Netflix crede că, deși consumatorii se uită la filme și seriale de pe o mulțime de device-uri în lumea streaming-ului, televizorul rămâne în continuare principalul dispozitiv de vizionare pentru consumatorii din toată Europa.

„Pe măsură ce divertismentul se îndreaptă către mediul online, consumatorii descoperă că au mai mult control ca niciodată asupra experienței de vizionare. Ei caută astăzi libertatea de a alege, calitate și o flexibilitate mai mare, iar aceste nevoi generează noi comportamente de consum care dau formă viitorului divertismentului,” spune Greg Peters, Chief Product Officer, Netflix.

Peters adaugă, „Intrăm într-o eră a dispozitivelor conectate între ele, a divertismentului contextual, o nouă era a divertismentului - personalizată, la cerere, captivantă și interactivă.

Astăzi, utilizatorii Netflix din Europa folosesc între trei și cinci dispozitive conectate la internet pentru a consuma divertisment și își continuă sesiunile de binging pe orice, de la telefoane sau televizoare smart. Viitorul divertismentului este unul contextual, unde consumatorii au acces la conținutul preferat de pe orice device doresc, într-o manieră perfect adaptată locului de unde se conectează.

Odată cu migrarea către divertismentul contextual, televizoarele conectate la internet sunt cele mai utilizate; utilizatorii petrec 55% din orele în care urmăresc conținut pe Netflix în România pe astfel de televizoare. Cel mai popular dispozitiv conectat la televizor este set up box-ul, uneori în versiunea 4K. Urmează apoi Smart TV-urile și dispozitive de streaming precum Apple TV, Roku sau Chromecast și consolele de jocuri, precum Xbox sau PlayStation, care devin alegeri populare în rândul utilizatorilor de Netflix din regiune.

În ciuda creșterii gradului de utilizare a dispozitivelor mobile, televizoarele rămân piesa de rezistență în ceea ce privește experiența de vizionare a divertismentului, cu trecerea de la liniar la o lume conectată. Consumatorii descoperă acum o nouă lume a divertismentului la ei acasă pe televizoarele conectate.

„Oamenii s-au bucurat întotdeauna să se uite la televizor și acest lucru nu se va schimba prea curând. Partea frumoasă la televizoarele conectate este că acum putem lua ce e mai bun din experiența convențională a televiziunii liniare și să beneficiem în același timp de avantajele tehnologiei conectate. Consumatorii se pot bucura de timp petrecut în fața ecranelor mari acasă, într-un mod adaptat preferințelor lor - la cerere și interactiv. Pe măsură ce consumatorii descoperă asta cu Netflix, ajung să aprecieze din ce în ce mai mult experiența televizoarelor conectate,” spune Peters.

La nivel european, Netflix descoperă că, deși majoritatea membrilor și-au făcut abonamentul prin dispozitive mobile sau laptopuri, consumatorii încep să descopere experiența televizoarelor conectate. În mai puțin de 6 luni de la crearea unui cont Netflix, televizorul conectat a devenit principalul dispozitiv de consum la 59% dintre abonații din România. La nivel de regiune, tot aceștia sunt cei care preferă să petreacă de trei ori mai mult timp uitându-se la filme și seriale în fața televizorului decât în fața laptopului sau a telefonului mobil. Practic, oamenii descoperă serialele pe aplicația de telefon, dar fac binging în fața televizorului. Acest comportament indică creșterea cererii pentru televizoarele conectate și, asociat cu acest aspect, vânzările de televizoare Smart reprezintă acum 56% din vânzările din Europa în primele șase luni ale acestui an.

Inovația în tehnologia TV aduce divertismentul audio-vizual direct în casele consumatorilor, ei având astfel acces la divertisment de calitate; nu doar la sisteme home-cinema, ci și la soundbars sau căști.

Peters adaugă: „Aceste inovații în domeniul audio-video apar într-un moment în care conținutul de calitate, disponibil pentru streaming este în creștere. Netflix are nenumărate ore de conținut Ultra HD 4K și HDR (High Dynamic Range); și mai mult de jumătate din catalogul nostru de conținut este compatibil cu sistemele audio surround 5.1. De asemenea, tocmai ce ne-am anunțat suportul pentru tehnologia audio tridimensională Dolby Atmos”.

Printre titlurile de pe Netflix care sunt acum compatibile cu tehnologia Dolby Atmos se numără Okja, BLAME!, Death Note, Stranger Things Sezonul 2 (HDR) și Marvel’s The Punisher. Mult așteptatul film Bright, cu Will Smith în rolul principal, (HDR și compatibil cu Dolby Atmos) se va alătura curând catalogului Netflix de conținut audio-vizual de înaltă calitate, care aduce experiențe de streaming incredibile acasă.