Ruxandra a studiat Arhitectura la Universitatea de Arhitectură și Urbanism din Capitală, însă și-a dat seama destul de rapid (era prin anul 2 de studii) că o carieră în acest domeniu nu este tocmai ce își dorea pe viitor. Între timp, i s-a oferit o colaborare ca web designer, iar lucrurile, cel puțin din punct de vedere profesional, au luat-o într-o altă direcție.

”Am învățat singură să lucrez cu programe de editare grafică, precum Photoshop, iar aptitudinile mele nu au trecut neobservate. În timp, am simțit o atracție mai puternică către tot ce înseamnă marketing online, de la social media, până la content marketing și SEO. Sunt o fire autodidactă, așa că am învățat singură, urmând cursuri online și citind sute de articole. Deși mai creez și site-uri ocazional pentru unii clienți, momentan lucrez ca Digital Marketing Specialist, atât cu firme din țară, cât și din străinătate”, povestește ea.

Schimbarea din carieră a fost însoțită și de una în stilul de viață. Așa că, acum vreo 5 ani Ruxandra a lansat blogul Gourmandelle.com cu scopul de a ajuta cât mai mulți oameni să adopte o dietă vegetariană sănătoasă, sau cel puțin să îi încurajeze să diminueze consumul de carne.

Nu se gândea, în acel moment, că va ajunge să transforme alegerea ei într-o afacere. Mai exact, într-una de food coaching. În esență, Ruxandra îi ajută pe cititorii care ajung pe platforma ei să își organizeze alimentația și să își schimbe stilul de viață, ușor și fără prea mult efort.

Toate rețetele sunt economice, sănătoase, rapide și spre deosebire de alte aplicații de planuri de masă de pe piață, sunt și testate.

”Ideea pentru a crea o aplicație de planuri de masă a venit în urma cererii crescute din partea cititorilor blogului. Primeam des cereri pentru a crea planuri de masă personalizate pentru diverse diete, precum raw, vegană, macrobiotică”, povestește Ruxandra.

Astfel, tânăra a trecut de la crearea panurilor de masă manual, un proces care dura cam 3-4 ore, la crearea lor în mod automat. A primit o investiție de 15.000 de euro pentru automatizarea acestui proces, iar din toamna anului trecut, există o aplicație web dedicată, denumită Meal Plans. În acest moment, tot procesul se face automat, instantaneu după efectuarea comenzii. Planul de masă poate fi vizualizat și customizat în contul fiecărui client. Lunar, Ruxandra adaugă sute de rețete noi în baza de date pentru a oferi rețete noi clienților recurenți.

Cum funcționează Meal Plans?

În urma comenzilor, aplicația generează un plan de masă personalizat pentru nevoile fiecărei persoane, fie că e vorba de preferințe culinare (ingrediente care îi plac sau displac), dietă (vegetariană, vegană, raw vegană, pescetariană, macrobiotică, low FODMAP, clean eating), sau de intoleranțe/alergii alimentare (fără fructoză, fără gluten, fără lactoză, fără soia, ouă) și obiective personale (slăbit, crescut masa musculară, mâncat cu mai puține alimente procesate).

Aceasta are o interfață prietenoasă pentru utilizatori, cu un tur virtual cu instrucțiuni de folosire, pentru a înțelege mai bine cum funcționează. Fiecare plan de masă poate fi printat, rețetele pot fi schimbate, mutate în alte zile sau se pot afla și estimări ale informațiilor nutriționale pentru fiecare rețetă. De asemenea, sunt generate și liste de cumpărături, pentru a ușura și mai mult întreg procesul.

”Toate rețetele sunt economice, sănătoase, rapide și spre deosebire de alte aplicații de planuri de masă de pe piață, sunt și testate. Dacă rețetele de pe blog îi sunt pe plac clientului, poate fi convins că și rețetele din meal plan îl vor încânta”, spune Ruxandra, precizând faptul că, din a doua parte a anului viitor, Meal Plans va primi și aplicații dedicate pentru terminalele cu Android și iOS ( chiar și acum aplicația web este responsive, ceea ce înseamnă că poate fi accesată cu ușurință și de pe mobil).

Utilizatorii Meal Plans

Până în prezent aplicația are aproximativ 250 de utilizatori, dintre care o parte recurenți și mulți care au decis să cumpere planul pe 3 luni sau chiar un an în avans. ”Până acum, m-am concentrat foarte mult pe îmbunătățirea aplicației, la care am adus câte ceva nou aproape în fiecare lună de la lansare. Câteva funcții noi vor fi lansate chiar în această lună, plata cu cardul - până acum fiind disponibilă numai cea prin PayPal - fiind cea mai importantă”, precizează fondatoarea Gourmandelle și Meal Plans.

