Despre toate aceste lucruri am discutat într-un interviu în studioul start-up.ro cu Oana Antohe, Marketplace Senior Director la eMAG, adică persoana care se ocupă de relația cu cei 56.000 de comercianți care vând prin eMAG.

Cifra de afaceri a Grupului eMAG în 2023 a fost 10,2 miliarde de lei, cu 11% mai mare decât în anul precedent. eMAG România a înregistrat in 2023 o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent.

Printre investițiile eMAG în regiune se numără lansarea programului de abonament Genius în Ungaria și Bulgaria, care a ajuns la 100.000 de clienți la sud de Dunăre și 50.000 de clienți maghiari.

Iată ce vei afla din discuția cu Oana Antohe dacă urmărești interviul video.

De asemenea, poți asculta acest interviu în format de podcast audio aici. Te poți abona pe orice platformă de streaming audio folosești.

1. Statisticile eMAG din ultimul an

  • eMAG a atins cifre impresionante, inclusiv 10 miliarde de lei în business și 900 de milioane de lei investiții.
  • eMAG are aproximativ 7 milioane de clienți în România, Ungaria și Bulgaria, și oferă peste 22 de milioane de produse doar în România.
  • eMAG are 10 milioane de produse în Bulgaria și 13 milioane în Ungaria

2. Ecosistemul de antreprenori din Marketplace eMAG crește

  • Serviciul eMAG Genius oferă beneficii ca livrare gratuită și rapidă, fiind folosit de 800.000 de clienți în România și și-a extins recent serviciile în Ungaria și Bulgaria.
  • "Genius a ajuns la 100.000 de clienți deja în Bulgaria și 50.000 de clienți Genius în Ungaria la o lună după lansare", afirmă Oana Antohe.
  • Peste 56.000 de selleri contribuie la marketplace-ul eMAG, reprezentând mai mult de 60% din toate produsele vândute.
  • "Dincolo de numărul acesta, avem peste 500.000 de oferte pe site care beneficiază de prețuri verificate în piață și o treime din ceea ce s-a vândut anul trecut a venit cu eticheta de Super Preț pentru clienți. Astăzi sunt peste 40 de oportunități de a cumpăra produse în promoții pe parcursul fiecărei luni", explică Oana Antohe.
  • eMAG are un program strict de monitorizare a performanței sellerilor și diverse instrumente de promovare ca eMAG Ads și posibilitatea de a intra în programul Genius.
  • Programele de cross-border permit sellerilor din România să vândă și în Ungaria și Bulgaria cu ușurință, eMAG ocupându-se de traducerea produselor și logistică.
  • "Pentru noi eMAG e un alt seller pe platformă, ca oricare altul. E important pentru toți comercianții să aibă aceleași unelte la dispoziție ca să aducă vizibilitate produselor", spune reprezentanta eMAG.
  • "Conform datelor noastre, pentru fiecare leu cheltuit de comercianți în programul eMAG Ads, care e practic un pay per click, rezultatele ajung la 11 lei pentru campanii pe keyword-uri specifice", spune Oana Antohe.

3. Dezvoltarea easybox în mai multe geografii

  • Easybox a devenit un serviciu esențial, cu rate mari de livrare în România, Ungaria și Bulgaria, contribuind la simplificarea și eficientizarea livrărilor.
  • De asemenea, livrarea a doua zi este extraordinar de importantă pentru clienți.
  • "Dacă vorbim de comparația între livrarea a doua zi și livrarea în 2 zile, vedem o diferență de 14% în rata de conversie, iar dacă ne ducem mai departe, înspre 4 zile, diferența de rată de conversie e de 40%. Pentru client e important ca livrarea să fie rapidă", spune reprezentanta eMAG.
  • Unde există livrare mâine, rata de conversie medie crește cu aproximativ 25% per total.
  • Rata de livrare la easybox este de 66% în România, 65% în Ungaria și peste 35% în Bulgaria.
  • Clienții Genius primesc 80% din livrări la Easybox
  • “Avem 5.700 easybox-uri în regiune și ne propunem să ajungem la 8.500 până la finalul anului", a spus reprezentanta eMAG.

4. Ce urmează pentru comerțul online în România

  • Competiția este salutată, dar se subliniază necesitatea respectării aceleași legislații de către toți jucătorii din piață.
  • Pandemie, inflație și alte schimbări economice au fost gestionate prin adaptări rapide și maximizarea oportunităților legislative, cum ar fi One-Stop Shop.
  • Pentru dezvoltarea comerțului online, eMAG vede necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale populației și menținerea unui serviciu de calitate ridicată.
  • Regiunea Europei de Sud-Est este văzută ca având un mare potențial de creștere în e-commerce, cu rate de creștere în România mai mari decât în alte țări vest-europene.
  • Dacă ecommerce-ul înseamnă 10-11% din totalul retailului în România, în Polonia e de 15%, iar în Germania e de 17%, ceea ce înseamnă că șansele de creștere ale pieței sunt mai mari
  • Black Friday este o campanie extrem de importantă pentru atragerea de noi clienți și creșterea vânzărilor, oferind o gamă largă și variată de produse.