Iată lista cărților recomandate de absolvenții școlii de business de la Stanford, dar și de profesori și studenții de astăzi.
“Good to Great”: Why some companies make the leap and others don't - Jim Collins
Care este ADN-ul unei companii destinate succesului? Dacă o companie nu are ADN-ul potrivit, dacă liderul nu este cel mai bun? Cum pot companii bune sau mediocre să ajungă la succes?
The Hard thing about hard things: Building a business when there are no easy answers - Ben Horowitz
Ben Horowitz este cofondatorul unuia dintre cele mai cunoscute fonduri de investiții din Silicon Valley, Andreesseen Horowitz. El oferă sfaturi despre cum să construiești și să administrezi un startup.
Big Science: Ernest Lawrence and the Invention that launched the military-industrial complex - Michael Hiltzik
Povestea începutului științei în secolul XX, cu ajutorul poveștii lui Ernest Lawrence, care a dat startul fizicii nucleare.
Invisibile Influence: The Hidden Forces that Shape Behaviour - Jonah Berger
Care sunt forțele care ne influențează deciziile? Cum decidem ce cumpărăm? Cum ne alegem cariera? Cum alegem ce mâncăm?
The 10 Laws of Trust: Building the bonds that make a business great - Joel C. Peterson
Șeful companiei americane JetBlue, Joel Peterson, cum poți să construiești o companie mare oferind încredere angajaților. Cum ar fi să lucrezi la o companie unde liderii au încredere unii în alții? Renunțând la micromanagement și rivalitate, fiecare angajat poate să se concentreze pe munca sa.
Lead and Disrupt: How to Solve the Innovator's Dilema - Charles O'Reilly
Companii uriașe dau faliment și sunt exemple de eșec, fie că e vorba de RadioShack sau Kodak. În această care se vorbește despre cum o companie trebuie să fie ambidextră, adică să își mențină piața principală, în timp ce dezvoltă altele. Cartea arată cum o firmă cu experiență în piață se poate dezvolta pe mai departe prin inovație.
Clay Water Brick: Finding Inspiration from Entrepreneurs who do the most with the least - Jessica Jackley
O carte pornită de la exemplul Kiva, o firmă de antreprenoriat social, prima platformă de microîmprumuturi pentru persoanele sărace. Sunt lecții de la afaceri construite în cele mai sărace țări.
Originals: How Non-Conformists move the world - Adam Grant
Cum poți să îți impui ideile și cum, chiar dacă ești minoritar, poți să-i influențezi pe ceilalți cu ideile tale. Grant vorbește despre cum să descoperi ideile bune, cum să vorbești fără să fii întrerupt, cum să îți faci aliați pentru a avea succes în business.
The Language of Food: A linguist reads the menu - Dan Jurafsky
E o carte despre mâncare și semnificațiile ei ascunse. De unde vin anumite rețete? De ce mâncăm pâine prăjită dimineața? Este un studiu al limbajului, istoriei și mâncării.
The Fissured Workplace: Why work became so bad for so many and what can be done to improve it - David Weil
O analiză a locurilor de muncă și cum s-au schimbat ele de-a lungul timpului. Economia Statelor Unite a fost construită pe spatele marilor corporații, dar acestea au renunțat treptat la angajații direcți și au subcontractat. Cum pot fi angajații mulțumiți în această economie?
Bad Science: Quacks, Hacks and Big Pharma Flacks - Ben Goldacre
O carte pentru deschiderea minții în privința studiilor farmaceutice, a medicamentelor cu problemele sau ale efectelor alcoolului. Goldacre ne învață despre efectele placebo, despre studii clinice și despre cum poți să recunoști știința falsă din spatele unor studii.
All the devils are here: The Hidden history of the financial crisis - Bethany McLean & Joe Nocera
A fost considerată cea mai bună carte de business a anului 2010. Cine a fost de vină pentru criza financiară? Cartea ia în considerare mai multe aspecte și vorbește despre cum foarte multă lume a ratat să vadă imaginea de ansamblu.