Clienții care comandă planul de masă fie doresc să adopte o dietă nouă sau să își schimbe stilul de viață, fie sunt persoane cu alergii și intoleranțe alimentare sau diete speciale, cărora le este greu să găsească rețete potrivite nevoilor lor

Până la finalul anului viitor, Ruxandra estimeeză o creștere cu cel puțin 500 de utilizatori pentru aplicația de planuri de masă.

A pornit încă de la început cu un midset global, așa că a fost creată în limba engleză. ”Publicul este format din persoane cu o vârstă medie de 30+ ani, cu venituri peste medie. Clienții care comandă planul de masă fie doresc să adopte o dietă nouă sau să își schimbe stilul de viață, fie sunt persoane cu alergii și intoleranțe alimentare sau diete speciale, cărora le este greu să găsească rețete potrivite nevoilor lor”, adaugă ea.

Afacere cu potențial global

În acest moment, 90% dintre utilizatori sunt străini, cea mai mare parte dintre aceștia fiind din Statele Unite. ”Îmi doresc să cresc nivelul de conștientizare cu privire la beneficiile unei diete sănătoase, organizate și a unui plan de masă bine creat și în România. Din păcate, momentan românii nu sunt obișnuiți să comande produse/servicii digitale online, însă acest lucru se schimbă treptat”, afirmă Ruxandra Micu.

De altfel, din ceea ce a observat în ultimii 5 ani de când a lansat blogul, românii nu sunt prea preocupați de alimentația lor și nici de sănătate. ”La noi nu prea există ideea de prevenție, ci se duc la medic sau își schimbă dieta doar atunci când este deja grav. În străinătate, însă, lucrurile stau diferit. Consumatorii străini înțeleg importanța unei alimentații sănătoase și sunt dispuși să investească în sănătatea lor”. Totuși, încep să se vadă schimbări și în România. ”Din ce în ce mai mulți oameni aleg să renunțe la alimentele procesate, să rărească consumul de carne și chiar iau in considerare adoptarea unei diete vegetariene”, mai spune Ruxandra.

Ce venituri face Meal Plans

În ceea ce privește veniturile pe care tânăra le vizează pentru primul an de activitate al serviciului Meal Plans, adică până în iulie 2018, acestea ar ajunge la 50.000 de euro. De asemenea, Ruxandra se așteaptă la un profit de 10.000 de euro și și-a făcut planul să intre pe break-even în a doua jumătate a primului an de activitate. ”Până la finele lui 2018, estimez o creștere a cifrei de afaceri la 70.000 de euro, însă dacă obiectivele pe partea de trafic vor fi atinse, chiar și cu o rată de conversie foarte mică, cifra de afaceri în al doilea an de activitate poate fi dublată față de cea de pe primul an”, afirmă Ruxandra.

Tânăra plănuiește extinderea serviciilor pe care le oferă. De exemplu, vrea să introducă o secține de membership pentru blog, care va veni ca o completare a aplicației de planuri de masă, care va oferi resurse utile (video-uri, interviuri cu specialiști, eBooks, ghiduri, tutoriale, vouchere). Acestea vor fi disponibile doar pentru membrii comunității Gourmandelle, contra unei taxe lunare.

Sunt anumite diete speciale, precum cea macrobiotică sau Low FODMAP, care sunt foarte cunoscute în străinătate, însă nu și în România. Îmi doresc să schimb asta

Planurile Ruxandrei

În plus, în aprilie 2018 urmează să lanseze și un curs online pentru dieta macrobiotică. De asemenea, vor urma și mai multe cursuri de gătit în București, precum și dezvoltarea unei aplicații mobile, în a doua jumătate a anului viitor. ”În acest an, cea mai mare parte a investiției se va duce către promovare, locală și internațională și către echipa formată din PR, web developer, VA și video editor”, spune ea.

Pentru a-i ajuta pe ceilalți să adopte un stil sănătos de viață, Ruxandra trebuie să se pregătească constant. ”Sunt anumite diete speciale, precum cea macrobiotică sau Low FODMAP, care sunt foarte cunoscute în străinătate, însă nu și în România. Îmi doresc să schimb asta”, completează ea.

De aceea își dorește să urmeze și un curs de nutriție pentru a putea oferi niște planuri de masă mult mai detaliate, pentru clienții care au nevoie de acest lucru. ”De asemenea, în planurile de viitor este inclusă și aducerea în echipa acestui proiect antreprenorial a unor specialiști cu calificare medicală”, afirmă Ruxandra.

Aplicația Meal Plans poate fi găsită aici și costă $19.99 – plan lunar, $49.99 – plan de 3 luni și $149.99 – planul pe un an.