La capitolul renovarea unei singure încăperi din locuință, 34,4% din respondenți spun că fac acest demers o dată la 5 ani, fiind urmați de cei care fac cu regularitate curățenie în fiecare an, un procent de 21,9%. Un top al încăperilor din locuință, cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta regăsim:
- Livingul - 28,1%
- Dormitorul - 21,9%
- Baia - 6,3%
- Bucătăria - 3,1%
Un procent de 34,4% spun că nu vor face nicio renovare în acest an.
Când vine vorba de schimbările pe care ar putea să le facă românii în viitorul apropiat, 37,5% dintre respondenți au răspuns că redecorarea completă a unei camere face parte din prioritățile lor (tencuit, vopsit, schimbat sau adăugat parchet etc.). Pe locul secund cu 25% dintre răspunsuri îi au în prim plan pe românii care își doresc doar schimbări minore, cum ar fi schimbarea culorii pereților, a plintelor sau a parchetului, aceștia fiind urmați de aceia care preferă să dea o nouă înfățișare camerei în care locuiesc, prin schimbarea culorii, 15,6%.
Totodată, respondenții la acest studiu sunt de părere că cea mai importantă încăpere în care își petrec timpul este living-ul, într-un procent de 65,6%, fiind urmați de cei care stau în dormitor, 18,8% și bucătărie cu doar 12,4%.
Cu toate că părerile sunt împărțite când vine vorba de redecorarea locuinței, 50% dintre respondenți ar face-o doar pentru că ar simți nevoia unei schimbări. Pe locul secund cu 37,5% sunt cei care și-ar dori să renoveze locuința doar pentru că lucrurile s-au deteriorat, iar 31,3% sunt de părere că modernizarea spațiului și a designului face parte din prioritățile casnice din acest an.
În ceea ce privește locurile de unde își cumpără românii materialele pentru renovare și design a locuinței, aceștia apelează în proporție de 56,3% la magazinele fizice specializate în comercializarea de materiale de construcții. Imediat urmează cu 43,8% persoanele care își achiziționează materialele de construcție din mediul online, în timp ce 12,5% fac asta de la magazinele de bricolaj cunoscute.
Românii nu sunt de interesați să ceară părerea atunci când vine vorba de a-și amenaja într-un mod corect și reușit locuința. Cei mai mulți dintre ei, 40,6%, nu cer sfaturi și obișnuiesc să se ghideze după propriile idei, în timp ce 31,3% apelează la sfaturile prietenilor, familiei sau a echipei magazinului de unde achiziționează materialele. Doar 12,5% apelează la specialiști de design interior pentru a-și amenaja casa.
De asemenea, respondenții la acest studiu aleg cu predilecție să-și cumpere produsele de renovare a casei uitându-se la calitatea acestora, căutând un raport calitate-preț bun, aceștia fiind într-un procent de 81,3%. Doar 18,8% aleg produsele scumpe care garantează mai multă calitate pe o perioadă mai îndelungată.
Cu toate acestea, elementele decorative cele mai căutate de către români atunci când vor să-și renoveze casa sunt: perdele / draperii, 75%, corpuri de iluminat, 71,9%, vopsea decorativă, 56,3%, tapet/fototapet 40,6%, plinte, cornișe, panouri decorative, gresie, faianță, 37,5%, mozaic, 18,8% și profile de fațadă, 12,5%.
Renovarea casei presupune și urmărirea unui design care să îmbină toate piesele de design, astfel încât să se potrivească fără prea mari bătăi de cap, respondenții fiind într-un procent de 56,3% de acord cu acest lucru, în timp ce 43,8% urmăresc un stil anume pe care să-l implementeze în locuința lor (ecletic, scandinav, minimalist).
Când vine vorba de suma pe care ar fi dispuși să o investească, 46,9% dintre respondenți au afirmat că nu ar acorda mai mult de 5000 de lei, în timp ce 31,3% ar aloca un buget cuprins între 5000 - 10000 lei. Doar 6,3% din români ar fi de acord să investească o sumă de peste 20000 de lei pentru a se bucura de o nouă înfățișare modernă a locuinței lor
Respondenții care au luat parte la acest studiu desfășurat de Elegance-Decor.ro locuiesc într-un apartament cu 3 camere, 40,6%, pe locul doi fiind cei care stau într-un apartament cu 2 camere, 34,4%. De asemenea, 15,6% au declarat că stau la casă și doar 3,1% locuiesc într-o garsonieră. Aceste date reies dintr-un studiu realizat de Elegance-Decor.ro pe un eșantion de 200 de persoane.