Afacerile cu soluții de e-commerce, cum este și Blugento, pot crește cu 40% în 2023, pe fondul nevoii magazinelor online de diferențiere și de îmbunătățire a relației directe cu consumatorii finali.

„Business-urile online care merg din inerție vor avea un an dificil, dacă nu vor face acel extra mile, important, acum, pentru a crește sau a se menține, cel puțin. Cele mai mari creșteri vor fi înregistrate, anul acesta, de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate.

Afacerile care sunt deja online vor continua investițiile, iar companiile care nu au accesat încă acest canal o vor face după modelul Direct-to-Consumer (D2C) – trend setat de branduri cunoscute din piață”, spune Vlad Stănescu, CEO Blugento, menționând că, anul trecut, Blugento a contribuit la lansarea canalelor online de D2C în România pentru branduri precum Tefal sau Rowenta.

Cu un istoric de creștere continuă a costurilor în piața IT, investițiile în online vor migra, anul acesta, către soluții standardizate care pot oferi un canal de vânzare online în buget și cu termen cât mai predictibil.

Must have pentru business-uri online în 2023

„Într-o perioadă economică dificilă, investițiile pentru tech vor fi direcționate tot mai mult către soluții SaaS, unde costurile sunt predictibile și presupun un aport inițial mai mic, comparativ cu alternativele. Odată cu accentul pe diferențiere și relație directă cu cumpărătorul final, departamentele de marketing vor avea ca obiective fidelizarea clienților câștigați și cumpărături repetate pe fiecare client; astfel, newsletter-ul și comunicarea social media cu comunitatea sunt tool-uri ce vor crește ca pondere, în 2023, în activitățile de marketing”, mai spune Vlad Stănescu.

Automatizarea și eficientizarea proceselor interne vor crește în importanță, iar magazinele online vor adresa tot mai multe dintre nevoile clienților. Astfel, documentarea produselor, cu informații de calitate, posibilitatea unui retur facil etc. cresc rata de conversie a magazinelor online și consolidează baza de clienți, asigurând vânzări repetate către aceștia.

Cu toate că progresul tehnologic permite oferirea unor experiențe de cumpărare online foarte avansate, diferențierea comercianților nu va depinde doar de tehnologie, o componentă majoră într-o implementare de succes fiind alocarea resurselor umane interne.