Însă, în momentul în care banii apropiaților nu mai sunt suficienți pentru a pune lucrurile în mișcare, mai ai o opțiune extrem de viabilă: derularea unei campanii de crowdfunding. Forbes.com a realizat o listă a zece dintre cele mai de succes campanii care au avut loc pe Kickstarter. Îți prezentăm o parte dintre ele, alături de o scurtă selecție a campaniilor realizate de câteva dintre startup-urile românești care au preferat această metodă de finanțare.

Bragi – Nikolaj Hviid, fondatorul startup-ului german, a reușit să strângă peste 3,39 milioane de dolari, din partea a aproape 16.000 de persoane, pentru căștile sale wireless. Utilizatorii pot asculta muzică prin intermediul căștilor The Dash cu ajutorul unei conexiuni Bluetooth, sau pot alege din cei 4 GB (sau 1.000 de melodii) de muzică din playerul inclus în acestea.

Dwarven Forge – obsesia lui Stefan Pokorny pentru jocuri (Dungeons & Dragons, de exemplu) a fost transpusă în patru campanii de crowdfunding. Fanii genului au susținut cu peste 8 milioane de dolari – suma totală – proiectele acestuia, intrând în posesia miniaturilor 3D pictate de mână (case, oameni, castele, animale, terenuri).

Exploding Kittens și Bears vs Babies – o colaborare între Elan Lee (ce a făcut parte din echipa Xbox), Shane Small (Xbox și Marvel) și Matthew Inman, jocul de cărți Exploding Kittens a pornit ca un proiect amuzant de la care creatorii săi așteptau 10.000 de dolari. Campania de pe Kickstarter le-a adus, în schimb, peste 8,78 de ilioane de dolari, de la peste 219.000 de persoane. În plus, creatorii acestui joc au lansat și Bears vs Babies, și acest proiect strângând 3,2 milioane de dolari de la 85.581 persoane.

M3D – David Jones și Michael Armani și-au dorit să realizeze prima imprimantă 3D destinată clar consumatorilor individuali și care să coste sub 500 de dolari. Îți doreau să strângă 50.000 de dolari pentru a aduce această imprimantă pe piață și au reușit să facă rost de 3,4 milioane de dolari de la 11.855 de persoane. În plus, au scos și varianta Pro a acestei imprimante și au strâns puțin sub 500.000 de dolari.

Oculus – aflat acum în portofoliul Facebook, ochelarii Oculus au pornit ca un proiect făcut de Palmer Luckey în garajul părinților. Campania de pe Kickstarter s-a derulat în 2012 și i-a adus acestuia peste 2,4 milioane de dolari. Doi ani mai târziu, Facebook achiziționa Oculus pentru 2 miliarde de dolari.

Pe Kickstarter au fost finanțate și o serie de proiecte românești de succes. Printre ele, Dagadam Watch – până acum, oamenii din spatele ceasului smart au primit peste 129.000 de lire -, Wallor – a strâns 22.000 de dolari -, Jooki – proiect finanțat cu 53.000 de euro -, Gibbous – 53,862 franci elvețieni -, Lampster – care a trecut de 1,3 milioane de dolari în finanțare -, Hummingbird – 52.487 lire sterline.