Investitorii nu se mai uită atât de mult la magazinele online. Timpul lor de apariție și creștere a trecut ca trend, în afara cazului în care găsesc o nișă potrivită. Dar tehnologiile care ajută la optimizarea vânzărilor, la retenția clienților, la reducerea ratei de abandon a coșului sunt la mare căutare.

Mai multe companii și startup-uri din România dezvoltă astfel de soluții care încurajează dezvoltarea comerțului online și obținerea de rezultate mai bune.

Noi am făcut o listă de 5 startup-uri care ajută comerțul online. În niciun caz nu e o listă exhaustivă, așa că dacă ai recomandări, le așteptăm pe adresa redacției sau într-un comentariu.

Cartloop

Platforma Cartloop a fost lansată de Andrei Negrău și Lisa Popovici, în luna aprilie a acestui an, cu intenția de a aduce experiența online mai aproape de cea dintr-un magazin fizic.

Cartloop este o platformă de marketing conversațional care ajută comercianții online să îi convingă pe clienți să cumpere produsele din “coș” în cazul în care au părăsit site-ul fără să finalizeze comanda.

Rata de conversie a Cartloop este de 3-5 ori mai mare decât a competitorilor. Platforma a dezvoltat o tehnologie care automatizează și personalizează procesul prin care clienții primesc răspuns la întrebări precum: „Produsul are garanție?”; „Cum funcționează produsul?”; „Pot să-l returnez dacă nu mi se potrivește sau nu îmi place?”.

Aqurate

Compania Aqurate a fost cofondată în 2019 de către Vlad Marincaș, Tudor Goicea, Lisardo Erman si Raul Mazilu. Inițial a fost lansată ca furnizor de servicii de consultanță pentru Data Science și Machine Learning și a livrat cu succes proiecte pentru clienți precum Imobiliare.ro, Lensa sau HSNF din Marea Britanie.

În baza experienței și a cererii pentru aceleași tip de solutii, compania a lansat în iunie 2022 platforma Aqurate, care se adreseaza clienților din domeniul comerțului electronic.

“De la lansarea noastă în iunie 2022 observăm un nivel foarte bun de adopție, ceea ce ne dă încredere că suntem pe drumul cel bun pentru a crea soluții relevante pentru clienții noștri. Această rundă de finanțare ne va ajuta să dezvoltăm mai departe noi produse și să ne extindem pe plan internațional”, declară Vlad Marincaș, CEO & cofondator Aqurate.

easySales

easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducere automată.

În primele trei luni ale anului, easySales a ajuns la aproximativ 450 de companii, clienți plătitori. Clienții din portofoliul easySales au listat un număr de peste 6,5 milioane de produse pe diferite platforme marketplace, au generat aproximativ 2 milioane de facturi și 2 milioane de documente de livrare, în mod automatizat și au beneficiat de traduceri automate pentru 580.000 documentații de produse. Valoarea totală a comenzilor procesate prin easySales era, la finalul anului 2021, de aproximativ 303 milioane euro.

R-Create

R-CREATE este soluția de împachetare eco friendly, creată special pentru comercianții online, prin care ambalajele de unică folosinţă aferente livrărilor sunt înlocuite cu un ambalaj returnabil şi refolosibil.

Oamenii din spatele R-CREATE sunt o echipă româno-austriacă de profesionişti cu experiență în consultanta strategică, logistică, marketing, digital growth și cercetare stiințifică în fizica materialelor.

Anul acesta R-Create a anunțat mai multe parteneriate cu rețele de livratori din România, cum ar fi DPD, dar și alte magazine online.

Truda

TRUDA este primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanța în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.

Compania vine în ajutorul antreprenorilor, managerilor și al specialiștilor de marketing prin optimizarea campaniilor de marketing, folosind informații despre produsele comercializate într-o eră „cookieless”, în care nu mai este cunoscut comportamentul consumatorilor în lipsa unor tehnologii avansate cum este cea folosită de TRUDA. Conform reprezentanților companiei, clienții pot observa după 30-60 de zile o creștere a ratei de conversie cu 33%, o scădere a costurilor cu advertising-ul cu 20%, un ROI mai bun al campaniilor cu până la 30%.