Splash nu a făcut un ”splash” foarte mare, lansarea trotinetelor fiind una relativ tăcută - noi am aflat de prezența serviciului observând câteva dintre trotinete în unele zone centrale din Capitală. Totul este destul de standard - descarci aplicația, o instalezi, treci datele tale și alimentezi contul cu o sumă de pe card apoi poți debloca o trotinetă.

Tarifele sunt similare cu cele ale Lime - costă 3 lei să deblochezi trotineta și apoi prețul este de 50 de bani pe minut.

În spatele proiectului se află o companie românească de soluții IT și software cu birouri în București, Iași și Sofia. Noi am stat de vorbă cu Cosmin Doroftei, inițiatorul proiectului Splash, pentru a afla de ce ar mai lansa cineva un serviciu de scooter sharing la final de sezon, pe o piață deja aglomerată.

Principalul diferențiator? Culoarea

Business-ul are în spate o finanțare de 500.000 de euro distribuiți astfel: 300.000 euro salarii pentru dezvoltatori, 100.000 euro investiție în hardware pentru faza ”pilot” și 100.000 de euro pentru marketing și alte cheltuieli.

De ce ai ieși cu un serviciu nou de trotinete la jumătatea lui octombrie? ”Pentru a vedea cum reacționează lumea, cum ne încadrăm cu partea operațională”, a explicat Simona Tănase de la Splash Mobility. Pe străzi sunt acum 100 de trotinete Splash care sunt adunate noaptea, reîncărcate și apoi împrăștiate prin oraș. Dacă totul merge bine, în viitor, compania plănuiește să meargă pe un model de reîncărcare descentralizat, similar celui de Juiceri de la Lime.

Cosmin Doroftei, inițiatorul proiectului, s-a gândit la acest proiect când a testat un sistem similar în străinătate. ”Ideea a venit în urmă cu un an, în călătoriile pe care le făceam în afara țării, unde am descoperit acest mijloc de transport și mi s-a părut că ar fi cool să-l avem și în București . De la această idee până la primele schițe, format echipa a mai durat încă câteva luni, iar din martie până în octombrie s-a lucrat la implementare și testare”, a explicat el.

Principalul diferențiator? Culoarea. Da... culoarea. ”Trotinetele Splash Sunte cele mai colorate trotinete din București. Ne dorim ca oamenii să le vadă mai mult decât un transport alternativ, sunt fun și îți colorează viața”, a mai explicat Cosmin Doroftei.

Cu toate că abia a fost lansat (și fără prea mult tam-tam), serviciul are deja peste 1.000 de utilizatori, iar aplicația a fost descărcată de peste 2.000 de ori.

Trotinetele sunt negre cu pete de culoare (de unde și numele), iar compania le produce în China. Este vorba despre trotinete Joyor modificate special pentru acest gen de activitate. ”Sunt un model custom construit special pentru ride sharing și care oferă mai mult confort, având roțile mari și suspensii pe roata din față. Trotinetele Splash au cea mai mare autonmie de pe piață, bateria ține până la 50 de km”, a mai explicat Cosmin Doroftei.

Având în vedere numărul mare de servicii deja existente, rămâne de văzut cât de mult succes va avea serviciul și dacă va ajunge să se extindă și în alte orașe românești. După cum au explicat și inițiatorii proiectului, Splash este în faza de program pilot și lumea folosește serviciul, deci primele semne sunt bune, chiar dacă vin la finalul sezonului.