"Apreciem deschiderea Guvernului la dialog și îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislației de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate și nu interzise. Până când vom avea și în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor țări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potențială Ordonanța de Urgență, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori și a zecilor de mii de șoferi care folosesc platformele noastre pentru a-și câștiga existența”, spun reperezentanții din România ai Uber și Taxify (compania a trecut printr-un proces de rebranding și vizează extinderea portofoliului de mijloace de transport, fiind cunoscută, de azi, sub numele de Bolt).

Peste 2 milioane de oameni din România folosesc în mod activ Uber, Taxify sau alte aplicații similare. 1 din 10 români folosesc și apreciază aceste servicii pentru că sunt accesibile, sigure, de calitate și de încredere, afirmă oficialii Uber și Bolt.

Conform unui studiu IRES, 7 din 10 tineri văd aplicațiile noastre ca pe o alternativă la mașina personală, în timp ce 9 din 10 își doresc ca autoritățile să încurajeze dezvoltarea acestui tip de servicii alternative și să nu le limiteze.

”Până acum, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de euro la economia locală, în doar câțiva ani. În același timp, am contribuit la crearea și menținerea a zeci de mii de locuri de munca care aduc noi taxe la bugetele publice.

Potențialul este unul considerabil, iar angajamentul nostru comun este să investim în continuare în dezvoltarea acestei industrii în România. Ne dorim să lucrăm cu autoritățile pentru a ajuta la eficientizarea transportului urban, reducerea poluării și rezolvarea crizei parcărilor din marile orașe.

Împărtășim părerea industriei de taxi că este nevoie de o actualizare a cadrului legislativ, însă credem că aceste schimbări trebuie să favorizeze dezvoltarea industriei de mobilitate”, au mai spus aceștia.

OUG pe tema legii taximetriei

La finalul săptămânii trecute MDRAP a publicat un proiect OUG prin care s-ar putea ajunge la limitarea funcționării serviciilor de ridesharing, precum Uber sau Taxify.

„(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1).

Proiectul de OUG instituie noi măsuri în domeniul transportului rutier, precum și modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere.

”În temeiul art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice aduce la cunoștința publicului textul următorului proiect de act normativ: Ordonanța de urgență a Guvernului pentru instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier, precum și de modificare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Proiectul de act normativ a fost publicat în data de 01.03.2019”, se scrie pe site-ul ministerului.

În cuprinsul proiectului de ordonanță de urgență se precizează că luând în considerare ”multiplele sesizări ale operatorilor ai serviciului public de taximetrie care îndeplinesc condiţiile legale şi a căror activitate este influenţată negativ de faptele de piraterie prestate în transportul public în regim de taxi şi în regim de închiriere; necesitatea stringentă a scăderii evaziunii fiscale generată de practicile ilicite în transportul rutier de persoane în regim de taximetrie […]. În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art.115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.”

Citiți mai multe detalii despre proiectul de ordonanță de urgență față de ride sharing de la MDRAP aici.

Totodată, recent, Uber a dat publicității detalii despre nivelul taxelor pe care compania le plătește la nivel local. Astfel, bugetele naționale și locale ale României ar putea pierde 20 de milioane de Euro provenind din contribuțiile șoferilor Uber. Mai multe informații puteți găsi aici.