O aplicație mobilă mai oferă utilizatorilor posibilitatea de a interacționa cu afacerea voastră sau echipa din spatele ei într-un mod în care, un website, o campanie de email sau nici chiar platformele de social media nu ar putea să o facă. Iată care sunt câteva dintre aspectele de care trebuie să țineți cont, dacă decideți să urmați o astfel de strategie de business.

Marketing pe mobil

La ce grup de consumatori vreți să ajungeți prin intermediul aplicației? În ce mod ar beneficia business-ul vostru de traficul generat de pe urma acesteia? Dacă aveți o listă cu adrese de email cu followeri, clienți și potențiali consumatori, o aplicație mobilă ar putea fi o oportunitate majoră de a-i transforma în clienți loiali, care plătesc prin intermediul aplicației.

Un astfel de exemplu este aplicația românească Out4Food, lansată de City Grill în cadrul lanțului de restaurante și cafenele pe care le deține. Lansarea aplicației este unul dintre pariurile pe care le-a făcut compania în tehnologie și a ajutat-o să treacă de 33 milioane de euro.

Totuși, dacă tot veni vorba despre listă cu adrese de email, nu pierdeți din vedere noul regulament GDPR cu privire la protecția datelor persoane. Potrivit normelor impuse de acesta, orice firmă trebuie să aibă consimțământul pentru a i se colecta, stoca și folosi datele personale. Pentru a ajuta antreprenorii, am lansat un pachet de documente care te vor ajuta să te conformezi cu GDPR de unul singur.

Angajament

Trebuie să dedicați timp și resurse pentru a face ca aplicația să aibă un impact vizibil asupra afacerii. Alocați timp pentru activitățile ce țin de strategia de marketing mobil, delegați această sarcină unui membru al echipei sau printr-un proces de outsourcing.

Înainte de lansare

Asigurați-vă că personalul din linia întâi e informat și motivat să utilizeze aplicația, astfel încât să o promoveze clienților. Mai mult decât atât, ar fi bine să implicați angajații și comunitatea online încă de la începutul dezvoltării aplicației, pentru a vă oferi feedback. Asigurați-vă că întreaga comunicare cu clienții, indiferent de modalitatea prin care se face - personal, prin telefon, prin sau digital - stabilește contactul cu aplicația, inclusiv facilitează descărcarea aplicației din magazinele Google Play Store și App Store.

După lansare

Perioada de după lansarea aplicației reprezintă începutul unei relații care dobândește mai mult scop. În continuare, trebuie să vă asigurați că utilizatorii interacționează cu voi prin intermediul aplicației și, în cele din urmă, achiziționează produse ori servicii. Una dintre soluțiile în acest sens ar fi să setați notificări regulate cu privire la noi oferte și actualizări de conținut. De asemenea, puteți să revizuiți programele de loialitate și să veniți cu oferte noi pentru a vă asigura că îi atrageți de partea voastră.

Acest ultim aspect intră sub incidența Regulamentului european cu privire la datele personale, care spune că organizațiile trebuie să dețină acordul expres al utilizatorilor că sunt de acord să fie incluși într-o bază de date și să primească mesaje informative.