Povestea Iutta o aflăm în cadrul proiectului „Marile Afaceri Mici” suținut de către Visa. Cu ajutorul platformei cu același nume, antreprenorii au acces la resurse digitale și nu numai care pot ajuta la dezvoltarea business-ului.

Iutta produce genți, rucsacuri, pantofi din piele, borsete, portofele. Toate acestea sunt făcute în România de 10 angajați ai companiei, iar pielea este importată din Italia.

Urmărește video-ul din articol în care Nicoleta Chirica, fondatoarea Iutta, discută cu Răzvan Exarhu despre secretele dezvoltării unei afaceri pornite din pasiune, dar și despre ce ar fi avut nevoie pentru succes.

Începuturile afacerii

Business-ul a început acum 8 ani, când, spune Nicoleta, s-a trezit făcând genți în sufragerie.

„La început a fost o joacă ce s-a transformat în pasiune. Lucram în telecomunicații în acel moment și mi-am dat demisia de unde aveam un job stabil și bine plătit și am început să construiesc propriul business”, povestește Nicoleta în conversația cu Răzvan Exarhu.

A ajuns în legătoria tatălui unei prietene și a luat de acolo resturi de piele. Spune că a venit acasă și a început să facă tipare și genți. „Așa a fost prima noastră încercare, pe covor. Iar într-un an și jumătate s-a transformat în business”, explică Nicoleta.

Despre acele începuturi, menționează că și-ar fi dorit să fi făcut o cercetare de piață mai bună, un lucru esențial la începutul unei afaceri, atunci când un business are nevoie de diferite unelte.

Singurele resurse financiare investite au fost câteva mii de euro pe care le-a avut după ce și-a vândut mașina. De altfel, menționa Nicoleta într-un interviu că alte resurse au fost mai importante: inspirația, creativitatea, curajul.

Poți găsi mai multe unelte pentru începutul afacerii tale pe platforma „Marile Afaceri Mici”.

„Aș fi vrut să fiu mai atentă la viziunea și strategia pe care vreau să o urmez. Mi se pare important să acord mai multă atenție detaliilor, dar și oamenilor cu care lucrez. Parteneriatele pe care le faci sunt importante și trebuie să fie în acord cu viziunea ta”, explică Nicoleta.

Pentru acel început de afacere, consideră că ar fi avut nevoie de o firmă de contabilitate, o firmă de curierat bună și poate o companie care oferă servicii de training.

„Eu nu am avut parte neapărat de mentorat, dar îl consider extraordinar de important, mai ales la începutul business-ului”, spune aceasta.

Menționa că una dintre cele mai mari greșeli e să nu își ia un coach, alături de care să identifice tipare și comportamente de care nu era conștientă. Pentru că de multe ori ca să avem succes în business trebuie să ne rescriem. De altfel, anul trecut a lansat chiar ea, după 8 ani de antreprenoriat, un program de mentorat, un mastermind intensiv de 5 săptămâni.

Pe platforma „Marile Afaceri Mici” antreprenorii pot accesa servicii de training cu un cost redus, dar să aleagă și un partener logistic de calitate.

Evoluția Iutta

Nicoleta a crescut business-ul Iutta printr-o strategie care a îmbinat partea offline, cu produse care se găsesc în magazine fizice, cu cea online, dezvoltând și investind în site-ul propriu.

Mărturisește că sunt foarte prezenți în tot ce înseamnă rețele sociale, de la Facebook la Instagram, dar au activitate și offline și de ecommerce pe propriul site. 50% din comenzile de pe Iutta.ro sunt de pe mobil, așa că au investit în această zonă, pentru că tehnologia de calitate se îmbină cu produsele bune.

Nicoleta explică faptul că cea mai mare dificultate la începutul creșterii prezenței online a fost să-și dea seama ce vrea, dar și ce vor clienții. Așa cum menționa anterior de mentorat, spune că nu a știut ce să ceară de la cei care au creat site-ul în primii ani, dar treptat lucrurile s-au îmbunătățit, iar iutta.ro a fost schimbat de 3 ori pentru a răspunde nevoilor, o abordare vie și mereu fresh.

Pe platforma „Marile Afaceri Mici” găsești oferte pentru a-ți dezvolta business-ul online, prin crearea de site-uri adaptate piețelor internaționale și metode de plată care să poată fi folosită de clienți din toată Europa și nu numai.

În anul 2020, Iutta avea afaceri de jumătate de milion de euro, mare parte venind din zona de online, dar sunt și clienți care vor să vadă produsele dacă sunt la prima achiziție. În același timp, pandemia de Covid-19 a ajutat brandul să se repoziționeze și chiar dacă în primele două luni de lockdown din 2020 vânzările au scăzut, ulterior acestea au revenit.

Urmărește discuția Nicoletei cu Răzvan Exarhu din campania „Marile Afaceri Mici” în video-ul din articol și accesează platforma pentru a profita și tu de ofertele care pot ajuta afacerea ta să crească.