UPDATE 1 februarie - Astăzi aplicația foodpanda s-a închis și clienții sunt redirecționați către aplicația Glovo de unde pot comanda mâncare sau produse diverse care să le fie livrate acasă. Această mișcare vine în condițiile în care Glovo a achiziționat operațiunile locale ale foodpanda.


"Aplicația Foodpanda se va închide în curând. Tu poți comanda în continuare, la fel cum o făceai pe Foodpanda, dar cu un plus de beneficii, pe Glovo", se transmite în mailul pe care l-au primit utilizatorii Foodpanda din România.

Glovo a anunțat că a cumpărat foodpanda în România și Bulgaria în primăvara anului trecut, iar în luna decembrie 2021, tranzacția a fost aprobată și de Consiliul Concurenței.

În luna mai 2021, Glovo a anunțat achiziționarea Foodpanda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 170 de milioane de euro.

Cu câteva zile înainte de anunțul tranzacției, oficialii platformei de comenzi și livrări rapide foodpanda România anunțau integrarea unor noi funcționalități în aplicație: comanda de grup, ce permite opțiunea ca mai mulți utilizatori să se alăture aceleiași comenzi, tips pentru livrator - posibilitatea de a oferi bacșis pentru livratori direct din aplicație, dar și secțiunea de recompense (rewards) pentru utilizatori.

La nivelul lunii iulie 2021, foodpanda.ro colabora cu peste 8.000 de comercianți (restaurante și retaileri) din peste 40 de orașe: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova, Sibiu, Pitești, Târgu Mureș, Baia Mare, Bacău, Buzău, Brăila, Sebeș, Satu Mare, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Focșani, Târgoviște, Alba Iulia, Drobeta-Turnu Severin, Mioveni, Roman, Târgu Jiu, Deva, Bistrița, Botoșani, Suceava, Roman, Zalău, Slatina, Giurgiu, Tulcea, Miercurea Ciuc sau Sfântu Gheorghe.

După anunțul preluării de către Glovo, tranzacția din România a fost supusă unui proces de analiză și dezbatere publică, care s-a concluzionat cu autorizarea acesteia din partea Consiliului Concurenței pe data de 10 decembrie 2021.

La acel moment, Victor Răcariu, Regional General Manager Glovo pentru Europa de Sud-Est, spunea că ”Aprobarea acestei tranzacții reprezintă un pas semnificativ pentru noi. Glovo are o viziune foarte ambițioasă pentru viitorul pieței de on demand delivery din România și suntem încântați că avem oportunitatea de a construi parteneriate mai puternice cu comercianții și că le vom putea oferi utilizatorilor un serviciu complet. Vreau să mulțumesc în special echipei Glovo, care pune pasiune și dedicare în tot ceea ce face. Suntem cu toții foarte bucuroși să primim Foodpanda în familia noastră în următoarele luni și suntem convinși că, împreună, vom aduce contribuții importante sectorului de livrare.”

Totodată, la începutul anului în curs, grupul Delivery Hero, activ în zona de livrări de mâncare, a anunțat că a achiziționat un pachet majoritar în Glovo la nivel european. Delivery Hero a achiziționat 39,4% din Glovo, iar în momentul de față de ține 43,8% din compania fondată în Spania, ceea ce transormă grupul german în acționarul majoritar al Glovo.

În momentul de față Glovo este evaluat la 2,3 miliarde de euro, iar compania va continua să acționeze independent.