‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
start-up

Distribuie în rețeaua ta.

   

Read outside the box: veștile lui mai

Scrisoarea lunii

Bună dimineața, 

Trimitem această a 14-a ediție a newsletterului nostru lunar la trei zile după alegerea unui nou președinte pentru România. Există un entuziasm în rândul celor care și-au găsit candidatul preferat câștigător. Există o dezamăgire a celor care nu. Dar aceste două zile de după moment mă face să-mi dau seama de un lucru la care pot contribui și antreprenorii din România. 

Să fii un exemplu. 

Românii au descoperit brusc de două zile faptul că Nicușor Dan, chiar ales președinte, merge pe jos de la birou pe trecerea de pietoni, că-și duce fata la școală, în mod natural, că dă interviuri. Normalități. Dar care astăzi ele ies în evidență. De asemenea, îl înzestrează pe Nicușor Dan cu toate speranțele lor, chiar dacă intră în abilitățile președintelui sau nu. 

Concluzia mea? Avem mare nevoie de exemple în așa fel încât banalitățile să redevină banalități. Să ni se pară normal ca o personalitate, politică sau a vieții publice, să meargă pe trecerea de pietoni, să-și care ghiozdanul și, mai ales, să nu o înzestrăm cu toate speranțele noastre. 

E lipsă de exemple pentru ca toate aceste acțiuni să devină banalități, iar riscul idolatriei să scadă. Un element important al unei țări care e într-o criză de valori de dat exemplu e idolatria rapidă față de personaje normale. Îmi place Nicușor Dan, știu că va fi corect, vom vedea dacă va fi un președinte bun. Dar chiar și el, cum ar zice tinerii, se cringuiește când devine idol. 

Nu doar pe partea aceasta am văzut riscul. Călin Georgescu prin modul lui de a vorbi, prin absurditățile spuse grav, a devenit un idol pentru oameni care vedeau un om inteligent doar pentru că vorbea grav și serios și părea că leagă cuvintele. Cred în continuare că Georgescu este un impostor ce livrează discursuri în care mixează Chat GPT și Gandalf, însă el a devenit idol din lipsă de exemple pentru o bună parte a societății. 

Li s-a părut că vorbește frumos, astfel l-au înzestrat cu speranță și idolatrie. 

De asta lupta în următorii ani e să banalizăm normalul. Să scădem gradul de risc al idolatriei, pentru că atunci când ai idoli, poți să cazi de sus atunci când ei nu îndeplinesc minuni precum spiridușii, ci sunt oameni normali, supuși greșelilor și limitelor. 

Căutați normalitatea în jur. Căutați oamenii buni. Faceți din idoli o banalitate importantă a existenței noastre. 

O zi bună!

Vlad Andriescu

vlad@start-up.ro

Articole recomandate

Cum se finanțează presa independentă: Buletin de București, cu becul aprins pe primăriile locale

Buletin de București e o publicație independentă, sub umbrela și gestiunea ONG-ului Funky Citizens. Buletin de București (BdB) este cel care a dat cititorilor investigațiile dure precum cele din seria ”Azilele Groazei”, dar care relatează și tot ce mișcă despre primăriile care administrează capitala și zona Ilfov. Cum s-a format și cum se finanțează această publicație independentă, aflăm de la Cătălin Doscaș, redactor-șef BdB.

Educato AI - cum atragi finanțare de jumătate de milion de dolari când îi înveți alții cum să învețe pentru BAC și alte 10.000 de examene

Educato AI este soluția unui tânăr antreprenor român care a atras 500.000 de dolari finanțare de la Y Combinator anul trecut. Prin Educato, Codruț Lemeni vrea să ajute studenții de pretutindeni să învețe mai ușor pentru examenele importante din viața lor. Iar primele teste le-a făcut alături de studenții din România, de unde și-a trasat și primele lecții de dezvoltare globală.

