Creativitatea, persuasiunea și coaborarea sunt cele mai importante trei abilități soft pe care le caută astăzi companiile, potrivit unui raport realizat de LinkedIn, 2019 Global Talent Trends. Rezultatele arată că, pentru 92% dintre profesioniștii și managerii de recrutare, abilitățile soft sunt la fel de importante sau chiar mai importante decât abilitățile tehnice.

Totuși, una dintre provocările pe care le întâmpină recrutorii este faptul că abilitățile soft sunt greu de măsurat, iar lipsa acestora este identificată abia după angajare. De altfel, abilităților softl este și motivul angajărilor nereușite în 89% din cazuri.

Pentru a determina care dintre candidați posedă aceste abilități, companiile pot urma câteva strategii.

Identifică abilitățile soft care contează pentru companie

Pentru a face asta, ia drept model angajații care au cele mai bune performanțe și determină abilitățile care au constribuit la succesul acestora. În raportul LinkedIn se spune că cei de la Google au identificat opt abilități cheie pe care le împărtășesc liderii de succes din companie, printre acestea fiind abilitatea de a asculta și de a pune întrebări.

Alte abilități importante, pe lângă competențele tehnice, sunt comunicarea, lucrul în echipă, construirea relațiilor, echilibru și încredere. Ulterior, este esențial să vă asigurați că toată lumea definește la fel aceste abilități și le percepe în mod asemănător.

Adaptează tacticile de interviu

Studiul LikedIn dezvăluie că pentru 57% dintre profesioniști este dificil să evalueze abilitățile soft, iar asta înseamnă timp și bani pierduți pe recrutarea unor angajați care nu vor rămâne mult timp în companie. Potrivit rezultatelor, 75% dintre cei chestionați au declarat că evaluarea se poate face cu ajutorul întrebărilor comportamentale, cum ar fi cele de rezolvare a unei probleme. Lucrurile se îmbunătățesc pe măsură se companiile recurg la soluții bazate pe AI pentru a transforma evaluarea abilităților soft, prin jocuri, chestionare și alte instrumente online.

Caută consecvență într-un proces formal

Deși crește importanța abilităților soft, multe companii nu au un proces formal prin care să le evalueze în cadrul interviului - doar 41% dintre profesioniști au spus că au un astfel de proces. Dezavantajul este că lipsa unui proces formal înseamnă interviuri inconsecvente și nestructurate. 80% dintre respondenții studiului Global Talent Trends au afirmat că abilitățile soft devin tot mai importante pentru succesul companiei. Așadar, pentru a construit o strategie de recrutare solidă, managerii trebuie să ia în considerare mai multe modalități prin care să evalueze abilitățile candidaților din timp și să se asigure că acestea se aliniază la nevoile echipei.