Din cele 116 de înscrieri primite din 22 de țări europene, Rubik Hub a selectat 41 de startupuri, fiind susținut de partenerii strategici ai programului: Imago-Mol Cluster, Innovate-EU, Clusters4Health și Orange Fab. Cohorta a fost împărțită în trei categorii: MVP (10 startupuri), Pre-MVP (16 startupuri) și o grupă specială dedicată echipelor din Ucraina (15 startupuri).

Rubik Garage - Future of HealthTech este un accelerator creat special pentru realitățile din healthtech, unde inovația trebuie să se transforme rapid în soluții validate, sigure și adoptate în lumea reală. Programul nostru este complet personalizat pe nevoile fiecărui startup: de la reglementare și prototipare, la vânzări și pregătire pentru investiții. Bootcampul de la Bologna a fost momentul-cheie al experienței: în doar câteva zile, fondatorii primesc feedback aplicat, claritate asupra nivelului lor de pregătire de lansare în piață și sprijin direct de la mentori, investitori și experți din industrie. Este un catalizator real de progres și impact pentru cei care construiesc viitorul sănătății”, spune Elisabeta Năstase, parte din echipa programului.

18 startup-uri au participat la evenimentul din Bologna

Bootcampul a fost primul moment din program în care participanții s-au întâlnit față în față, alături de echipa acceleratorului și o parte dintre mentori, experimentând ce înseamnă comunitatea Rubik Hub într-un cadru internațional. Timp de două zile, 18 startupuri din cohortă au lucrat intens într-un cadru dedicat creșterii, clarificării strategice și colaborării reale. Evenimentul a fost construit în jurul unui obiectiv clar: pregătirea pentru lansarea în piață — cum pot startupurile să-și aducă produsele mai repede în piață, cum pot valida mai rapid și cum își pot crește numărul de clienți plătitori.

Sesiunile susținute de mentori s-au axat pe teme ca înțelegerea fondurilor de investiții cu capital de risc, pregătirea ofertelor comerciale pentru domeniul medical, definirea viziunii și a metricilor, vânzări și integrarea AI în soluțiile medicale. Atelierele au inclus jocuri de rol și exerciții pentru identificarea blocajelor și definirea de soluții reale la provocările de business. În plus, fondatorii au avut și o sesiune de pitching, în cadrul căreia au primit feedback din public.

Unul dintre cele mai apreciate momente atât de participanți, cât și de mentori, au fost cele patru grupuri de lucru pe teme esențiale: Vânzări și marketing, Aspecte legale și reglementări, Strategii de investiții și Perspectiva fondatorilor. Fiecare echipă s-a rotit la fiecare masă de lucru, la care s-au reunit mai mulți mentori, pentru a oferi perspective diverse la provocările prezentate de startupuri. Ugo Tomasello, mentor la masa pe tema investițiilor, spune:

“Ce m-a impresionat au fost mesele rotunde. Am stat la aceeași masă cu alți investitori și, împreună, am ghidat fondatorii care au multe îndoieli și incertitudini. Dar partea cea mai bună a fost că, la rândul meu, am învățat lucruri valoroase e la ceilalți investitori.”

Paneluri de healthtech

Două paneluri de discuții au adus perspective valoroase pentru fondatorii din healthtech. Primul, “Ghid de conformitate clinică: Direcții legale și de reglementare pentru HealthTech”, moderat de Fabio Luongo (Partener la Corporate M&A, LEXIA Avvocati), alături de Giuseppe Speziale (Partener, Director al departamentului Life Sciences & Healthcare la LawaL Legal & Tax Advisory) și Marisa Testa (Consultant și Business Angel), a abordat provocările juridice și de reglementare cu care se confruntă startupurile din domeniu.

Al doilea panel, “Construirea încrederii și scalarea în HealthTech”, i-a reunit pe Diana Andritchi (Director de Dezvoltare Business la startupul medtech Synaptiq), Alexandru Chifu (Investitor la Fortech Investments), Cristian Turcin (Lead Product at Orange) și Tori Master (CEO REVital). Invitații au împărtășit perspective despre strategii de scalare, importanța parteneriatelor solide în dezvoltarea soluțiilor medicale și construirea încrederii.

Evenimentului s-au alăturat 22 de mentori, printre care se numără Alex Felman (Partener General la Felman Family Office, Fondator Exponential U), Alina Georgescu (Director de Investiții la Catalyst Romania), Mariusz Masior (CEO și CTO la Consonance), Oana Manea (Fondatoare & expert Go-to-Market) și Pawel Zielinski (Director de Marketing la Consonance).

Bootcampul, găzduit în Bologna de către MUG - Magazzini Generativi, a reunit aproximativ 70 de participanți și a marcat un pas important pentru conectarea ecosistemelor din Italia și Europa, susținând startupurile medtech în validarea și extinderea pe noi piețe.

Pe 27 noiembrie, o parte dintre fondatori și echipa Rubik Hub, au călătorit către Milano pentru a participa la o serie de conferințe dedicate extinderii internaționale, explorând noi oportunități de colaborare și pentru a învăța cum să adapteze produsele și modelele de business pentru piețele externe.

Următorii pași în accelerator

După bootcamp, programul continuă cu sesiuni online, întâlniri de mentorat și coaching individuale și de grup, precum și alte contexte de învățare, personalizate în funcție de nevoile fiecărui startup. În a doua jumătate a lunii februarie 2026, Rubik Garage se va încheia cu un Demo Day, unde startupurile își vor prezenta soluțiile și își vor demonstra progresul în fața investitorilor și a comunității Rubik Hub.