Ginza Invest, business-ul de producție pentru cadouri și nu numai care se uită la piața globală

Ginza Invest este una dintre companiile care produc pentru alte companii produse de papetărie, jucării, cadouri, felicitări sau ambalaje pentru cadouri. Și multe altele. Firma românească a ajuns la afaceri de peste 9 milioane de euro pe an și am discutat cu fondatoarea afacerii, Lorina Șereș, despre evoluția Ginza.

Despre business, numai de bine

BUSINESS STORYTELLING

HIGHLIGHTS

Apps & Technology

Canalul nostru de YouTube dedicat tehnologiei, gadgeturilor, review-urilor, acolo unde primești răspunsuri la întrebarea "ce telefon să-mi iau?", este Technolust. O nouă identitate, noi moduri de a face lucruri.

UNDE NE GĂSEȘTI?

CELE MAI INTERESANTE INFORMAȚII DE LUNA ACEASTA DE LA NOI ȘI DE PE NET

De pe net

De pe net înseamnă toate recomandările de conținut pe care le-am văzut online, dar nu au o legătură directă cu antreprenoriatul.

State of Investments

PLAN LOCAL:

FONDATORI ROMÂNI ȘI COMPANIILE DEZVOLTATE ÎN AFARA GRANIȚELOR:

OPORTUNITĂȚI:

Evenimente recomandate

Timisoara Innovation City

Evenimentul de pe 28 mai din Timișoara este gândit ca un catalizator pentru un ecosistem de inovare deschis în care administrația locală, mediul privat, universitățile și investitorii contribuie la dezvoltarea durabilă a orașului.

Romanian Design Week

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, va avea loc în București, în perioada 16 -25 mai, în 3 spații din centrul orașului. Tema de anul acesta: Design Tomorrow Today.

Salonul de carte Book Fest

Cea de-a XVIII-a ediție a Salonului Internațional de Carte Bookfest, se deschide pe 𝟐𝟖 𝐦𝐚𝐢 𝟐𝟎𝟐𝟓, 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟎.Bookfest are loc în pavilionul B2 al complexului Romexpo, iar intrarea publicului este liberă.

Antreprenorul Lunii

 

Narcisa Christiansen

Într-o țară în care femtech-ul (tehnologia în slujba sănătății specifice nevoilor femeilor) abia dacă există ca o industrie de sine stătătoare, există compania româncei Narcisa Christiansen. Acesta se numește Femi.Eko și este o companie de îngrijire menstruală, un brand care a ajuns una dintre cele mai variate game de produse intime din Europa.

Narcisa a reușit să-și ducă produsele în 12 țări, în peste 2000 de magazine. Femi.eko folosește o tehnologie care să pună grija pentru femei în prim plan, în mod sustenabil și blând față de nevoile corpului.

Pentru această inovație, brand-ul Narcisei este și una dintre companiile prezente în raportul inovației realizat de start-up.ro, pe locul 7 în raportul Innovation 35.

Dar inovația adusă de Femi.Eko® nu este doar un aspect de adăugat în raporturi, topuri și liste. Inovația adusă de acest brand este una palpabilă, care s-a uitat la cum sunt fabricate și folosite produsele de îngrijire menstruală și le-a îmbunătățit apoi.

”Nu ne-am propus să facem cel mai premiat disc (n.r: un produs menstrual), ci unul care chiar să funcționeze. L-am construit de la zero. Nu am căutat diferențiere de dragul marketingului, ci am creat o soluție reală, validată de o rată de satisfacție de 98%. Industria produselor menstruale reutilizabile nu are un sistem formal de premii, dar piața decide. Nu ne-am autoproclamat lideri, dar review-urile, comunitățile, vânzarea lui și expansiunea în retail spun totul. Și da, faptul că avem înregistrări oficiale ale produsului, un model unic și rezultate concrete, arată că nu e doar un statement frumos, ci umplem un gol care exista pe piață.”

Te invităm să descoperi o antreprenoare care construiește pe o piață emergentă în timp ce face și educație în zona de sănătate a femeilor și stă aproape cu soluție ei de femtech de mediul școlar, dar și de cel ONG.

© start-up.ro
InternetCorp SRL - Putul lui Zamfir 28, Sector 1, Bucuresti

DezabonareContact