Vargha Moayed, chief strategy officer UiPath, și Andrei Roth, Head of Transylvania Campus, au vorbit despre viitorul RPA cu Dragoș Stanca într-un episod al UPGRADE 100. În această discuție despre automatizare și despre robotică era imposibil să nu se atingă subiectul joburilor și a fricii oamenilor că aceștia vor fi înlocuiți de roboți.

Pe 24 octombrie oficialii UiPath au precizat pentru start-up.ro că ”săptămâna aceasta UiPath reorganizează câteva din funcțiunile sale la nivel global, rezultatul fiind că aproximativ 400 de angajați vor fi disponibilizați”.

Ei au mai spus că "echipa de management a luat decizia de a reorganiza arii ale business-ului care nu se aliniază cu focusul prezent și de a implementa schimbări care să asigure menținerea culturii organizaționale a UiPath".

Cum explică UiPath concedierea a 400 de angajați

În cadrul episodului UPGRADE 100 Vargha Moayed, chief strategy officer UiPath, a lămurit puțin situația și a spus că s-a luat această decizie pentru a se asigura că UiPath atinge termenul de profitabilitate pe care investitorii îl doresc de la companie.

"Toată lumea știe că înregistrăm o creștere foarte mare. Noi în UiPath ne mândrim cu faptul că avem un simț bun în legătură cu modul în care vedem viitorul. Vedem unde se duce piața, unde merg clienții și avem un business plan pe care l-am construit pentru a ajunge la profitabilitate până în 2021. Echipa de management a simțit că starea pieței, în urma schimbările care au loc, se schimbă și că investitorii noștri se așteaptă să ajungem la profitabilitate mai devreme. Nu am vrut să ajungem într-o situație în care să accesăm și mai multă finanțare, ci vrem să rămânem independenți. Așadar, am corectat puțin traiectoria companiei și am vrut să regăsim acest sentiment de a fi agili. Prin această schimbare ne-am apropiat termenul de a atinge profitabilitatea cu vreo 12 luni ca să nu ajungem într-o situație de slăbiciune în cazul în care piața se schimbă", a spus Vargha Moayed.

În legătură cu frica pierderii slujbelor în detrimentul roboților, el a spus că "omenirea tot timpul a creat procese de automatizare pentru ca oamenii să facă mai puține lucruri dureroase și pentru a avea mai mult timp pentru lucrurile care ne plac", făcând referire la automatizarea din domeniul agriculturii când la un moment dat în jur de 50% din populația Marii Britanii lucra în agricultură, iar astăzi doar 1,5% fac asta.

Așadar, am corectat puțin traiectoria companiei și am vrut să regăsim acest sentiment de a fi agili. Prin această schimbare ne-am apropiat termenul de a atinge profitabilitatea cu vreo 12 luni ca să nu ajungem într-o situație de slăbiciune în cazul în care piața se schimbă

"În ciuda acestor avansuri tehnologice nu s-au eliminat joburi deoarece automatizarea creează noi nevoi. Niciunul dintre noi nu a simțit nevoia de social media în urmă cu 20 de ani. În anii 50 când au fost introduse ATM-urile se vorbea că se vor elimina multe joburi din casieriile băncilor. De fapt, casierii au devenit customer relationship managers și clienții au simțit nevoia să poată scoată bani din bancă în orice moment al zilei, dar și să aibă pe cineva cu care să vorbească despre anumite lucruri. Joburile s-au schimbat, unele nu mai există, dar s-au creat altele pentru a răspunde acestor nevoi", a mai spus el.