta înseamnă 16 miliarde de dolari investiți de către marketeri în 2017, adică 40% din totalul investit în reclame pe telefon. Potrivit firmei Bia/Kelsey, cea care a desfășurat cercetarea, proporția acestor tipuri de reclame se va dubla până în 2021.

Înainte de a ajunge la potențialii clienți în forma unei reclame, informațiile colectate trec prin mai multe baze deținute de către așa-numiții „brokeri de date”. Aceștia urmăresc, cumpără și vând informații către agenții de publicitate, agenții ale statului și alte grupuri. Mai mult decât atât, nu este făcut public modul în care sunt utilizate informațiile.

De ce nu am bloca, pur și simplu, urmărirea localizării?

Am putea face asta, dar nu este o soluție definitivă. De exemplu, companiile de telefonie pot afla informații despre noi pe baza localizării curente a dispozitivului nostru atunci când se află în „raza de acoperire” a unui anumit turn GSM. De asemenea, suntem urmăriți fără voia noastră atunci când trecem printr-o rețea Wi-Fi deschisă.

Articolul din Wall Street Journal citează brokerii de date care spun că pot urmări obiceiurile noastre de cumpărare, dar nu stochează toate informațiile personale într-un singur loc. Cum exact fac asta, nu este clar.