Așa cum ne povestește Silvana Marica, om de bază în Sneaker Industry încă din 2016, director de marketing, PR și co-owner, proiectul a fost lansat în 2014 fiind destinat pasionaților de sneakers și streetwear de la noi din țară.

”Am observat în acel moment o lipsă pe această piață din România pentru cunoscătorii din aceste domenii. Noi fiind pasionați de acest domeniu la rândul nostru, am considerat că este șansa noastră să încercăm să aducem și acasă genul de magazin pe care-l văzusem în afară”, ne povestește Silvana despre începuturile SNKRIND.

La concretizarea acestui vis al fondatorilor a contat foarte mult și faptul că deja de ani buni România avea o comunitate a împătimiților de sneakers, sau sneakerheads așa cum sunt cunoscuți în această cultură.

Pentru că în limba română nu există un echivalent pentru sneakers, voi încerca să explic acest termen. În esență, vorbim despre încălțăminte sport premium, modele deosebite, colorate, personalizate, și mai ales, de colecție.

Comunitatea SNKRIND De la ”m-a lăsat prietena”, la ”ce crezi despre acel model”

În ceea ce privește Sneaker Industry, Silvana ne precizează faptul că în acest moment sunt retaileri pentru cele mai mari branduri de sneakers și streetwear, de la Stussy, la Nike, la Adidas, Carhartt și ”multe altele care vor mai veni pe viitor”, și operează 2 magazine, în București și la Cluj.

Avantajul lor pentru un business de succes? Așa cum precizam, comunitatea.

”A fost cel mai important lucru pentru noi și de la bun început am vrut să creștem pe asta mai ales pentru că vând inițial doar magazinul online, am încercat să tragem foarte tare pe partea de evenimente, pentru că ne doream să avem această apropiere cu clientul, pe care în mediul online nu reușești să o atingi, așa că mereu a fost și va fi comunitatea”, ne explică Silvana, ținând să precizeze faptul că oamenii din comunitatea SNKRIND vor fi mereu pe primul loc și că echipa va continua să fie apropiată față de ei.

Atât de apropiați încât, așa cum am aflat cu zâmbetul pe buze, discuțiile din social media variază de la ”m-a lăsat prietena, eu ce pot să fac”, până la ”ce crezi despre acest model”.

Însă tocmai această apropiere este considerată a fi ingredientul lor secret. ”Poți construi o comunitate doar dacă faci tu parte din ea. Adică trebuie să fii pasionat. La fel cum este și moto-ul nostru, ”From passion to industry”, trebuie să fii pasionat de domeniul respectiv ca să poți să strângi o comunitate și să fii mereu pregătit să asculți clientul”.

Mai mult decât o simplă o tranzacție

Chiar dacă decizia de business este, până la urmă, a fondatorului, faptul că s-a consultat și cu comunitatea sa este foarte apreciat, mai ales într-un business care lucrează foarte mult cu tineri.

”Cred că un business poate să învețe de la clienții săi să asculte feedback-ul și. Totodată, trebuie mereu să fii pregătit, mai ales în genul de business pe care-l avem noi, în care trebuie să relaționăm foarte mult cu oameni mult mai tineri decât suntem noi, să asculți copiii ca să fii mereu dispus să înțelegi noile trenduri”, ne mai spune co-ownerul Sneaker Industry.

Din punctul ei de vedere, ca fondator să fii mereu pregătit să accepți propunerile pe care ți le fac clienții, să fii deschis la noile tendințe, la feedback-ul pe care ți-l oferă sunt elemente care pot asigura succesul, sau insuccesul, unui business.

De aceea, Silvana consideră că faptul ca un business să nu se reducă la o simplă tranzacție, ”avem produsul, vindem produsul”, este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-a învățat în acești ani și un alt element care poate transforma o afacere într-una de lungă durată.

”Trebuie să se facă și o legătură sentimentală cu clientul respectiv și asta te face, mai departe, să crești și comunitatea”, afirmă ea.

Și tot comunitatea, de data aceasta a antreprenorilor, este cea care poate transforma imaginea unui oraș într-unul în care afacerile pot crește.

”Din punctul nostru de vedere, orice oraș poate să fie potrivit dacă reușești să aduni în jurul tău oamenii pe care ți-i dorești și cu care poți să rezonezi. Nu cred că există o rețetă ideală de cum ar trebui să arate orașul, mi se pare că inclusiv fiecare dintre noi, business-urile care există în acest oraș, facem orașul. Deci, cumva, este și de datoria noastră să facem orașul potrivit”, ne mai spune Silvana Marica.

La final, Silvana ne-a oferit și un sfat pentru viitorii antreprenori. ”Mesajul ar fi cel pe care l-am primit și noi de la Bogdan, cofounder-ul Sneaker Industry, decât să mori cu o idee în cap, mai bine încerci, îți dai seama că ai greșit și o iei de la capăt. Cea mai bună opțiune este să încerci”.

---

”Afacerile Orașului” este un proiect realizat cu susținerea CEC Bank. CEC Bank este unul dintre susținătorii ecosistemului antreprenorial din România, prin pachetele oferite afacerilor tinere. Prin pachetul Start-Up Localnicii, CEC Bank oferă un pachet de servicii complete pentru startup-uri, cu zero costuri în primul an.