Oferta, care a început pe 21 ianuarie și s-a încheiat în aceeași zi, pe fondul unui interes ridicat din partea investitorilor și a suprascrierii, a fost realizată folosind un sistem de licitație de descoperire a ratei cuponului, conform căruia rata dobânzii finale este stabilită pe baza cererii de la investitori.

La plasament au participat 102 investitori, subscrierea medie fiind de peste 100.000 de lei. În cadrul ofertei, au fost scoase la vânzare 115.000 de obligațiuni corporative cu o valoare nominală de 100 de lei și cu o scadență la 5 ani.

Rata dobânzii finale, care trebuie plătită semestrial, a fost stabilită la 8,5%. Obligațiunile corporative ale companiei vor intra la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul NRF25, data exactă pentru debut depinzând de procedurile de admitere la tranzacționare, care vor fi gestionate de Tradeville.

”Faptul că pentru a doua oară am reușit să strângem capitalul necesar în mai puțin de o zi arată potențialul pe care îl are piața de capital din România și oportunitățile pe care le oferă antreprenorilor locali. Am decis să ne finanțăm în continuare afacerea prin intermediul bursei de valori pentru a atinge trei obiective - să strângem capitalul necesar dezvoltării, să o facem într-un mod transparent și, să nu reducem din participația noastră și a celorlalți acționari în companie. Obligațiunile corporative au fost cel mai bun mijloc de a atinge aceste obiective și aș dori să mulțumesc pe această cale, tuturor investitorilor care au participat la această a doua tranzacție, oferindu-ne încrederea și capitalul lor”, a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație al Norofert SA.

Capitalul strâns în timpul acestui plasament privat va fi direcționat către extinderea Norofert pe piețele externe, în special în Statele Unite. Pentru a intra pe piața americană, Norofert trebuie să omologheze individual toate produsele din portofoliu, ceea ce necesită acces la resurse semnificative.

O altă parte a banilor strânși va fi folosită ca și capital de lucru, pentru a achiziționa, printre altele, materii prime pentru a răspunde cererii în continuă creștere pentru produsele Norofert, precum și a dezvoltării portofoliului de servicii și linii de produse Norofert.

În prezent, Grupul Norofert are trei linii principale de produse - Norofert Organics, care este o linie de îngrășăminte organice pentru ferme de dimensiuni medii și mari, Norofert Karisma, care este o linie de îngrășăminte pentru agricultura convențională și FITO, o linie destinată grădinarilor și micilor fermieri.

“Tradeville este primul intermediar care a utilizat pentru un plasament privat de obligațiuni un sistem de licitație de descoperire a ratei cuponului, oferit de Bursa de Valori București. În cazul plasamentului privat de obligațiuni Norofert, am optimizat utilizarea acestui sistem prin intermediul propriei noastre platforme online de tranzacționare, simplificând mult procesul de subscriere, care în trecut era birocratic și consumator de timp pentru investitori. Ca o premieră în piață, investitorii noștri au putut participa la ofertă plasând comenzi direct prin aplicația mobilă de tranzacționare Tradeville. Per total, soluțiile noastre mobile au îmbunătățit semnificativ experiența investitorilor în desfășurarea plasamentului, aproape jumătate din suma totală subscrisă fiind atrasă în primele 30 de minute de la lansarea ofertei, întregul plasamentul fiind subscris în prima zi”, a declarat Mihaela Bîciu, Director General Tradeville.

Aceasta este a doua tranzacție pe piața de capital pentru Grupul Norofert, care în iulie 2019 a atras 7,25 milioane de lei de la investitorii pe BVB în timpul unui plasament privat pentru acțiuni, care a fost, de asemenea, închis în mai puțin de o zi.

Capitalul atras în runda anterioară a fost direcționat către lansarea și promovarea liniei Karisma, extinderea echipei cu 23 de noi angajați, precum și echiparea și lansarea operațiunilor în noua fabrică în Filipeștii de Pădure.

În urma investițiilor, capacitatea de producție din fabrică a crescut de zece ori iar performanțele financiare ale companiei au fost, de asemenea influențate pozitiv. În primele 10 luni din 2019, Norofert a înregistrat venituri de 11,5 milioane de lei, o creștere de 29% față de aceeași perioadă a anului 2018 și un profit net de 4 milioane de lei, cu o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Rezultatele financiare preliminare pentru întregul an 2019 vor fi publicate de companie în februarie 2020, în urma debutului acțiunilor Norofert pe piața AeRO a Bursei de Valori București.

Norofert Group este un producător de inputuri organice și un jucător cu experiență pe piața agricolă din România.

Înființată în 2000 ca afacere de familie, compania a început inițial ca importatoare de îngrășăminte de înaltă calitate de pe piețele occidentale în România.

În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrășăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide și fungicide precum și tratamente foliare și pentru semințe, folosind rețetele sale originale.

Între 2017 și 2019, compania a înregistrat o creștere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain și a lansat o premieră în sectorul agricol, tableta efervescentă.

Acum, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convențională (Karisma) și o linie de produse pentru grădinari și fermieri mici (Norofert Fito). În iulie 2019, Norofert a atras 7,25 milioane de lei de la investitorii din piața de capital în timpul celui mai rapid plasament privat la Bursa de Valori București. Acțiunile Norofert se vor tranzacționa pe piața AeRO a BVB sub simbolul NRF.