Întrebările principale fac referire la 22 de inițiative tehnologice și urmărește să afle dacă respondenții au început sau intenționează să adopte transformarea digitală, dacă au mai multe concepte sau au deja implementate acele tehnologii la scară largă.

La studiul celor de la Infosys au răspuns peste 1.000 de respondenți la nivel executiv, din 12 industrii. Respondenții provin din 7 țări ale lumii, inclusiv Europa - Australia, China, Franța, Germania, India, Marea Britanie și SUA. Rezultatele au fost prezentate în cadrul evenimentului organizat de Infosys, la deschidere a Centrului de Inovație Digitală din București.

În urma studiului, au realizat un index al maturității companiilor, iar în baza răspunsurilor au grupat companiile în trei clustere, în funcție de progresul făcut în călătoria transformării digitale. Astfel, avem observatorii, cei care abia pun bazele transformării lor digitale, sunt exploratorii, care folosesc tehnologia pentru experiența consumatorului și vizionarii, care au făcut tehnologia parte din afacerea lor și a devenit o cultură în corporații.

Potrivit raportului, companiile din tehnologie, productie, telecomunicații și servicii financiare au înregistrat cel mai mare progres în călătoria transformării digitale. Cei mai mici indici s-au înregistrat în industrii precum cea a bunurilor de consum, logistică și sănătate. Sectorul retail se situează la mijlocul clasamentului maturității transformării digitale. Acest lucru se explică prin faptul că, deși industria retail a fost atinsă de disrupția digitală, mulți retaileri consacrați nu au făcut un mare progres în călătoria lor de transformare digitală.

Maturitate digitală la nivelul industriilor

Indicele mediu de maturitate digitală este de 57,4% la întreaga geografie și industrii, iar retail-ul este la mijloc, pe locul 7 între cele 12 industrii, cu 56,2%. Cel mai înalt nivel al maturității digitale se înregistrează în industria high-tech, unde peste jumătate dintre companii fac parte dintre vizionari (71,6%), ceea ce înseamnă că folosesc tehnologia în tot ceea ce fac. Cel mai jos nivel este în domeniul sănătății, unde nu sunt atât de mulți vizionari și mult mai mulți observatori ( 46,6%), care abia acum încep călătoria transformării digitale.

India, peste SUA la maturiate digitală

La nivel global, sectorul retailer din Statele Unite are un indice al maturității de 54%, în Australia este 46,6%, iar India înregistrează 67%. India are un indice al maturității digitale mai ridicat decât Statele Unite. Deși ne-am putea gândi că SUA este mai matură datorită faptului că are mai multă experiență, motivul pentru care se clasează sub India este că are deja puse bazele, iar asta înseamnă că trebuie să facă o schimbare. În timp ce în cazul Indiei, aceasta nu avea pusă la punct infrastructura și a construit-o de la zero și a construit-o folosind noile tehnologii. Prin urmare, este mai ușor să adopte noile tehnologii.

Provocări în transformarea digitală

Rămânem la zona de retail, pentru că este la nivelul mediu, în ceea ce privește provocările pe care le întâmpină toate cele trei clustere, chiar și vizionarii - deși sunt în top, tot se confruntă cu provocări pentru că încearcă mereu să avanseze și continuă să folosească noi tehnologii - este important ca mereu să fii competitiv, iar asta înseamnă să rămâi relevant.

Lipsa abilităților digitale (33%) se simte atât în cazul observatorilor, cât și pentru vizionari, pentru că aceștia din urmă folosesc ultimele tehnologii și nu există multe talente pe piața forței de muncă.

În același timp, se observă o deficiență în comunicare dintre departamentul de IT și liniile de business (37%). Este foarte important să vorbească și să se asigure că toate scopurile sunt aliniate.

Principalele inițiative tehnologice în retail

Automatizare, securitate cibernetică sau agile - acestea sunt principalele inițiative tehnologice folosite în industrie. Ceea ce este interesant de văzut este că vizionarii au adoptat deja aceste tehnologii, în timp ce observatorii rămân în urmă și abia acum încep să planifice adopția noilor tehnologii.

Am vorbit despre lipsa talentului, dar mulți dintre clienți sau persoanele care au fost chestionate au afirmat că aceste inițiative sunt importante pentru companiile lor, pentru că le ajută să-și îmbunătățească șansele de succes cu 42% în medie.

Studiul complet realizat de poate fi analizat aici.