După fantezia din ediția trecută, astăzi discutăm ceva mai cu picioarele pe pământ, despre incubatoare, pitch-uri și alte cele. Deci, stay tuned!

1. Pitch deck

Un pitch deck e un termen cool pentru prezentarea pe care un start-up o pregătește pentru a atrage investitori.

Practic, e prezentarea unde unde start-up prezintă produsul, piața țintă, planul de business și alte detalii convingătoare pentru a primi investițiile de care au nevoie!

2. Incubator

Dacă îți amintești de data trecută ce este un accelerator, incubatorul este similar: mentorate și resurse pentru startup-uri, cu diferența că incubatoarele sunt programe de lungă durată!

As a heads up, incubatoarele vin înaintea acceleratoarelor!

3. Business model

Simplu pus, este cum un startup plănuiește să genereze bani și să facă profit. Modelul indică ce audiență are compania și cum procesul de vânzare o să funcționeze.

Spre exemplu, un produs pentru care plătești lunar este un tip de business model!

4. B2B/B2C

Fiecare start-up trebuie să se decidă asupra unui lucru cheie: ce clienți vor servi? Există mai multe posibilități, dar astăzi vorbim de două, B2B și B2C.

Sună mai migălos decât este, trust me.

B2B înseamnă business-to-business, deci se referă la startup-uri ai căror clienți sunt alte business-uri, pe când B2C înseamnă business-to-consumer, deci audiența țintă sunt oameni ca mine și ca tine, clienți simpli. Easy, right?

5. Churn rate

Aparent un termen extrem de folosit despre care eu habar n-aveam: churn rate!

Dar stai liniștit căci pe cât de folosit, pe atât de simplu: churn rate este procentul de clienți plătitori care își anulează abonamentele sau renunță la serviciile plătite. După cum îți poți imagina, companiile cu abonamente lunare pierd cele mai multe procente.

There we go, ești și mai aproape de a deveni un maestru al terminologiei start-up!